• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • trossan

Anniebubbla- OJ vilken bra ide! Coolt!
    Och så har du bara virat fast den i en spjäla med ståltråd!?
    Den ideen gillade jag!

Ser inte om den bara är längst med väggen el hänger den ut lite över sängen också?

• Mlir

Nu är min ugglemössa klar :) Basen är samma som en tidigare la upp med vit mössa och turkosa kanter med blomma på. Har gjort små ändringar i mönstret bara för att passa detta garn och motivet :)
  • Tallbarr12
    becaa skrev 2012-07-22 21:23:48 följande:
    Spännramar! Det hittar du billiga på Claes Olsson! Jag köpte 55x46 för 49 kr st!

Ok tack. Funderar på att testa med frigolit...
  • Lalla77

Retrospectf- vilken bra tut! Blev sugen på att testa. Har testat i fleece och en annan tur men det gick inte alls.

• Moniqe1979
    Trolltoka skrev 2012-07-23 08:22:01 följande:
    Hur stora brukar man göra babyfiltar? Typ sånna som man sveper in bebisen i på bb å så?
    gjorde tunna filtar i flanell som var 75x75 cm med avrundade hörn de räckte mer än väl lääänge
  • Trolltoka
    Moniqe1979 skrev 2012-07-23 09:20:02 följande:
    gjorde tunna filtar i flanell som var 75x75 cm med avrundade hörn de räckte mer än väl lääänge
    blir nog 90x90, kan inte bestämma mig för vilka lappar att utesluta annars! *asg*
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Trolltoka
    Mlir skrev 2012-07-22 23:50:24 följande:

Nu är min ugglemössa klar :) Basen är samma som en tidigare la upp med vit mössa och turkosa kanter med blomma på. Har gjort små ändringar i mönstret bara för att passa detta garn och motivet :)
    Åh så sjukt söt!!!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Hallonpajen

Jag sydde precis klart en tunika till min kompis dotter (strl 86) - nästan så jag vill ha en själv! Skrattande
    Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Syjunta för gravida!