• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • LillfisenE
    Hickstead skrev 2012-12-31 15:38:20 följande:
    här finns en söt virkad mössa: www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Blo ggar/Blogginlagg/?entryid=146927

Sen finns det ju en del på Garnstudio också, markera "virkat" och välj baby i rullmenyn så kommer det fram lite... :)

Sen har jag en egen fråga av ren lathet också: Hur mycket tyg behövs det till basplagg för baby? Jag tänker främst på omlott-tröja, byxa och body.
    Jag har lite mönster men orkar inte leta fram dem ur röran i syrummet nu för att mäta och grejja utan hoppas på att någon har lite snabb-koll eller en enkel mall på hur mycket som kan gå åt för respektive plagg. Jag tänkte sy främst i storlek 56 och storleken över det.

Sitter och letar rätt på tyger att beställa efter att vi har varit på RUL på torsdag och förhoppningsvis vet könet på kotten i magen :)

Sen undrar jag också vad som kan vara bäst i materialväg för ett babynest. Bomull? Flanell? 
    Sydde mitt nest i vanlig lakansväv, enfärgat. Funkar finfint men är trist när jag sett andra mönstrade fina. Vanligt bomullstyg syr många i, då kan man ta vad man vill.
  • abinito
    Hickstead skrev 2012-12-31 15:38:20 följande:
    här finns en söt virkad mössa: www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Blo ggar/Blogginlagg/?entryid=146927

Sen finns det ju en del på Garnstudio också, markera "virkat" och välj baby i rullmenyn så kommer det fram lite... :)

Sen har jag en egen fråga av ren lathet också: Hur mycket tyg behövs det till basplagg för baby? Jag tänker främst på omlott-tröja, byxa och body.
    Jag har lite mönster men orkar inte leta fram dem ur röran i syrummet nu för att mäta och grejja utan hoppas på att någon har lite snabb-koll eller en enkel mall på hur mycket som kan gå åt för respektive plagg. Jag tänkte sy främst i storlek 56 och storleken över det.

Sitter och letar rätt på tyger att beställa efter att vi har varit på RUL på torsdag och förhoppningsvis vet könet på kotten i magen :)

Sen undrar jag också vad som kan vara bäst i materialväg för ett babynest. Bomull? Flanell? 

Jag får inte den länken till att fungera tyvärr :(
  • moruri

Hänger ju här mer eller mindre varje dag men länge sedan jag la upp något nu. Så tyckte det var dags. 20 dagar kvar till BF nu, mitt nästa projekt jag tänkte börja med idag är denna banansovpåse, så sjukt jäkla söt, bara måste ha en sån!!!!

Åkpåse jag sytt till vagnen, väldigt simpel men himla fin tycker jag den blev!

Bytt tyg på en babysitter jag fick gratis från en second hand butik som skulle stänga.

Babynest!

Mysig jumpsuit.

Haha, denna såg rätt skev ut på denna bild, men fin och gosig irl.

• nalleryd

någon som kanske kan hjälpa mig. Är sugen på en overlock nu. Vill gärna köpa den i sverige. Men vill inte betala hur mycket som helst då jag bara syr till mina barn och mig själv. Någon som kan rekommendera någon som kostar under 5000 som är något att ha?!

• Claudia gbg

Nu har jag köpt min overlock. Det blev en janome 644d inköpt för 4000kr. Tycker att den verkar bra men jag har inte hunnit sy så mycket än...

Nalleryd: jag har hela tiden varit inne på att köpa brother 3034 men det blev denna ändå... Jag prutade lite   

• saoura

tog äntligen tag i att sy 2 babynest till våra kommande flickor, som fö busar och vill komma redan nu v31+1

Gravid med tvillingar
  • Hickstead
    BollanB skrev 2013-01-02 20:31:50 följande:
    Tips!
    jny.se har fina trikåtyger för barnkläder
    med såna priser är det bra mycket billigare att köpa barnkläderna tråkigt nog... :(
  • Kotthare

Det enda jag minns av syslöjden i skolan är i vilken låda sprättarna låg...

Trots detta är jag SUPERSUGEN på att sy, och det är ert fel! :)
    Jag vill också sy ett såntdär baby nest!

Ska jag slå till på en symaskin? Kan man köpa en billig på Rusta/COOP/etc och klara sig på den?  

Svar på tråden Syjunta för gravida!