• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Aileen Allannah
    elinsc skrev 2013-03-01 09:41:38 följande:
    Fick en lite småtrasig tröja som hunden bitit sönder av min mamma. Den hade så mysigt tyg så jag funderade länge på vad man kunde göra av den. Och nu har den blivit en åkpåse till babyskyddet. Eller wrapper eller vad man nu kallar det.

Tog bort ärmarna och dragkedjor, fickor och sånt. Sydde ihop den nertill lite omlott och gjorde en liten huva av ärmarna. 

Tror ni det räcker med att bara lägga ihop den eller kan det behövas någon slags knäppning/knytning? Vad tror ni?

Tror absolut att det räcker att bara lägga omlott, men annars är ju knytband enkelt (och framför allt tyst att öppna. ).
  • nalleryd

Nu har jag provkört min nya overlock :) Inte så rädd för den längre, men har såå svårt att slita mig, vill bara sy hela tiden..

• littlemisssunshine08

hej alla syglada! 
    tänkte höra om det är någon här som har sytt gravidkläder, och då främst brallor? Jag är ganska nyplussad, men mina jeans är fasiken redan superobekväma! Har några mönster på gravidkläder, ett par byxor och en klänning/topp, men inte börjat än. Har ni sytt nåt och blev det bra? :)

tack och trevlig helg alla, här skiner solen!

• jmynt
    littlemisssunshine08 skrev 2013-03-02 15:03:05 följande:
    hej alla syglada! 
    tänkte höra om det är någon här som har sytt gravidkläder, och då främst brallor? Jag är ganska nyplussad, men mina jeans är fasiken redan superobekväma! Har några mönster på gravidkläder, ett par byxor och en klänning/topp, men inte börjat än. Har ni sytt nåt och blev det bra? :)

tack och trevlig helg alla, här skiner solen!

Jag har sytt ett par kortbyxor och ett par kläningar. Byxerna gjorde jag genom att rita av ett par lågt skurna jean och sen ta bort linningen och sätta en mudd som går upp över magen istället.Klänningarna sydde jag efter ett vanligt mönster på en klänning med rynk under bysten och så tog jag bara till extra tyg så det blev mer rynk och mer tyg över magen (hoppas du förstod nåt av världens sämsta förklaring)
  • littlemisssunshine08
    jmynt skrev 2013-03-02 18:56:13 följande:
    Jag har sytt ett par kortbyxor och ett par kläningar. Byxerna gjorde jag genom att rita av ett par lågt skurna jean och sen ta bort linningen och sätta en mudd som går upp över magen istället.Klänningarna sydde jag efter ett vanligt mönster på en klänning med rynk under bysten och så tog jag bara till extra tyg så det blev mer rynk och mer tyg över magen (hoppas du förstod nåt av världens sämsta förklaring)
    det var väl en superbra förklaring! tack! det där med brallorna var ju en superbra lösning! klänningen också. Tack snälla! visar kanske upp mina alster om ett par månader när magen tjockat på sig lite :)
  • idab91

Favoritar! Kan inte ni som sytt spjälsängskydd lägga ut en bild? :) blir att sy till veckan :)

• weasley
    idab91 - mitt skydd som jag sydde ligger bara några sidor bak, du kan bläddra dig dit! :)

Nu har jag bara 3 dagar till bebis, så jag tänkte paniksy lite amningsinlägg senare idag (lånade så klart ut symaskinen i sista sekund, men får tillbaka den i eftermiddag).  
  • nalleryd

Kan någon har hjälpa mig med en sak??? Jag älskar reglan tröjor och syr dem gärna. MEN... halsen blir ALLTID för stor och hänger!! Varför blir den det, vad gör jag för fel??

Svar på tråden Syjunta för gravida!