• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Trevlig och kåt man från BOHUSLÄN söker tjejer,par och män för skön sex. Har msn och cam Adda gärna xxxxxxman@hotmail.com

Han är dessutom 55 år och alltså 5 år för gammal med tanke på vad jag har fyllt i för åldersspann. Detta gjorde dock att jag la ner sidan, för ett tag iaf.

Har bara dejtat en enda som INTE visat sig vara ute efter ett snabbt ligg (ok har inte dejtat så himla många men ändå) och han kändes som om det var brorsan jag åt middag med så.. Nä. Inte värt min tid just nu helt enkelt.

• Mamsis
    Stekt potatis skrev 2011-07-29 11:08:07 följande:
    Men vafan, det finns ju rena sexsidor, kan inte patrasket hålla sig där då? Man blir ju helt klart blasé här i dejtingvärlden...
    Jo, det tycker jag med, finns på såna också och där förväntar jag mig inget annat än att män inte kan läsa pressen pga att blodet befinner sig någon annanstans och de svarar jag heller inte. (Är inte på en söksida utan ett community, eller två faktiskt haha och har skrivit att jag inget söker)
  • Mamsis
    Baginbox skrev 2011-07-29 18:44:10 följande:
    Är så jä-la trött på pres där det står usual random två rader, "glad tvåbarnsmamma som gillar att ha kul"  och "fråga om det är något mer du vill veta". Duh... Är det nåt kodord för nåt jag inte fattat? Ska man skriva och fråga vad det kostar eller nåt?
    Kul behöver inte betyda att hon vill ha sex. Det FINNS annat i livet som är kul, faktiskt även om många män har svårt att fatta det. Men jag håller med, många använder ordet 'kul' eller 'busa/busig' som 'kod' för sex. Samma sak som personer som bär på 50 kg övervikt kallar sig mulliga, vad ska jag som har 10 kg övervikt kalla mig då? Normal? Men, alla får ju skriva vad de vill, lite knepigt blir det dock.
  • Mamsis

Jag tar gärna emot förslag på vad jag ska skriva i min pres, har som sagt lagt ner ett tag eftersom något verkar trigga igång neandertalarmänniskan i män när de ser min pres så de antingen frågar om sex direkt eller så tror de det rä en sexdejt när man väl ses trots att inte ett ord om sex har nämnts alls överhuvudtaget.

Vad vill man veta? Och, som sagt, hur ska jag formulera mig för att män inte ska tro att jag är ute efter en sexdejt?
    .

• Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-29 21:41:13 följande:
    Jag tror inte att det går att undgå neandertalarna. De tar helt enkelt ingen hänsyn till vad man skriver i sin presentation.
    Har ingen aning om kodord och omskrivningar, så där är jag tyvärr inte till någon stor hjälp.

Jag vet däremot vem jag hade velat dejta om jag bodde i Stockholmsområdet Drömmer
    *S* Jag kan dejta den du hade dejtat
    Ernst Hugo skrev 2011-07-29 21:43:33 följande:
    Skriv: "Gillar män och allt som hör till men är ointresserad av en sex-dejt"

Måste vara tydligt för att gå fram! *L* 
    Det står: Jag är absolut inte intresserad av en kk eller en sexdejt så ni som vill ha det kan klicka vidare. Hjälps inte
  • Mamsis

Såååå, nu har jag uppdaterat mig och garvat lite Blir glad av att läsa att det FINNS drömprinsar där ute! Har också dissat unga killar för jag har tänkt att vad kan vi ha och ge varandra??? Vet att jagmissat en kille pga det, men han var också konstig! Vi kom så långt att vi pratade i tfn med varandra och han RUNKADE varenda jävla gång!
    Kul kille. Vi mötte varandra av en slump på en kryssning och han var supertrevlig och inte alls 'äcklig' irl men då hade han redan hittat en kvinna (äldre än jag!!) som han var kär i, så han var ju iaf seriös med att han ville ha en äldre. Vi har varandra på fejjan och pratar lite då och då, de har just fått en liten dotter

Så, jag kanske ska sluta titta å smycket på åldern, har ju tom en väninna som har en kille som är hälften så gammal som hon och det fungerar ju.. Hon säger att jag ska leta yngre, för de är vana vid att ta hand som sig själva eftersom deras mammor ofta har jobbat till skillnad från mn i min ålder som förväntar sig uppassning hahahaha.

• Mamsis
    Videli skrev 2011-07-30 09:38:42 följande:
    Ja stirra dig inte blind på åldern. Jag dejtade alltid äldre män tidigare, för att jag sökte en mogen man som kunde tänka sig en kvinna med barn. Men Herre Gud jag träffade bara män som inte hade anpassat sig, utan bara levde i en låssas värld där allt gick ut på att tänka på sig själv och bara leva för dagen.

Finns bara fördelar med att träffa en yngre, och tänk att det håller bättre i längden.  När jag tittar runt på jämnåriga män eller äldre blir jag mörkrädd. Min man för fortfarande en hunk, med mycket ork
    Precis så tänker jag med! Men du har nog rätt, män i min ålder och äldre har nog generellt sätt inte riktigt fattat att de inte alltid kan komma först när man har barn. Även om jag inte HELT kan stämma in i att barnen alltid kommer först, finns ju barn som medveet går in för att pajja mammas eller pappas förhållande (oftare pappans får jag intryck av, konstigt) Mina bar tack och lov vill att jag ska vara glad
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 11:23:15 följande:

Det finns ganska många solskenshistorier, men det finns även rätt många som råkat ut för rena terrortyper.

Tittade lite runt på foton från ett ställe som är kännt för sitt fängelse. Det var en hel del män som verkade ha tagit fotona på samma ställe. Liknande bakgrund, torftig inredning, etc. Nu har jag ingen aning om man ens har tillgång till dejtingsiter om man sitter inne och det finns rätt många galenpannor ute i det fria också.

Nu till frågan: Hur mycket kollar ni upp era dejter?

Jag har faktiskt inte gjort det innan, har tyckt att det räckt med att träffas på något offentligt ställe.

Jag går mest på magkänslan. Men träffas ENBART på offentliga ställen och går inte hem till någon bara så där. Däremot lämna jag telefonnr och namn och var vi ska ses mm till en vän som också ringer en bit in i dejten, om jag inte svarar så ringer hon polisen. Vi brukar också ha någon fråga som vi måste svara rätt på för att säkerställa så att allt är ok. Nojigt kanske, men jag vill leva.
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 11:35:03 följande:
    Haha, jag hade inte tvekat en sekund i fall gubbhelvetet (hans fabulösa nick) hade frågat om vi skulle ut på dejt.
    Tyvärr har han ändrat sin pres till en torr lista. Han har definitivt den sortens humor som jag gillar.
    Hahaha ska in och kika då, humor är bra! DU kan väl fråga om dejt?
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 11:50:14 följande:
    Åt dig? Nehe du, det får du göra själv
    Lite långt för mig att åka för en dejt...
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA menade inte att du skulle fårga åt MIG HAHAHAHAHAHA utan åt dig själv
    Ok, jobbigt om ingen är flyttbar också, då är det ingen idé att ens börja nåt..

Hittar dock inget gubbhelvete så jag får ta nån annan
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)