• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Edds
    LiKaZo skrev 2012-07-26 17:45:27 följande:
    Tack!
    Mönstret kommer från Drops. Kankse inte varmaste ponchon inför hösten, men den är fin.
    tack :D den ska jag göra : D
  • Ellieott

Jag har sytt en lekfilt! Ett lapptäcke med lappar i olika material. Flärpar fastsydda, och mjuka leksaker som sticker upp. Fleece på baksidan, tunn stoppning inuti. Mycket uppskattad av min 4-månaders!
  • Edds

Nu är man sjukskriven de sista 5 veckorna, så det blir mycket tid över till pyssel, jag ska börja med att virka ett par tossor... sen vet jag inte riktigt vad jag skall göra, men det kommer jag nog på :) Några förslag på saker som inte tar allt för länge ? Vill helst virka eller sticka :)

• Trolltoka
    Edds skrev 2012-07-27 15:37:28 följande:
    Nu är man sjukskriven de sista 5 veckorna, så det blir mycket tid över till pyssel, jag ska börja med att virka ett par tossor... sen vet jag inte riktigt vad jag skall göra, men det kommer jag nog på :) Några förslag på saker som inte tar allt för länge ? Vill helst virka eller sticka :)
    Barnvagnsmobil med amigurumis, eller en mobil över spjälsängen med detsamma

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Miss Giggle

Jag sydde ett blöjfodral till min skötväska som jag har väldigt stor nytta av. Många vänner har beställt likadana. Jag gör mina så stora att man får ner blöjor och våtservetter i den. När man ska byta vet man direkt var allt är och inga knöliga blöjor till hjärtat. Dessutom jättenkelt att sy!

Svar på tråden Syjunta för gravida!