• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • retrospectif

Jo det förstod jag :) men jag har bara sett randigt där ränderna bara är lika breda men detta tyg var finare. Trikå är ganska stretchigt eller? Jag är så dålig på sånt här :) kan man använda det till åkpåse eller typ sy overall av tro? Kanske mer bomullstyg man får ha då?

• Tussilago78

Hur syr man på en fleecebaksida på en filt med mormorsrutor på bästa sätt?

• Trolltoka
    Tussilago78 skrev 2012-07-21 09:49:58 följande:

Bra fråga! Jag TROR jag skulle gjort typ langettstygn för hand... Eller en lång raksöm på maskinen.
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Tussilago78

Trolltoka - tack! Langettstygn låter bra . Är inte säker på att det skulle bli snyggt med maskin... Eller rättare sagt att jag skulle kunna få det snyggt...

• trossan

Hej!
    Får enormt mycket inspiration från denna tråd, ni är grymt duktiga!!

Jag vill göra en egen mobil att hänga över spjälsängen och har gjort små söta ugglor i filt. Kan tyvärr inte lägga upp bild för har bara mobilen..

Men tänkte höra med er om ni har något tips på hur man kan göra el var man kan hitta en ställning att sätta i kanten av sängen!? Vill inte hänga upp den i en krok i taket, för kommer vilja kunna flytta runt spjälsängen.

Någon som har gjort något liknande el har ett förslag?
    Tas tacksamt emot!!

• Edds
    Tussilago78 skrev 2012-07-21 09:49:58 följande:
    jag gjorde såna här kant stygn (vet inte vad det egentliga namnet heter?) med samma garn som jag gjort mormors rutorna i :) blev mysigt och fint :)
  • Bellonas mamma
    trossan skrev 2012-07-21 14:39:07 följande:
    Hej!
    Får enormt mycket inspiration från denna tråd, ni är grymt duktiga!!

Jag vill göra en egen mobil att hänga över spjälsängen och har gjort små söta ugglor i filt. Kan tyvärr inte lägga upp bild för har bara mobilen..

Men tänkte höra med er om ni har något tips på hur man kan göra el var man kan hitta en ställning att sätta i kanten av sängen!? Vill inte hänga upp den i en krok i taket, för kommer vilja kunna flytta runt spjälsängen.

Någon som har gjort något liknande el har ett förslag?
    Tas tacksamt emot!!
    Det finns så man kan köpa bara en "mobilarm", alltså den delen man sätter på sängen och sen hänger mobilen i.
    Tex http://www.jollyroom.se/produkter/leksaker/baby-nyfodda/mobiler/ratt-start-mobilarm-vit.html
  • Edds

JA langett styng, det var de jag gjorde när jag sydde ihop fleece baksidan på mormorsrute filten ! :)

• trossan

Bellona- det är ju helt fantastiskt! Tusen tack för tipset!
    Du har precis sparat min sambo ett par timmar i verkstan och mig mycket irritation över att han aldrig gick dit! :)

Om någon skulle ha fler tips på mobilarmar tar jag gärna dem med, hade varit ännu finare med en i trä...

• stjernfall
    trossan skrev 2012-07-21 21:45:30 följande:
    Bellona- det är ju helt fantastiskt! Tusen tack för tipset!
    Du har precis sparat min sambo ett par timmar i verkstan och mig mycket irritation över att han aldrig gick dit! :)

Om någon skulle ha fler tips på mobilarmar tar jag gärna dem med, hade varit ännu finare med en i trä...
    Finns i trä också Glad www.jollyroom.se/jabadabado-mobilarm-i-tra-vit.html
Svar på tråden Syjunta för gravida!