• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

HonSomVet skrev 2011-08-02 21:25:17 följande:
    För enkelhetens skull kanske jag ska samla ihop alla på en gång till en enda stor play-date (vad fan, inga dåliga fantasier nu!). Typ leka lite bachelorette.
    Hahaha ja det vore ju perfekt! Har hittat EN från sidan som är härifrån där jag är hahaha. Nej, två, ena skulle jag faktiskt ta en fika med, men han var inte där när jag kom, jag ringde och frågade var han var och han sa; du kom ju aldrig.
    Jag var 2 min sen....
  • Mamsis
    HonSomVet skrev 2011-08-02 21:29:02 följande:
    Hahahahahaa! Men va? Ja han var ju väldigt mycket att satsa på... Verkligen.
    Ja, verkligen. Jag hade dessutom skickat ett sms för att tala om att jag ev skulle bli 5 min sen! OCH jag tog en fika med honom trots att ahn var kortare än mitt 'krav' så snacka om att jag kände det som bortslösad tid! Men han tajade så förbannat..
  • Mamsis
    HonSomVet skrev 2011-08-02 21:33:54 följande:
    Tja ja. Men man får väl vara glad att det kom fram direkt och inte efter fem dejter då man nästan börjat gilla människan, haha!

Jag dejtade en kille förra veckan och jag var 15 min sen och smsade och ringde t om men inget svar. Som tur var stod han kvar när jag kom, men han hade glömt mobilen hemma minsann. Fast frågan är om jag själv stått kvar i 15 minuter om min dejt inte kom...
    Ja hahaha. Men fattar inte varfår så många karlar tjatar och sen när man säger ja så slingrar de sig. WIERD!

Oj haha men hade jag glömt mobilen hemma hade jag kanske stått kvar.. Eller.. Jag vet inte.. 15 min känns osm ganska länge..
  • Mamsis
    Henkan skrev 2011-08-02 23:46:41 följande:

Destruktiva förhållande? Låter mer som en "bad boy" tycker jag! De är ju duktiga på att framstå som alfa-hannar men när det kommer till kritan så skiter det sig och det blir en ond spiral av destruktivitet...

Riktiga män skiter i att försöka vara "alfahane" (hatar för övrigt det uttrycket då det är väldigt mycket bullshit i det beteendet) och bara är sådär lite bättre istället, tar för sig av vad de vill ha, tar ingen skit, gör rätt helt enkelt utan att bitcha... Sen klarar de av att vara ödmjuka när situationen kräver det och beter sig inte som arslen "bara för att"...

Jaja, nog om det, hoppas du har det bra iaf :)

Destruktivt för honom, hon är en galning, alltså på riktigt en galning som borde sitta på psyket. Och, han försökte inte ett jävla dugg att vara en alfahanne heller Jag tror inte du och jag lägger samma värdering i ordet helt enkelt.
    För mig är det precis det du använder orden riktiga män om.
  • Mamsis
    FylldAvHat skrev 2011-08-03 04:36:54 följande:
    Ni tjejer har tusen krav uppskrivna på en lista inte konstigt att man är singel då
    Jag har två, längre än jag och inte bo långtbortistan. Och, varför ska man nöja sig med vem som helst ist för att hitta mannen i sitt liv? Vill inte ha en slusk som inte kan ta hand som sig själv.
  • Mamsis

Ang män som jagar sina ex, en sån har jag med haft. Vet inte HUR många nick han skapade och försökte få till dejter med mig med. Tur för mig har han ett spec sätt att skriva så det varlätt att veta vem han var. Han skapade även tjejnick.

• Mamsis
    Henkan skrev 2011-08-03 08:26:06 följande:

Alrite, då är vi överrens =)

Men du håller kanske med om att det är vanligare att det är min beskrivning? (om vi räknar bort dig från statistiken ;))

Nja, jag vet inte, jag har ju bara hört den här tjejens beskrivning av alfahane förut så haha. Men jag kan nog ätnka mig att de flesta tänker på en bad boy som de drömmer att just de ska kunna omvända.
  • Mamsis

Personligen tycker jag att uttryck kan vara bra ibland, när man försöker förklara för sig själv eller andra vad man menar så kan ett uttryck bli ett jahaaaaaa.

Jag är en alfahona fick jag veta, men pallar inte med en man som jag kan köra över. Men inte heller vill jag ha en man som bara kör sitt race utan att kunna kompromissa för fem öre. Jag har nämnt att jag är singel va?

• Mamsis
    giftgrodan skrev 2011-08-03 09:12:16 följande:
    fast ofta lurar man sig nog och pratar ändå inte om samma sak. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "alfahane" och "alfahona" t ex, tror jag.
    Givetvis, alla läggar sina verderingar i ord och uttryck.

Riktiga män skiter i att försöka vara "alfahane" (hatar för övrigt det uttrycket då det är väldigt mycket bullshit i det beteendet) och bara är sådär lite bättre istället, tar för sig av vad de vill ha, tar ingen skit, gör rätt helt enkelt utan att bitcha... Sen klarar de av att vara ödmjuka när situationen kräver det och beter sig inte som arslen "bara för att"...

Henrik B beskrev hur han menade att riktiga män var,(texten ovan)  för mig är riktiga män och alfahannar i stort sett synonymt. Men en riktig man kan också vara en sån som inte tar för sig utan är mer försynt men ändå inte tar skit.  För mig iaf.
  • Mamsis
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 15:48:07 följande:
    Inte då. Det var mer att jag skymtade en uppmaning från Hon Som Vet att outa vad man heter på de olika sajterna..........men det kanske du oxå har gjort?
    Jag vet Honsomvet´s nick på HP.  Bara att börja buda! ;-.)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)