• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • AnnieBubbla

Trossan: Jag tog en pinne som jag målade gul till mina fåglar. Dock så kan den ju inte snurra.....
  • becaa

hej! jag snokar mest runt i denna tråden och ser att ni pysslar också!
    lägger upp bilder på mitt senaste meck i bebisrummet, kanske finns det någon som finner inspiration!
    (är nu i vecka 33)

Jag hittade väggbokstäver på ullared för 15kr/alfabet, köpte en rosa o en turkos och bildade hennes namn dalia marof berteling på väggen!

På väggen bredvid byrån har jag spänt upp fina barnvänliga tyger, hittade på stoff o stil i rosa o turkost med luftballonger och babuschkor 6 tavlor, 55x55cm! Skit snyggt och ger jättemycket färg till rummet.

Meckade även ihop en sänghimmel, köpte en grå blomsterkrona(?) i en interiörbutik och fäste mjukt tyll, ett grått sidenbandi en snyugg rosett fram som döljer fästet. kronan har jag hängt upp i taket med fiskelina! denna blev jag skitnöjd med!

närbild på kronan (tyvärr har jag inte bästa kameran..)

I köket målade jag upp ett träd, helt svart med tre små rosa ugglor som symboliserar vår familj. Pappa, mamma och bebis (ännu i magen). Så varje gång vi sitter i köket så tittar de små ugglorna på oss är jättefina :)

Trädet är ca 1.70 x 2,30

närbild på ugglorna :)

Kram på er!
  • Erofila

Tack Becaa för att du delar med dig! Absolut inspirerande! Istället för att sitta och drömma om fina rum sen så kan man sätta igång och fixa det helt enkelt nu. Smart med tygerna! Ibland hittar man så vackra tyger att de passar bäst som tavla, istället för en tex. kjol man använder en gång om året. Kram tillbaks! :)

• Tallbarr12
    retrospectif skrev 2012-07-22 19:36:18 följande:
    file:///C:/Users/Maria/Desktop/DOKUMENT/Favoriter/The%20Complete%20Guide%20to%20Imperfect%20Homemaking%20%20%7BTutorial%7D%20Hooded%20Car%20Seat%20Blankies.htm

Hittade en tutorial på en filt som såg väldigt smart ut! Är det nån som sytt en sådan nångång?

Jag har sytt en liknande filt till min systerson men inte hört än om de tyckte det funkade bra eller inte.
  • Tallbarr12

Becaa: dina tygtavlor, har du spännt dom på spännramar eller frigolit? Har tänkt göra nåt liknande till vårt barnrum!

• becaa

Spännramar! Det hittar du billiga på Claes Olsson! Jag köpte 55x46 för 49 kr st!

Svar på tråden Syjunta för gravida!