• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Edds

ja jag vill gärna också se bild på blöjfodralet =)

• JM76

Nån som har tips på bra stoppning till lapptäcke för att få det fodrat utan att göra det jättetjockt och för att det ska bli lite tyngre och stabilare och ligga på plats? Finns det någon bra stoppning på rulle?

• Ilus

Jag har använt mig av jysk billiga täcken och med gott samvete klippt sönder! Metervara med stoppning finns men är mkt dyrare!

• Hallonpajen
    JM76 skrev 2012-07-28 15:55:01 följande:
    Nån som har tips på bra stoppning till lapptäcke för att få det fodrat utan att göra det jättetjockt och för att det ska bli lite tyngre och stabilare och ligga på plats? Finns det någon bra stoppning på rulle?

Plattvadd hade jag tänkt använda! Billigt på stoff och stil
    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Miss Giggle

Ligger en bild i tråden ganska långt fram. Sk se om jag har kvar bilden så jag kan posta den igen!

• JM76

Konvaljen, llus och Hallonpajen: Tack för bra tips! Ska ta en tur till Stoff och stil i dagarna och leta lite tyg så jag ska kolla vad de har. Hittar jag inget bra satsar jag på IKEA.

• Memmis

Någon här som testat på att klä om en cykelvagn? Har fått en som är rätt risig i tyget (missfärgat och solblekt), så funderar starkt på att klä om för att den ska kännas lite "roligare" att använda ;) (inte för att barnen bryr sig då, men för en själv ;P  )

• Trolltoka

Hade en mysig hemmadag med bara sonen hemma igår. Tänkte passa på att kanske sy nånting till han då det bara var vi hemma, men fick vilda protester ifrån honom. "Sy bebiten" fick jag som svar. Så fick väl göra blivande storebror nöjd och sy nånting till "bebit". Han fick välja vad och tyg, skulle sy en "olål ika äj". Men hade inte exakt samma tyger hemma så han fick välja bland det som fanns. 

Var alltså en "onepiece" han ville vi skulle sy!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Cilia85
    Trolltoka skrev 2012-07-27 10:34:16 följande:
    Ännu ett babynest till tråden Dock inte sytt till mig själv, utan en kompis som beställde som ska bli mormor för första gången Solig

Vilket fint tyg! Babynestet är såklart också fint :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!