• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Päronskrutt
    Anonym skrev 2011-07-13 08:51:56 följande:
    Om inte killen hör av sig kan ni väl göra det själv, varför åligger det i princip alltid killen att göra det enligt er tjejer, har ni hört talas om jämnställdhet?
    Tro mig vi hör av oss men vill inte bli en desperat stalker heller ... 2 sms utan svar sen räcker det.
  • Anonym
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 01:51:28 följande:
    Hahahaa. Jag förstår nu hur det tolkas.  jag menade här två olika saker: Med utseendefixeringen menade jag de som snabbt vill se fler kort eller fråga om ens mått osv  Det går fett bort. Sådana killar skriver jag inte till mer. 

Sedan finns också  dejter som förefaller trevliga och sedan hör de aldrig av sig. Jag tolkar det som att dessa dejter faktiskt var trevliga men mitt utseende passade inte mannen i fråga (som oftast  knappast är ngn Adonis, skrattretande nog), jag menar, trevligheten fanns där. Eller sitter han och spelar teater i flera timmar?    När killar gör så upplever jag att de tror att jag ska bli efterhängsen, vilket aldrig har hänt. Känns respektlöst att bete sig så och tyvärr gör jag om det i min kvinnliga hjärna till att det är ngt fel på mig och att desa män ytterligare bekräftar att jag (som enda person på jorden) är dömd till att aldrig få uppleva kärlek. Jag känner mig lite ratad även om jag själv inte är intreserad av killen. Vet inte om det är typiskt kvinnligt eller typiskt mig.
    Känner igen det där. Fast dom jag har dejtat, har ändå hört av sig och sagt något. Om att dom inte vill ses. En ville defintivt ses igen,men han var jag inte intresserad av och han visade sig vara dömd för misshandel och var svår att bli av med.. :-O  Usch..

Svårt att orka med att dejta, flörta å hålla på, och hålla humöret uppe. För hur det än är, så blir jag ganska låg av att bli dissad. Oavsett anledning. Fast får också få förslag förstås, om jag är ärlig från början, eftersom jag har några ungar, och det tydligen avskräcker ganska mkt.  

Klart man längtar efter kärlek..men är jobbigt att bli dissad, och lyckas behålla känslan av att "duga". Jag ser bra ut så,med kläder på iaf, å kan defintivt få förslag om sex.. fast tyvärr inte av nån jag tycker verkar sund, schysst nog eller som än så länge attraherat mig nog. (med sund och schysst menar jag INTE gift/sambo eller extremt pervers eller känslomässigt uppenbarligen störd; sådana finns det ju ganska gott om där ute i dejtingträsket)

Kan tänka mig sex så, för man blir ju nästan desperat efter ett tag, men då ska det fortfarande vara på schysst sätt. Samtidigt gör det mig deppig att killar mest verkar vilja ha sex med mig.. men där antar jag att det är mina ungar som skrämmer bort.
  • Anonym
    maskros81 skrev 2011-07-12 22:26:59 följande:
    Trist...Jag har inga bra erfarenheter alls av HP......Men nu har jag ju inga bra erfarenheter alls av nätdejting överhuvudtaget. Det e väl inte för alla helt enkelt:) Men du det lossnar säkert snart.......
    men du är ju jättesöt ju! :-O Vad SKUMT! Om nu utseendet är det som tydligen betyder så mkt för så många killar, och tjejer också verkar det som. Då borde du ju få svar..
  • maskros81

Men ser det lite så här: Hellre leva själv ( har ju en son så man e ju inte helt ensam:) Än ensam i ett förhållande, för det e ingen höjdare alls.....
    Skönt e att man en fredag kan kolla 3 filmer i sträck, äta en chipspåse o ett halvt kilo lösgodis, knäppa upp byxorna o svälla i soffan....O man behöver inte "skämmas" inför någon:)

• Anonym
    LivingEasy skrev 2011-07-12 20:18:15 följande:
    Jag håller med! Har reggat mig på Happy pancake och gud va ytliga och dryga tjejerna är där.
    Jag kör jätteseriösa stilen och börjar nästa gissa jag borde prata lte sex för att va intresant.
    Men jag tror det är ännu svårare att va singel utan barn på nätet för ska man ses då så ska det ju va en potensiel familjeskapare man träffar och då har man plötsligt så höga krav. som man ändå släpper på massor bara man blir kär. Så varför ha så höga krav?  
    nä.. du som singel utan barn borde ha det lättare. Är ju bara det att jag med barn, inte direkt är "rätt" för dig, om du nu vill ha barn. För även om jag skulle bli kär, så känns det ganska omöjligt att bygga familj IGEN; tror den biten är ganska klar. Tror en hel del i min situation känner så.

Sen har jag redan barn med två män, tyvärr. Så.. är ju mest "bara" kärleken jag är ute efter. Fått mig att fundera på om jag ska vänta fem år till, tills jag passerat 40 och dom stora ungarna är myndiga.. då har jag bara ett barn, och män i tänkbar ålder kanske inte längre har lust å skaffa barn då... vete sjutton.. svårt..
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-13 08:38:24 följande:
    Jag tror att vi tjejer hakar upp oss på att allt handlar om utseende eller att det skulle vara nåt fel på oss om killen inte hör av sig igen. Jag tror att attraktion ( ni vet det där "klicket" / kemin ) handlar om såååå mycket mer än bara ytan/utseendet men vi tror att det handlar om utseendet. Tror istället att attityden/personligheten/inställningen ÄR avgörande, för hur vi uppfattas och om man klickar. Det är min teori.
    Så om en kille inte hör av sig igen så ska man absolut inte tolka det som att det "var nåt fel på mig" eller att jag inte tyckte han var snygg... sen tror jag oxå det är jätteviktigt att fråga sig själv: Var han nåt för mig??? Vi e duktiga på att granska och döma oss själva men tänk om vi kunde bli lila duktiga på att granska killen som ev. ska bli vår livspartner??
    Vi oroar oss över om VI duger som vi är men frågan borde eg. vara: Duger Han åt mig???

Förstår ni hur jag menar??
    Jag tar det nog inte som att det är mit utseende det är fel på. Sånt är ju personligt på nått vis. antingen gillar man nån eller inte, det har väl inte med om den "duger" eller inte. jag tar det iaf inte så. Tror inte att någon som faller inom normala variationen och gjort sig fin och vårdar sig själv, borde ta det så.

Men att bli dissad pga av ens personlighet, det känns ju nästan ännu värre... även om jag antar att man ska tänka samma sak där; att det helt enkelt bara inte "klaffar". Fast det TAR ändå!
  • Anonym
    maskros81 skrev 2011-07-13 10:28:40 följande:

Men ser det lite så här: Hellre leva själv ( har ju en son så man e ju inte helt ensam:) Än ensam i ett förhållande, för det e ingen höjdare alls.....
    Skönt e att man en fredag kan kolla 3 filmer i sträck, äta en chipspåse o ett halvt kilo lösgodis, knäppa upp byxorna o svälla i soffan....O man behöver inte "skämmas" inför någon:)

Jag känner så jag med! Jag trivs så bra med mitt liv så, behöver verkligen ingen man i mitt vardagsliv så; för det klarar jag ju helt själv. Och kan ha det riktigt bra själv. Men är ju den där förbannade längtan efter fysisk närhet, ligga nära, mysa, hångla, ha sex och sånt som förstör det hela. OM bara det behovet kunde försvinna,s å skulle det ju faktiskt räcka med bara vännerna och så. Om nu inte vännerna konstant flydde in i sina relationer med sina män,och liksom försvann från jordens yta när dom var i sina relationer ungefär..  
  • maskros81
    Anonym skrev 2011-07-13 10:27:41 följande:
    men du är ju jättesöt ju! :-O Vad SKUMT! Om nu utseendet är det som tydligen betyder så mkt för så många killar, och tjejer också verkar det som. Då borde du ju få svar..
    Tack:) Men svar har jag fått, inte det som är problemet.....Det har liksom inte klickat eller känts avigt, kemin har inte funnits där mer än på kompisnivå för min del....Tex som jag skrev innnan....I min profil skrev jag att jag tyckte det var attraktivt med killar som var roliga o hade humor o så....så en kille jag dejtade irl drog vitsar ( skit tråkiga dessutom, typ såna: det var en norrman osv) helt frenetiskt....Va ju inte alls så jag menade...
  • maskros81
    Anonym skrev 2011-07-13 10:36:46 följande:
    Jag känner så jag med! Jag trivs så bra med mitt liv så, behöver verkligen ingen man i mitt vardagsliv så; för det klarar jag ju helt själv. Och kan ha det riktigt bra själv. Men är ju den där förbannade längtan efter fysisk närhet, ligga nära, mysa, hångla, ha sex och sånt som förstör det hela. OM bara det behovet kunde försvinna,s å skulle det ju faktiskt räcka med bara vännerna och så. Om nu inte vännerna konstant flydde in i sina relationer med sina män,och liksom försvann från jordens yta när dom var i sina relationer ungefär..  
    Håller med!!! Skulle vilja ta ett piller så kärleksbehovet försvann, såå skönt det varit...o ALLT hade varit så mycket enklare....Tänk så mycket tid o pengar man sparat dessutom.....Jag menar inför en dejt, helt absurt va man håller på, nya kläder, fixa hår osv osv
  • Päronskrutt
    Anonym skrev 2011-07-13 09:33:02 följande:
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
    Ändra till att du söker kort romans....
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)