• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • AnnieBubbla
    trossan skrev 2012-07-22 22:37:32 följande:
    Anniebubbla- OJ vilken bra ide! Coolt!
    Och så har du bara virat fast den i en spjäla med ståltråd!?
    Den ideen gillade jag!

Ser inte om den bara är längst med väggen el hänger den ut lite över sängen också?

Vad kul att du gillade idén.
    Det är en böjd gren. Jag klippte ned en rönn (sly) och klippte till den som jag vill ha den. Sen satte jag den i spänn så att grenarna böjde sig framåt i den vinkeln jag ville ha dem (satte fast den med olika snören på en stol). Jag har bara satt fast den med lite snören längs en av spälorna.
  • Sonrisa
    Mlir skrev 2012-07-22 23:50:24 följande:

Nu är min ugglemössa klar :) Basen är samma som en tidigare la upp med vit mössa och turkosa kanter med blomma på. Har gjort små ändringar i mönstret bara för att passa detta garn och motivet :)
    Vilken underbar liten mössa!
  • rosagubben
    LiKaZo skrev 2012-07-26 11:24:23 följande:
    Ingenting för bebisen, men jag har virkat en poncho. Perfekt när man är gravid och behöver stor plats för magen!

ååh vad fin!!! 
  • Edds

Likazo: Riiktigt fin ! Var har du hittat mönstret till den? Skulle verkligen vilja ha en poncho

• LiKaZo
    Edds skrev 2012-07-26 16:59:33 följande:
    Likazo: Riiktigt fin ! Var har du hittat mönstret till den? Skulle verkligen vilja ha en poncho
    Tack!
    Mönstret kommer från Drops. Kankse inte varmaste ponchon inför hösten, men den är fin.
Svar på tråden Syjunta för gravida!