• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • AnnaGreta 378
    Booshiboo skrev 2013-03-04 12:33:58 följande:

Så bra inläggen blev, bra instruktion med bilder :) Det får bli eftermiddagens projekt (se vad man har hemma, orkar inte heller gå ut- hade bf igår)..
    Här kommer i alla falla en bild på hättan:

Gjorde den efter en engelsk beskrivning jag hittade här:
    sewliberated.com/assets/content_files/138/swe...
    Fast jag använde inte beskrivningen så mycket, men använde i alla fall mönstret som fanns i pdf:en. 
    Åh, vad fin!
  • nalleryd
    littlemisssunshine08 skrev 2013-03-03 11:02:07 följande:
    jag tänker som Trolliss, eller så är det kanske det mönstret du använder som inte är riktigt bra? Halsmudden behöver kanske också vara bredare än du tagit från början? Du får gärna lägga upp en bild om du vill visa.
    Tack så mycket för tipset!! JAg sydde en tröja med måtten halslinningen * 0,75 och de blev helt perfekt!!!
  • littlemisssunshine08
    nalleryd skrev 2013-03-05 12:17:40 följande:
    Tack så mycket för tipset!! JAg sydde en tröja med måtten halslinningen * 0,75 och de blev helt perfekt!!!
    Åh vad kul! det var så lite så! :)
  • retroaktiv
    weasley skrev 2013-03-04 18:36:19 följande:
    Pyl - jag vet faktistk inte, min mamma rekomenderade att de täcker en bit på sidan mot armhålan så att man inte blir kall, men det beror ju helt på hur stora bröst man sitter och ruvar på!
    Tror jag ska göra mina nästkommande lite större så att man kan ha ett gäng enbart för utomhusbruk kanske för att undvika mjälkstockning.. Men läste på någon sida att stora som en CD-skiva var bra så jag utgick från det.

retroaktiv -  om du har ett par fina bebisbyxor hemma kan du rita av dem och använda som mönster om du vill testa NUNUNU! (vilket man gärna vill när man har en ny overlock, haha!) Annars kan du googla på "baby harem pant" och hoppas att någon har lagt upp en beskrivning.
    Finns annars ett jättebra harembyxa-mönster i en Ottobre-tidning från 2011 som man kan låna på biblioteket, tror att elinsc nämde det exakta tidningsnumret några sidor bak i tråden Glad 
    Tack för tipset! Har beställt det där gamla Ottobre-numret... Väntar med spänning Skrattande
  • jmynt

nu har jag tänkt att jag ska sy lite byxor till storebror. Men jag är sååå kass på att sy gylf, någon här som ver nån bra sida med äckligt tydlig beskrivning på hur man gör? Vill ju kunna sy jeans åt honom och alla de andra momenten blir jätte bra men inte gylfen, jag har försökt gå efter ottobres beskrivning men får inte till det ändå!!

• anna tuva

Nu är jag ledig fram till bebisankomsten, och är sugen på att sy lite grejer. Mest enklare saker.. Skulle vilja testa göra ett babynest men det känns svårt. Kanske filt, lapptäcke?

Idéer?

• Ampellilja
    anna tuva skrev 2013-03-07 10:54:25 följande:
    Nu är jag ledig fram till bebisankomsten, och är sugen på att sy lite grejer. Mest enklare saker.. Skulle vilja testa göra ett babynest men det känns svårt. Kanske filt, lapptäcke?

Idéer?
    jag kan rekomendera dregel haklapp. filt, babynest (de är jätte lätt) snutte filt, napphållare o liknande 
Svar på tråden Syjunta för gravida!