• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley
    jmynt skrev 2013-02-25 08:42:13 följande:
    Ja de är sydda i slt. 50 och de små har ju inte så långa ben då men enligt bilden så ska de vara hellång iaf. men som sagt vi får väl se när lite väl är här :) Nu håller jag på med en omlott-bodysom jag tänkte använda mudd till istället för snedremsa, men unrade lite om man ska sträcka mudden nåt när man syr som man gör med byxor o liknande?

Jag använder bara mudd som kantremsa och jag läste någonstans (tror det var i ottobre-tidning) att man ska använda 75-80% längd på mudd-tyg (alltså längden på ytan det ska täcka * 0.75 eller 0.80) vilket jag följt och det blir jättefint.
  • jmynt
    weasley skrev 2013-02-25 08:47:50 följande:

Jag använder bara mudd som kantremsa och jag läste någonstans (tror det var i ottobre-tidning) att man ska använda 75-80% längd på mudd-tyg (alltså längden på ytan det ska täcka * 0.75 eller 0.80) vilket jag följt och det blir jättefint.
    Tack så jätte mycket det testar vi, så kommer det bild på resultatet sen :)
  • Fru H H

Måste fråga er duktiga i den här tråden. När man tvättar jersey tyg innan man skall sy bör/måste man sicksacka tyget innan?

• jmynt

Dagens projekt, inte helt nöjd och har inte satt i knapparna ännu. nu ska jag göra ett försök till på samma model. om jag får en pojke ska jag stryka fast ett tryck med texten Pojkar gillar också blommor ;)
  • retroaktiv

Har just köpt en overlock och tänkte försöka mig på att sy lite babykläder. Har en fråga dock... Ungefär hur mycket tyg går det åt till ett par byxor och en body? Hittar ingen info på nätet, och skulle vilja ha ett bättre hum innan jag beställer hem tyg.

• elinsc
    retroaktiv skrev 2013-02-25 19:33:39 följande:
    Har just köpt en overlock och tänkte försöka mig på att sy lite babykläder. Har en fråga dock... Ungefär hur mycket tyg går det åt till ett par byxor och en body? Hittar ingen info på nätet, och skulle vilja ha ett bättre hum innan jag beställer hem tyg.
    Jag brukar köpa 0,5-1 meter. Till bebisbyxor och body räcker 0,5m tyg (de är ju ofta rätt bred så man får ut mycket ändå så man får ju ut mer än ett par byxor och en body på det). Roligare att köpa lite av flera olika tyger än mycket av få. När jag syr till 4åringen här hemma köper jag 1 meter och det räcker gott och väl! :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!