• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Memmis
    Trolltoka skrev 2012-07-29 20:42:20 följande:
    Hade en mysig hemmadag med bara sonen hemma igår. Tänkte passa på att kanske sy nånting till han då det bara var vi hemma, men fick vilda protester ifrån honom. "Sy bebiten" fick jag som svar. Så fick väl göra blivande storebror nöjd och sy nånting till "bebit". Han fick välja vad och tyg, skulle sy en "olål ika äj". Men hade inte exakt samma tyger hemma så han fick välja bland det som fanns. 

Var alltså en "onepiece" han ville vi skulle sy!
    Vilken frän! :)
    Har också tänkt sy en onepiece, men i storlek 104. Har tyget och allt (underbart retroinspirerad velour) men jag ids aldrig rita ut mönstret :P Mönsterarket är ett enda stort gjytter (mer än vanligt), så det slutar alltid bara med att jag går därifrån jättesur, hehe 
  • Trolltoka
    Memmis skrev 2012-07-30 11:17:55 följande:
    Vilken frän! :)
    Har också tänkt sy en onepiece, men i storlek 104. Har tyget och allt (underbart retroinspirerad velour) men jag ids aldrig rita ut mönstret :P Mönsterarket är ett enda stort gjytter (mer än vanligt), så det slutar alltid bara med att jag går därifrån jättesur, hehe 
    Annars är ju tips att ta ett tröjmönster och byxmönster och sätta ihop? Så gör jag när jag ritar mina op-mönster :) 
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Tjobabi

Vad är skillnaden på en overall och en onepiece? Same same för mig men någon kanske kan upplysa mig...?!

• Trolltoka
    Tjobabi skrev 2012-07-30 12:32:51 följande:
    Vad är skillnaden på en overall och en onepiece? Same same för mig men någon kanske kan upplysa mig...?!
    Same shit, different name  
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Memmis
    Trolltoka skrev 2012-07-30 11:58:46 följande:
    Annars är ju tips att ta ett tröjmönster och byxmönster och sätta ihop? Så gör jag när jag ritar mina op-mönster :) 
    Miss Giggle skrev 2012-07-30 12:10:41 följande:
    Jag sydde min efter ett overallmönster. Gick hur bra som helst!
    Smart! För sånna mönster har jag ju massvis av. Gillade dock detta onepiece-mönster för det var lite "baggy" (längre gren, typ harem). 

Håller också på att fräscha upp vagnen med sittdyna (: men har fått beslutsångest på tyget, antingen blir det fleece på baksidan eller textilvaxduk. Men istället har jag börjat med ett spjälsängsskydd, för där var det inte lika svårt att välja tyg. Bild kommer sen då jag sytt ihop delarna! Väntar bara på att maken ska bära  ner spjälsängen från vinden så jag kan måtta knytbanden på rätt plats.
  • GammE

Det blev ett väldigt stort lapptäcke- så dottern får det och så får jag göra ett nytt till bebis... Inbroderat namn lägst ner med

• GammE
    Trolltoka skrev 2012-07-27 10:34:16 följande:
    Ännu ett babynest till tråden Dock inte sytt till mig själv, utan en kompis som beställde som ska bli mormor för första gången Solig

Å så  fint... vill oxå göra ett.. men är det inte meckigt?
Svar på tråden Syjunta för gravida!