• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Päronskrutt
    LivingEasy skrev 2011-07-12 21:20:22 följande:
    BC är bodyconact, finns väl en massa snack om bc här inne på forumet.

Det är ett seriöst sexcomunity 
    Kan man hitta seriösa förhållanden där (eller du vet vad jag menar)
  • Anonym (Hp)

Tjejer som hänger på Pancake...
    Har ni bilder på era profiler eller kör ni utan profilbild?

• Mandarina
    Anonym (Hp) skrev 2011-07-12 21:27:19 följande:
    Med profilbild såklart!
  • Päronskrutt
    Anonym (Hp) skrev 2011-07-12 21:27:19 följande:
    Jag har bild för mig är det  självklart men jag har en bild som syns och sen har jag ett antal som jag öppnar för utvalda
  • Bye baby Bunting

mm, fast på en annan sida körde jag utan.

• Anonym
    LivingEasy skrev 2011-07-12 20:39:33 följande:
    Hmm och då blir frågan varför skrev du inte ?

du kan ju i anonymiteten här va brutalt ärlig om nått man skriver eller så är så fel..

Jag tror det är fantastiskt att va tjej på HP . Man får massa välskriva brev och kan välja och vraka.
    de gånger jag får ett spontanbrev från någon asom absolut inte håller min standard eller va man ska säga så tackar jag för visat intresse och avböjer lite snyggt. JAg tänker inte sjunka till nivån att inte svara förän jag upprepat mitt ointresse 2 gr.    
    Jag skrev tror jag sett dig, ser ju en del foton kan jag lova... Vet inte om jag skrivit med dej lr ej, men om jag hittar dig kan jag allt ge dig en kommentar:) Jag kan ju oxå ha helt fel i att jag sett dig..
  • Anonym

Hänger med här en sväng..  Gör ungefär som du TS. Tror inte på det där med att bygga upp för mkt på nätet, i text, för det säger ändå ingenting om vad som händer när man ses.

Var just inne på HP och tog bort min pres-text, för att jag blev så låg ett tag nu igen av allt det här..

Jag har inte haft bild, har funderat på att lägga in en. Men pga av att jag har en människa från mitt förflutna jag inte gärna vill ska hitta mig någonstans, så har jag inte så stor lust att lägga ut en bild. jag kommenterade en kille nu, för några dagar sedan, för att han verkade vettig och såg bra ut på sina bilder. (inte för att utseendet är det som avgör, men att ge komplimanger kan väl aldrig vara fel??)

Fick ett mail där han kallade mig för feg. För att jag inte hade bild. Upplyste honom om att om han avsåg att ragga så var det att börja med att kalla mig feg, en ganska dålig strategim och att jag hade mina skäl att inte ha bild. Fick ett ruskigt otrevligt svar, där han typ sågade mig jäms med fotknölarna, skällde ut mig,t alade om att jag var värdelös typ, å blockerade mig... ?????!!!!!!!!!

SÅ. trycker på PAUSknappen just nu.   Frustration till trots.  (nästan så att dom rena sexsajterna är trevligare faktiskt, knäppt nog, om man bortser från alla kukbilder då man får tryckta i fejan)

• maskros81
    Gulletroll skrev 2011-07-12 20:51:38 följande:
    Fattar inte varför alla tjejer ska vara så himla rädda för att killarna bara är ute efter sex, so what liksom??? Man måste ju prova varandra för att veta om man är ihop. Eller är det så att tjejerna vill att killen först ska få jättestarka känslor så att dom inte lämnar direkt efter sexet?? Herregud, man träffas och känns det sen bra, ja då fortsätter man att lära känna varandra och i det så ingår ju såklart sex. Hur ska man annars kunna bli pojkvän/flickvän - det är ju en stor del av att vara just det.

Fan tjejer, ta det inte så seriöst utan våga testa er fram lite! Och jo jag är tjej och jag nätdejtar oxå, och visst killar kanske bara är ute efter sex men å andra sidan om ni är nåt att hänga i granen så kommer de fortsätta att vilja träffa er... så släpp loss lite!

Jag hänger oxå på hp Och det är rena rama smörgåsbordet för oss girls ju
    Kanske handlar det om att man inte vill lämna ut sig helt, utan förvissa sig om att det känns seriöst först. Sexet blir ju bra om det finns genuina känslor....För mig känns begreppet provköra inte riktigt bekvämt:)
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2011-07-12 21:07:23 följande:
    Av mig får man det iaf. Om man bjuder till och skriver lite själv.
    Sen skriver jag inte per automatik för någon har besökt mig.
    Jag skriver inte till alla jag kikar på utan de som jag känner jag faktiskt ser att det finns nått.
    Så jag tänker samma om de som kikar på mig. skrev du inte va det nått som va va fel.   
    förbannat synd att du bor i Trollhättan och att jag inte är i närhetenoch defintivt inte flyttbar. Hade gått på en dejt med dig(om jag nu hade fallit dig i smaken förstås) på studs.   
  • Anonym (Dejting)

Har också stor erfarenhet av nätdejting. Har två barn med två olika pappor och båda träffade jag via nätdejting.
    Så nu är jag ute och söker igen. Tycker att det är enormt svårt att hitta nån, delvis för att jag i mitt fall har begränsat med ledig tid och delvis för att ...f-n vet inte. Konstiga typer kanske.
    Senaste romansen, t.ex. Vi klickade, allt kändes bra. Jag hoppar inte i säng direkt, vill lära känna personen. Trodde att nu, nu har jag verklilgen träffat HONOM. Nix! Visade sig att han fortfarande bodde ihop med sin f.d. flickvän i hennes hyresrätt. Väntade på att få en fast anställning (är egen) för att kunna ta lån och köpa eget bla bla bla. Detta kom fram på 5-e dejten!!! Hallå! Så himla taskigt! Jag höll på att bli kär i honom.

Eller som TS skrev, en trevlig date, flera trevliga dejter med samma person för att sen sluta höra av sig. Jag fattar NADA!

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)