• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (Dejting)
    Jizzie skrev 2011-07-13 01:25:47 följande:
    Jo menar det. Dina snygga bilder kanske bekräftar hans kassa självkänsla ;) 
    Ska jag skicka en mindre lyckad bild på mig? :)))))))))) Jag blir för det mesta bra på bild. Jag har riktiga modebilder tagna i en studio av en proffs men såna lägger jag inte ut för det är inte riktigt "jag" så att säga. Så ser man inte ut dagligen. Har helt vanliga bilder där på mig, alltså inte tillgjorde utan det är så jag ser ut varje dag. Visst är de fina! Men strunt samma, han var inget att ha ändå.
  • Jizzie
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 01:35:21 följande:
    Ska jag skicka en mindre lyckad bild på mig? :)))))))))) Jag blir för det mesta bra på bild. Jag har riktiga modebilder tagna i en studio av en proffs men såna lägger jag inte ut för det är inte riktigt "jag" så att säga. Så ser man inte ut dagligen. Har helt vanliga bilder där på mig, alltså inte tillgjorde utan det är så jag ser ut varje dag. Visst är de fina! Men strunt samma, han var inget att ha ändå.
    Ja, gör som du vill, hade varit spännande att se vad han svarar!

Detta då, mitt ex som jag träffade på nätet.. En dag när jag kom dit så ropade han mig till datorn och visade en svartvit bild på en tjej och säger

- Tycker du att hon är snygg?
    - Ja, så där. Vem är det?
    - En tjejkompis som tagit modellbilder bara
    - Hur känner du henne då? *sotis*
    - Hon är från örebro men bor numer i umeå och pluggar där

Får senare veta att denna "tjejkompis" aldrig bott i örebro utan hon är från umeå och bor där. Mitt ex hade träffat henne på internet ett år tidigare och hon hade kommit ned en helg och bott hos honom..

Varför har man fortfarande kontakt och varför skickar man bilder till varandra? Bekräftelsebehov..
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 01:31:53 följande:
    Jag håller med dig. Men att säga att såna killar går bort när de ändå låter bli att höra av sig :))))) Ja, du förstår. Det har hänt mig också men det går inte att göra nåt åt, inte heller förutspå om en kille man tänker träffa kommer att göra så.

Jag dejtade en kille för några veckor sen. På första daten åt vi lunch, sen gick vi på bio. Han var jättetrevlig och rolig att prata med. Jag märkte att han tyckte om mig. Det skrev han också. Funderade på att bjuda över honom på middag. Vi pratades vid på en fredag. Han skulle höra av sig dagen efter. Inget. När jag ringde och smsade (1 gång) fick jag inget svar. Fick ett sms morgonen därpå om att han varit och ff var hos en kompis och skulle höra av sig senare. Inget. Vi skulle ses på tisdagen. Sen hörde jag inget mer förränd typ i förrigår. Han ville ses!!!!!!!!!!!!!! Förklarade sitt försvinnande med att han började få känslor för mig och var rädd för att binda sig men nu kommit på andra tankar. Massa goja bara. Jag sa nej, vi behåller nuvarande status quo, dvs ingen kontakt. Är inte intresserad av nån som inte vet vad han vill.
    Hahahaa. Jag förstår nu hur det tolkas.  jag menade här två olika saker: Med utseendefixeringen menade jag de som snabbt vill se fler kort eller fråga om ens mått osv  Det går fett bort. Sådana killar skriver jag inte till mer. 

Sedan finns också  dejter som förefaller trevliga och sedan hör de aldrig av sig. Jag tolkar det som att dessa dejter faktiskt var trevliga men mitt utseende passade inte mannen i fråga (som oftast  knappast är ngn Adonis, skrattretande nog), jag menar, trevligheten fanns där. Eller sitter han och spelar teater i flera timmar?    När killar gör så upplever jag att de tror att jag ska bli efterhängsen, vilket aldrig har hänt. Känns respektlöst att bete sig så och tyvärr gör jag om det i min kvinnliga hjärna till att det är ngt fel på mig och att desa män ytterligare bekräftar att jag (som enda person på jorden) är dömd till att aldrig få uppleva kärlek. Jag känner mig lite ratad även om jag själv inte är intreserad av killen. Vet inte om det är typiskt kvinnligt eller typiskt mig.
  • Anonym (nätopia)

en sak till: Bra gjort med din senaste date.  Ett bra förhållningssätt tycker jag.  Nutidsmänniskan är på tok rädd för att binda sig och inom nätdejtingens värld verkar det som att många bara söker vidare och sker vidare.Jag tror att det står för ngt helt annat än att de gärna vill hitta kärlek.   Det är ett försvar som borde skrivas med versaler.

Håller på att läsa Hemligheten och redan känner jag att den booken är ett stöd, även om jag inte ens har läst halva än. Tror att det är en bra bok att läsa för många som varit singlar länge.

• Anonym (tar tid)

Hittade er tråd av en slump och ville bara säga att det ibland kan vara en bra idé att faktiskt låta det ta tid innan man träffas. Jag nätdejtade i något år och träffade massor av folk tidigt efter att jag börjat skriva till dem på nätet och det blev aldrig något. Min man mailade jag med i 8 mån innan det verkligen blev av att vi träffades och vi blev tillsammans på första dejten, det är nu 7 år och 2 barn senare.

• Päronskrutt
    Anonym (T) skrev 2011-07-13 00:16:11 följande:
    Hej du TS!

Jag är ensamstående med ett barn. Jag hade en profil på Mötesplatsen men det var inget för mig och sedan på Match som jag tyckte var bättre. Jag fick massor av svar men nästan bara av killar som var betydligt yngre eller män i karriären "med höga krav på tillvaron". (Min syrra påstår att de söker älskarinnor eller i värsta fall lyxprostituerade men jag tycker att hon är lite väl cynisk .)

Av alla dessa svar var bara ett fåtal realistiska öht och jag har tydligen en otrolig förmåga att handplocka psykon. De senaste två var nog narcissist respektive autistisk. Det är väl ok om man är medveten om det och medicinerar men jeeesus vilka stolpskott (psykiskt alltså).

Jag tror att jag får börja överväga de yngre killarna. Jag hade kontakt med några som verkade jättetrevliga men jag fixade inte ålderskillnaden. Jag är 39 och de var allt från 25 till 35. Under 30 går inte bara. Jag har alltid haft äldre män och mitt önskemål var 39-55 men jag får väl bredda mig lite.    

Vilken sida rekommenderar ni om man vill träffa en helt vanlig stabil charmig svennebanan, (Musse Hasselvall ungefär ), gärna hantverkarkille?    
    Jag kan tycka ibland att jag har en förmåga att plocka psykona men i efterhand kan jag skratta åt dem
    Tror nästan att 30 killarna har mindre issues än 40 gubbarna.
    Träffade en kille, snygg och jämn gammal med mig men herre min skapare vilken hypokondriker.... Jag som vanligtvis är väldigt empatisk kunde sista gången vi träffades inte enns få fram "stackars dig" då hade vi träffats ca sex gånger. Han va tjock, han hade ont där, han hade allergi, han hade ont på ett annat ställe, han var trött mm mm mm kul att lyssna på....not....
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 01:19:37 följande:
    Utseendefixeringen på nätet gör mig heligt förbannad. sådana killar går bort direkt för mig.

En annan sak som jag starkt ogillar är killar som efter en dejt (som förefallit trevlig) avslutar med en kram och sedan aldrig mer hör av sig. Sådant går fett bort.  Jag tycker att det tillhör netiqette att skriva några rader och säga som man känner i sådana lägen. Det var en trevlig date, men ´jag känner att vi är alldeles för olika (dvs, du är för ful för mig) lycka till med fortsatt dejting!

Bara dessa rader. 

Jag träffade en kille två ggr och sedan hörde han aldrig av sig. Det är inte okej tycker jag. Tillhör vanligt folkhyfs att höra av sig och säga hur man vill ha det med fortsatt kontakt.
    Men frågade du honom då? Eller väntade du bara på att Han skulle höra av sig??
  • Anonym (olallaaa)
    Anonym (T) skrev 2011-07-13 00:16:11 följande:
    Hej du TS!

Jag är ensamstående med ett barn. Jag hade en profil på Mötesplatsen men det var inget för mig och sedan på Match som jag tyckte var bättre. Jag fick massor av svar men nästan bara av killar som var betydligt yngre eller män i karriären "med höga krav på tillvaron". (Min syrra påstår att de söker älskarinnor eller i värsta fall lyxprostituerade men jag tycker att hon är lite väl cynisk .)

Av alla dessa svar var bara ett fåtal realistiska öht och jag har tydligen en otrolig förmåga att handplocka psykon. De senaste två var nog narcissist respektive autistisk. Det är väl ok om man är medveten om det och medicinerar men jeeesus vilka stolpskott (psykiskt alltså).

Jag tror att jag får börja överväga de yngre killarna. Jag hade kontakt med några som verkade jättetrevliga men jag fixade inte ålderskillnaden. Jag är 39 och de var allt från 25 till 35. Under 30 går inte bara. Jag har alltid haft äldre män och mitt önskemål var 39-55 men jag får väl bredda mig lite.    

Vilken sida rekommenderar ni om man vill träffa en helt vanlig stabil charmig svennebanan, (Musse Hasselvall ungefär ), gärna hantverkarkille?    
    "Autistisk" hahaha du harskön humor

Jag har dejtat i 3 år. Även jag har en fantastisk förmåga att kunna plocka ut narcissister/allmänna miffon; en fick spel efter 5 dejter och kallade mig för en snål, sniken, h*ra som bara var ute efter att bli med barn med honom varpå han sedan fortsatte att messa mig i över 2 år efteråt för att han ville träffas!!

En annan såg inte alls ut som på sina bilder och sprang, av oklar anledning, i förväg på väg till stället där vi skulle ta en öl.

En tredje var jättetrevlig och rolig och smart men så kröp det fram att han och hans exfru var så kallade "swingers".

En gång fick jag kontakt med en man som i text kändes som min soulmate det var verkligen "WOW! Har jag hittat rätt nu äntligen??" men när vi sågs för första gången föll det platt till marken som en degig pannkaka; personkemin var helt icke existerande, från min sida, han gav dock inte upp utan bjöd ut mig igen på en lyxdejt, jättetrevligt men det hjälpte ju inte för man kan inte pressa fram attraktion som inte finns.

Åter en annan gång var det omvänt - jag blev omedelbart förälskad, han var underbar i mina ögon men jag förstod ganska snabbt till min besvikelse att han inte kände likadant.

Det jag har lärt mig är att slappna av, att inte ta det så allvarligt, bara ha kul, dejta, träffa folk, utan att analysera ned allt i små partiklar för mig veterligen är 90 % av nätkillarna 1. ute efter ett ligg 2. narcissister 3. allmänt udda och freaky, men det kan ju vara kul så länge, i jakt på den stora kärleken.

De bästa sidorna tycker jag är match och e-kontakt, bäst kvalité där eller vad man ska säga, haha. Mötesplatsen tycker jag är lite äldre klientel, Spraydate är helt värdelöst, edarling verkade bra men så sjukt dyrt 399 kr. för en månad!). Tar tacksamt emot tips på andra sajter!

För övrigt är jag tjej, 32 år och har ett barn på 3,5 år.
  • Mandarina

Jag tror att vi tjejer hakar upp oss på att allt handlar om utseende eller att det skulle vara nåt fel på oss om killen inte hör av sig igen. Jag tror att attraktion ( ni vet det där "klicket" / kemin ) handlar om såååå mycket mer än bara ytan/utseendet men vi tror att det handlar om utseendet. Tror istället att attityden/personligheten/inställningen ÄR avgörande, för hur vi uppfattas och om man klickar. Det är min teori.
    Så om en kille inte hör av sig igen så ska man absolut inte tolka det som att det "var nåt fel på mig" eller att jag inte tyckte han var snygg... sen tror jag oxå det är jätteviktigt att fråga sig själv: Var han nåt för mig??? Vi e duktiga på att granska och döma oss själva men tänk om vi kunde bli lila duktiga på att granska killen som ev. ska bli vår livspartner??
    Vi oroar oss över om VI duger som vi är men frågan borde eg. vara: Duger Han åt mig???

Förstår ni hur jag menar??

• Anonym

Om inte killen hör av sig kan ni väl göra det själv, varför åligger det i princip alltid killen att göra det enligt er tjejer, har ni hört talas om jämnställdhet?

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)