• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 12:04:58 följande:
    Ja, ni Stockholmare har det bra
    Hittade en presentation som jag tyckte var bra. Han har ju en liten fördel av sitt yrke, en inom marknadsföring borde ju kunna sälja sig själv Den var inte för mycket och inte hysteriskt uppmärksamhetstörstande, utan bara sympatisk:

"Jag söker Dig som är klar med igår , lever idag men är redo förframtiden.

Alldeles för sällan... blir jag överraskad, läser jag i timmar, dyker jag i varma vatten, sover jag bort en dag, delar jag med mig av mina läppar, skriver jag ner mina vardagliga äventyr, gör jag saker som jag inte borde.

Om du precis som jag ser möjligheter före problem, vaknar optimistisk och vill mycket, men samtidigt förstår att uppskatta det du har. Läs vidare!

Jag vet vad jag söker, men jag har inte panik att nå dit. Jag saknar dig, som vet vad du vill ha ut av livet. Varför leva "halvhjärtat"? Jag bjuder gärna på mig själv och hoppas att du vill låta mig visa dig hur kul vi kan ha, tillsammans!

Jag är ung i sinnet och tycker det mesta är kul och intressant. Min filosofi är att livet är vad du gör det till. Jag jobbar inom marknadsföring och jobbet är viktigt för mig, men det är inte viktigast. Jag älskar livet i nuet som bor hos mig på heltid, så det är viktigt att Du tycker om närvaro. Empati och generositet är viktiga egenskaper.

Balans i kropp och själ är viktigt för mig. Kanske nåt jag kan tillföra i ditt liv? Det är aldrig långt till ett skratt. Självdistans och humor är viktigt!

En bra dag kan vara en dag utomhus i naturen med eller utan sport, hemma i solen i trädgården där vi avslutar dagen med grillning i goda vänners lag eller varför inte på tu man hand i innerlighet!. En dag som mina vänner och partner uppskattar är alltid en bra dag. Jag reser gärna, sol och bad gör gott i själen. Vill du veta mer? Jag vill veta mer om om dig...

Ps/Om du ska trivas i mitt sällskap bör du vara trygg och inte ta dig själv på för stort allvar, skratta, uppskatta att jag tar plats och att min omtanke inte har en botten.

OBS/Om du vet med dig att du behöver stöd eller vård via pzyket...gå vidare, TACK."
    Han är nog kort... 
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 12:15:35 följande:
    Han var bara 181, men du kan väl skita i klackaskorna
    Ja, för rätt man kan jag göra det haha.
  • Mamsis

Haha har fått tips om att gå till hockeybaren om jag letar singlar. Får väl göra det, gillar ju hockey dessutom även om jag inte håller på nåt lag så...

Men, inte kul att gå ut själver.

Hmm finns ju även ett ställe som har 35+kvällar ibland, kanske vore nåt. (Jag måste ju inte ge upp de i min ålder helt menar jag!)

Annars finns ju en massa goa killkompisar i yngre ålder som kanke har nån singelvän hah eller så tar jag en av kompisarna!

• Mamsis
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 20:30:35 följande:
    Sådär, nu har jag min rimmande dikt på både HP och MP
  • Mamsis
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-30 22:17:57 följande:
    Jag håller med dig ang buffert och sparande åt barn men det är bättre att inte ta upp ämnet ekonomi i sin presentation alls. Bättre i så fall bara skriva som du gjort, att du har ordnad ekonomi. Det räcker.
    Mmm, annars riskerar du att 'golddiggers' jagar dig.. Men det kanske du inte har nåt emot förstås haha.
  • Mamsis
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 23:06:07 följande:
    Jag var på en hockeybar med en kompis och jag kan säga att vi hade inte fått nån form av uppmärksamhet från de där ens om vi hade klätt av oss nakna framför skärmen. Eller jo, de hade blivit irriterade för vi skymde bilden. :D
    Haha man ska vara där innen och/eller efter sa hon som tipsade om det Hon kan själv inget om hockey, men satt och nickade och log, frågade och lät killen glänsa. Nu= gift och har ett gäng ungar
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-31 03:12:45 följande:
    Nu är jag hemma igen
    Det var inte så dramatiskt som det lät i ovanstående inlägg. Det var en singelkväll och det var mycket trevligare än jag trodde att det skulle vara. De som jag trodde jag skulle klicka med var helt fel och de jag trodde jag skulle dissa var helt rätt. Så mycket vet jag om mig själv
    Jag är vanligtvis ingen gruppmänniska (tror jag) men bestämde mig för att gå iaf. Tur att jag gjorde något jag faktiskt inte vanligvis skulle våga.

Jag fick iaf veta att jag borde träffa en våg eller en skorpion. Vad det nu innebär, jag är så stolt över att jag lyckas komma ihåg vad mitt eget stjärntecken är
    Vad roligt! Om jag ska gå efter stjärntecken ska jag träffa en skorpion, oxe, kräfta eller stenbock. Om jag kollar tillbaka på mina ex passar skorpioner och framförallt stenbockar mig bäst. Men, ska jag ha ännu fler 'krav' så lär jag bli den eviga singeln. Vilket just nu faktiskt känns rätt trevligt haha.

Fick mail från en kille som bor i Partille igår, 40 mil från mig alltså. Han gillar mitt hår och vill pilla i det. Efter ca 5 mail, rätt intetsägande men rätt roliga frågar han vad jag tycker oma tt ses någon gång, han kan hämta mig poch köra hem mig sen. Eh eller hur?? För det första, chansen att jag skulle sätta mig i en bil med en vilt främmande man och åka 40 mil är obefintlig, att jag sen sover över, är om möjligt ÄNNU mer obefintlig! Om han nu tyckte att jag var så oemotståndligt charmig vore det väl smidigare om vi sågs på halva vägen var?? Eller att han, eftersom han nu var beredd att åka 80 mil tor för att få ner mig ist åker 40 mil hit, umgås med mig under dagen, bor på hotell el liknande alt åker hem igen. På det sparar han ju halva resan.

Tror vissa män verkligen att kvinnor är så jävla korkade att de inte fattar att det är ett ligg de är ute efter???? (Måste dock tillstå att han efter påpekande från mig att visst ville han ha sex, men han säger att det absolut inte är enbart det) Jag har fördomar jag, så med tanke på utseendet, värsta hunken men bara en bild (vilket får mig att undra om den är fejk eller tio år gammal..) han bor långt bort och vill åka måååååååååånga mil, det är ju bara en sak han vill, men han säger annat för att han tror/vet att då går det bättre än att skriva; Hej, ska vi knulla?
  • Mamsis
    Vent b skrev 2011-07-31 10:54:19 följande:
    Jag vill inte göra något person angrepp, men skulle behöva lite hjälp att förstå hur stjärntecken kan vara en del av ens kriterier när man söker partner.
    Risk för bråda djup - så ta det med en klackspark

Allmänt så lever vi alla våra liv och följer vägen som ligger framför oss - ständigt under utveckling - där våra preferenser som människor formas av vårt förflutna med erfarenheter, vilket i sin tur ger oss våran grund-hållning som människor.
    Vår värdegrund, tankar och känslor gror och växer med alla dom frön som inger oss och utvecklas till en rikare självkännedom för vilka vi är, samt för andra - inte rörande vad vi säger utan hur vi agerar.

Min åsikt.
    Och hur speglar ett stjärntecken detta omfång är för mig obegripligt.
    Se individen och dess omfång som människa är väl det enda rätta.
    Jag letar inte med stjärntecken som ledstjärna men är intresserad av astrologi så jag har tagit reda på vilka jag passar bäst ihop med. Efter det gick jag tillbaka och kollade mina poojkvänner och EN enda var inte något av dessa stjärntecken, han var en katastrof att vara tillsammans med, inte alls kompatibel med mig och, när jag kollade mitt stjärntecken jämfört med hans stod det katastrofvarning eller liknande haha. Faktum är att väldigt många likhetstecken kan ses mellan de med samma stjärntecken, men självklart lär man sig genom livet och visst kan man fungera bra ihop med folk som inte är inom kategorin 'mest lämpade stjärntecken' .

Jag har två krav och inte ens de är något jag absolut int kan backa på och det är att mannen ska vara längre än jag och inte bo så långt bort, för dels är jag inte flyttbar annat än så att barnen slipper byta skola och dels såär det jättesvårt att lära känna någon så att man vet att man kan bo ihop om man har långt emellans sig. Och, för mig är det ingen vits med att ha ett förhållande med någon man bara kan träffa varannan helg.
  • Mamsis
    Flashbulb skrev 2011-07-31 11:29:45 följande:
    Jag har svårt att förstå hur en kvinna kan besöka ens profil utan att lämna något svar om man nu inte är intressant från början. 
    Om man inte besöker en profil vet man ju inte om personen är intressant?? Är personen inte intressant,eller att man själv inte passar in på personens sökkriterium så skriver man inget.

Om jag får ett mail av någon så kollar jag den personens profil, oftast svarar jag och talar om att jag inte är intresserad, men efter att ha fått ett flertal sura mail tillbaka om att jag är en bitchs, en subba, kräsen som fan och kommer aldrig hitta nån eller får svaret; Som om jag skulle vara intresserad av dig! tja, det har gjort att jag ibland avstår från att svara om personen inte är intressant.

Tyvärr får de som är trevliga, men inte intressanta för mig, ta 'smällen' med att bli ignorerade då.
  • Mamsis
    Vent b skrev 2011-07-31 11:53:06 följande:
    Alla har vi våra erfarenheter, själv så tror jag ingen vågar skriva till mig pga av min presentation, men det berör mig inte så mycket och själv så hittar jag ingen presentation som tilltalar mig.

Med det nämnt så ska ni veta att det är utan att ställa allt för höga krav.
    Jag vill endast att två förutsättningar ska finnas.

1. Dela samma uppfattning att kommunikation är en av dom viktigaste grund-pelarna i alla relationer.
    2. Se gullig ut och kramgo.
    Absolut, allt man upplevt och alla man har träffat i sitt liv har ju påverkat en på ett eller annat sätt. Ja, det du har som krav stämmer på mig, iaf det om komminikationen och kramgo haha.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)