• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (knubbis) skrev 2011-07-17 16:28:08 följande:
    jag har ingen lista med krav, jag gillar inte direkt de där listorna som folk har på sina sidor... klickar det så klickar det, sen förstår jag ju att det inte kommer att klicka med vem som helst, men jag ser ingen direkt poäng i att göra en lista. Tycker att en lista blir för allmängiltig också, allt jag kan lista på den är saker som alla vill ha, och som nog alla känner att de uppfyller också. "Smart, snäll, rolig..."

Varför är det viktigt att han är längre än du?
    Har ingen lista som så, men ha rksrivit det om längden och att distansförhållande inte är något för mig. Jag var gift i 14 år med en man kortare än jag och kände mig obekväm hela tiden. Vet dock med mig att blir jag kär så blir jag och har på senare tid insett att det handlar om att jg inte vill känna mig 'övelägsen' min man, det är alltså mer en attitydgrej, en kort man med stark självkänsla och gott självförtroende kan jag falla för iaf, men rent estetiskt så tittar jag bara efter långa män.
    Det attraherar mig.
  • Mamsis
    Anonym (sa) skrev 2011-07-17 16:36:16 följande:
    alltså.. var roliga historier ni berättar! Är verkligen helt absurt hur illa en del beter sig, samt hur DUMT en del beter sig på nätet. SKulle kunna skriva ner några liknande saker, men känns lite elakt med.. Är väl synd om en del människor, som inte har mer bakom pannbenet eller helt enkelt inte förstår bättre än att bete sig så.

En sak jag undrar bara.. om en kille man överväger att ha som kk, börjar tjata om att slippa ses på offentlig plats, försöker tjata sig till att få komma hem till en med EN GÅNG, och sedan drar ett dåligt skämt där han frågar om man är rädd för att bli bortrövad eller.. Är det normalt?? Det kändes inte det.. så fimpade honom med en gång.
    Bland upptagna män är detta ett mycket vanligt beteende.
  • Mamsis

Visst finns det idiotkvinnor också, men det är bra att män skriver om det också så man blir påmind
    Jag försöker svara alla, utom de som helt uppenbart inte bemödat sig med att läsa min pres, den är inte lång, 6 meningar + en som önskar alla en bra dag. Ibland svarar jag även dem, om de skrivit trevligt.

Uppenbara spam besvarar jag inte heller, kan de inte bemöda sig att skriva något 'personligt', det kan ju räcka med; Hej, du verkar trevlig, berätta mer om dig själv så bemödar jag mig inte med att svara. Men samma här, haha ibland svarar jag ändå med ett tack men nej tack.

På vissa sidor är det ju ett överskott av män och där är många kvinnor så vansinnigt otrevliga bara för att de vet att de får napp iaf och söker män som är waaaaaaaaaaaaaaaay over their leauge utseendemässigt om man nu ska uttrycka sig så.

• Mamsis
    Gulletroll skrev 2011-07-18 10:34:33 följande:
    Ok här kommer morgondens första mail Sorry men kunde inte låta bli att verka lite kaxig då jag faktsikt upplevde hans mejl som rejält opersonligt som att han skickade ut det till alla brudar han pratat me i helgen. På kortet och på sin presentation verkar han vara en kille i min smak men jag svarade så som jag gjorde för att "testa" honom lite och se vad jag får för reaktion tebax
    Dels har vi inte pratat så mkt, typ i fredags eller nåt... tror inte ens han svarade på mitt sista mejl... kollade nu och nä det gjorde haninte... skickade det i fredags kväll... å så helt plötsligt kommer detta mejlet??

Läs nerifrån och upp:

Jag skrev:

Hehe... helt ärligt så är det inte så mkt att klura på för min del.
    Tycker snarare det är lite lustigt att skicka ut ett sådant mail och det kändes väldigt opersonligt vilket gör att min lust att svara på det inte är så stor :)

Den dagen vi kommer dit och dessa frågor skulle bli aktuella så svarar jag gärna på dem då.
    Ha en bra golfrunda :)

NN skrev skrev:
    --------------------------------
    Hej!
    Haft en bra helg? Jag är i Visby och har det underbart med en riktig semesterkänsla. Nu ska vi ut och spela golf.

Ok, redo för några frågor om dig?
    1. Vilka egenskaper hos den nästa kille är viktigast för dig?
    2. Dina främsta egenskaper?
    3. Drömresemål?

Nu har du något att klura på

/NN
    Den typen av mail har jag med fått, samma kille? Inte exakt samma frågor dock, men samma slags formulering.
  • Mamsis
    Baginbox skrev 2011-07-18 10:51:33 följande:
    Jag kunde inte hålla mig utan skrev senare en välformulerad artig kommentar om vad jag tyckte om hennes svar. Jag påpekade, artigt, att hon kanske inte var i den positionen att hon borde fälla kommentarer om andras utseende. Dessutom skriver hon att hon är en troende människa... Ödmjuk och andlig så det förslår... :) Det sköna för idioter är att de inte förstår att de är det :)
    Herregud! jag akn altså vara en idiot utan att jag vet om det!!
  • Mamsis
    Anonym skrev 2011-07-18 22:17:17 följande:
    fick ett mail idag (HP) " ser.....du ut naken? ".......jaha , därserman från en man på 43 ???!!!!! hallå!!!!! vad förväntar han sig för svar där :) hahahaha, han vart såklart utan svar.
    Du skulle ha svarat;  Som Angelina Jolie (eller någon annan som du tycker har snygg kropp) och när han svarar (antagligen något i stil med läckert, ska vi ses el liknande) så skriver du; Nej, jag söker män med hjärna.
  • Mamsis
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-19 01:12:30 följande:
    Jag har också kommit till samma insikt som du!
    Längden är ett sätt att känna den underlägsenhet jag behöver för att balansera andra starka drag i min personlighet. 

Funderade över om det fanns någon gemensam nämnare hos ett tiotal trevliga och för övrigt attraktiva män i min omgivning under årens lopp när jag kom fram till att det hängde just på längden. Alla dessa har varit lika långa eller kortare än mig och jag har aldrig fallit för dem trots att jag tycker att jag borde ha gjort det. 

Så just nu dissar jag alla som är mindre än 10 cm längre än mig eftersom jag trivs bäst i ett par cm klackar. Tyvärr har jag insett att det begränsar utbudet...
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-19 02:06:43 följande:
    Det gör jag också alla under 1.68 går fetbort
    Högre än 11cm klackaskor kan jag inte gå i.
    Jag är 178 så det innebär att jag skulle dissa alla under 188... Vilket betyder NOLL män att dejta om de dessutom ska bo så pass nära att det går att ses enkelt... 180 har jag satt som minimikrav, men ju längre desto bättre.

Medelllängden på de män som mailar mig är dock ca 174 I stort sett ALLA som mailar mig är kortare än jag TROTS att det där med längden finns med i en av mina sju meningar i presentationen...  Drygt eftersom män som 'bara' är 180 måste vara riktigt intressanta för att jag ska känna det värt att dejta. Kräsen? Möjligt, men ska jag ha ett förhållande måste jag känna att det känns jäkligt bra.
    Annars kan det vara.
  • Mamsis
    chrissandra skrev 2011-07-20 01:46:50 följande:
    Inte ska du vara förvånad över att hon inte svarade dig, du kallade henne "för gammal" och det kanske inte var en lyckad öppning?
    Hahaha han skrev nog inte TILL henne att hon var för gammal, men han skrev till henne TROTS att hon eg var utanför hans sökgrupp så att säga
  • Mamsis

Ja, det är nog sant. 3 av 3 möjliga ex har i efterhand kommit och velat.

• Mamsis
    HäxanSurtant skrev 2011-07-26 02:25:58 följande:
    Tror jag och de andra häxorna ser lite olika på häxor. Får mail både här inne och på BC av folk som skrver typ så trist att du kallar dig för häxa Du är ju jättesöt.

Men jaha, hmm, det är nog för att jag tycker jag är ful som jag heter häxa

Nä god nattens!
    Äähh, de ha rbara inte fattat grejen att sagovärldens häxor är missvisande. Verkligehetens häxor är smarta, snygga och fantastiska ÄVEN de som sysslar med svartkonst för de är bra på att förvränga synen på karlrana
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)