• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (hmm) skrev 2011-09-27 20:38:31 följande:
    Precis så verkar det vara. En del gillar att bara leka, men vill absolut inte ha något seriöst förhållande. På nätet verkar det finnas väldigt många såna..
    Vad dom inte fattar är att dom fakitskt gör en annan människa illa med sitt beteende. Att dom faktiskt gör att man kan tappa tilltron och få svårt att lita på andra man träffar längre fram. Jag har själv varit ut för det många gånger, och det är lika tungt varje gång.
    Ja, det är ju det. Och det är svårt att intala sig att det är DEM det är fel på , inte en själv. Men man lär sig också att känna igen dessa skitsnackare efter ett tag. Då kan man sålla bort en del redan från början.
  • Mamsis
    kristinah skrev 2011-09-27 22:42:35 följande:
    Jag är hopplös - hittar jag nån jag gillar så är han inte intresserad - hittar jag nån som gillar mig och jag kan tänka mig att träffa igen så skrämmer jag bort stackarn med 1000 sms...

hjälp mig! Jag måste avgiftas på min "jagmåstekontaktahonomhelatiden"-förgiftning.

Det kommer ju aldrig att funka det här annars...
    Hahaha ska du ha mitt nr? Varje gång du får sug att skicka sms så skickar du till mig ist hahahaha. Vet hur det är, men jag har lärt mig, kan jag lära mig det så kan du
  • Mamsis
    Anonym (Hmm) skrev 2011-09-28 22:23:13 följande:
    Berätta hur sjutton du lärde dig det! Är ju SÅ lätt att det blir ett antal sms för mkt när man är glad, nyfiken o killen är såååå trevlig!!!
    Phu! Ja jag vet inte, det kommer med åldern kanske? Jag har bla valt att inte ha mobilnr till killen lagrat i mobilen utan varit tvungen att gå och hämta det och då hinner jag besinna mig och inte skicka det där sms et. Jag har sysselsatt mig med annat så jag inte kunnat sms a utan att 'skämmas'. Lämnat mobilen hemma när jag går och handlar eller åker till nån etc. Samt frågat mig själv vilket som är viktigast, att för stunden tillgodose mitt 'behov' av att sms a
     eller min önskan att det ska bli någon med killen. Och sen har jag en ganska bra intuition för när killen verkar ledsna lite på allt sms ande som det ändå blir och då lägger jag av och försöker invänta honom så att säga. OM jag inte har något som faktiskt är vettigt att sms a om så klart.

Men lätt är det inte för man vill ju så gärna!
  • Mamsis
    kristinah skrev 2011-10-03 00:07:31 följande:
    Som vanligt så ställdes dejten in - i sista sekund - som alltid och idag är jag både bitter och less och arg och ledsen över att tvingas till den här evinnerliga ensamheten

piss
    Av samma person? Min regel är, en inställd dejt, ok, saker kan hända, två = han är inte intresserad eller så har han fler på g och någon annan var intressantare att dejta än jag.
  • Mamsis
    kristinah skrev 2011-10-03 18:31:40 följande:
    som ALLTID!
    Jag har dejtat 4 personer på 8 månader - men jag hade ju gärna träffat flera men ingen vill ju...

Nätet är inte min arena helt enkelt...undrar vilken som är
    Hmmm. Nå, kan säga att jag inte heller träffat några drömprinsar.. Eller jo, min raring : ) Men han blev jag vän med för 8 år sen så det kanske inte räknas?
  • Mamsis
    Pappa med 3 skrev 2011-10-11 19:52:58 följande:
    Otroligt roligt att läsa folks profiler på dejtingsiter.
    Folk har väldigt intressanta självbilder.
    Och ännu intressantare kravbilder på vad det är deras blivande partner ska uppfylla.

Och det är fan vad folk tränar jämt... 
    Jag håller med! Och seglar, klättrar i berg, åker utomlands, ger sig ut på äventyr.. Inget för mig. Men jag får väl lämna tråden eg, är ju inte singel längre.
  • Mamsis
    Pappa med 3 skrev 2011-10-13 10:45:09 följande:
    Det som är speciellt med nätdejting är väl att man kallt måste räkna med att man inte är den enda som 
    personen pratar med. Folk verkar ha ett antal backup planer i fickan också, 
    Det är lite för enkelt att sitta bakom en skärm ibland, itne alls som att verkligen träffas.

Sen kan man väl fråga sig hur många som verkligen är singlar där ute, en hel del söker nog bara ett litet äventyr.

Man få var lite kall och luttrad för att klara av det där med nätdejting. 
    Precis, själv hade jag en person på g som jag ville träffa åt gången, men sen pratade jag ju så klart med andra också, men gjorde klart för dem att jag redan hade en dejt på g så de visste.

Nu ska jag dock takca för mig, det har varit mycket trevligt att vara med här men  nu är jag inte singel längre så jag får utgå.

Kram på er och tack allihopa för roliga och tänkvärda inlägg!
  • Mamsis
    etanol skrev 2011-10-13 23:04:39 följande:
    Gratulerar till tvåsamhet!Solig

*avis så in i bomben*
    Tack
  • Mamsis
    Gulletroll skrev 2011-10-13 23:13:13 följande:
    jaså...va kul!! Har du träffat nån via nätdejting??
    Njaoej.. Vi träffades via en sida med erotisk inriktning för 8 år sen, blev vänner, ja bara vänner men vi har alltid gillat varandra och haft en viss dragning til varandra men inte varit singlar samtidigt förut. Vi har alltid ringt varandra och 'gråtit ut' och stöttat varandra och nu när han blev singel gjorde jag det igen så klart och då insåg vi att vi är korkade som fan, det ska ju vara han och jag Så nu är det så.

Så ja, vi träffades via nätet men det var ju inte så vi 'hittade' varandra ändå..  Kan rekommendera att bli ihop med er bästa vän Han vet allt skit om mig och mina innersta vidrigheter och jag vet hans.
  • Mamsis
    etanol skrev 2011-10-14 10:23:55 följande:
    Fast oxfilé är gott
    Pappa med 3 skrev 2011-10-14 09:46:12 följande:
    Vi har bara kött i skåne, ingen fisk.
    Mest bara gris härnere. 
    Jaså bara svin i Skåne alltså, tur man bor häruppe då
    Hahahahahahaha min är från Skåne Men bor i Linköping just nu.
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-10-14 18:39:00 följande:
    Snygg omskrivning

Hahahaha jeps
  • Mamsis
    Anonym skrev 2011-10-14 16:33:40 följande:
    Erotisk inriktning? Hm, det låter spännande .... berätta mer om du vill
    Sån kanske man kan anmäla sig till... är lite sugen på sexuella äventyr.

Du är man? Lycka till isf, på den sidan brukar det vara ca 70 000 män reggade mot 12 000 kvinnor varav hälften av kvinnorna är en del i ett par som söker en kvinna till, hälften av de som är kvar söker ingenting, av de 3000 som blir kvar är antingen en fejkad profil, dvs män som vill se tjejbilder och hoppas på bättre tur som 'kvinnor' eller så är det lesbiska kvinnor som så klart bara söker andra kvinnor.
    MÖJLIGEN finns det en och annan äkta kvinna som söker sitt livs kärlek och kanske 2 som söker sexuella äventyr...

Störst chans att faktiskt få träffa någon har den man som hänger på klottret och är social, trvlig och INTE snackar sex. Eller en skitsnygg hunk som inte har något emot att ligga med 'verm som helst som ser ut som vad som helst'.Låter jag negativ? Jeps, vill bara förvarna så du inte blir som 95% av männen på såna sidor som bittert kallar kvinnor som säger nej tack för horor.     
  • Mamsis
    Anonym skrev 2011-10-16 14:28:50 följande:
    Nopp, jag e kvinna

Hahahaha så kan du regga dig, skriva vad du söker och få 500 svar på 5 min Mer eller mindre lockande då hahaha. Inboxa så kan jag ge dig länkar dit, man får inte länka till såna sidor här
  • Mamsis
    Anonym skrev 2011-10-16 14:33:02 följande:
    Ibland undrar jag om det är nåt fel på mig som vill det. Verkar vara helt förbjudet/onormalt att vilja detta om man är tjej ju...

Nä det finns ju en del.. Jag är inte en av dem. Kan inte njuta fullt ut om jag inte är kär = frustration ist.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)