• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Booshiboo

javisst är det roliga mönster på den sidan, eller roliga beskrivningar :)

Jag lånade en bok som heter "sy till småbarnen" och en som hette "sy kläder till babyn" från biblioteket. Kommer inte ihåg vilken av dem mönstret kom ifrån och jag ändrade lite från beskrivningen, men resultatet blev denna omlottröja:

• Fjärilspirr
    Booshiboo skrev 2013-03-15 09:52:32 följande:
    javisst är det roliga mönster på den sidan, eller roliga beskrivningar :)

Jag lånade en bok som heter "sy till småbarnen" och en som hette "sy kläder till babyn" från biblioteket. Kommer inte ihåg vilken av dem mönstret kom ifrån och jag ändrade lite från beskrivningen, men resultatet blev denna omlottröja:

Jättefin Glad

Här är en liten inspirationsbild. Ej nysydd men är roligt att göra om gamla saker, användes till första barnet och kommer ha den nu med.

• Trolltoka
    Fjärilspirr skrev 2013-03-15 11:25:46 följande:

Jättefin Glad

Här är en liten inspirationsbild. Ej nysydd men är roligt att göra om gamla saker, användes till första barnet och kommer ha den nu med.

åh så fint!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 8/1-13*
  • Sara1988

Jag behöver HJÄLP!

Håller på att sy en wrap/filt till babyskyddet. Har valt microfleece och ett trikå-tyg. När jag nu skulle sy ihop dem hade jag trikå-tyget undertill. Märkte att symaskinen hoppade över vissa stygn, läste lite och sen lättade jag på trådspänningen, men det blir bara värre och värre. Världens trådhärva på sidan med trikå-tyget längs hela sömmen (lyckades inte få till någon bild då tyget är för mörkt). Någon som kan hjälpa mig med vad som är fel och hur jag ska  göra för att få det bättre. Jag borde verkligen inte  sy i annat än bomullstyg..... :(

• littlemisssunshine08
    Sara1988 skrev 2013-03-17 14:04:00 följande:
    Jag behöver HJÄLP!

Håller på att sy en wrap/filt till babyskyddet. Har valt microfleece och ett trikå-tyg. När jag nu skulle sy ihop dem hade jag trikå-tyget undertill. Märkte att symaskinen hoppade över vissa stygn, läste lite och sen lättade jag på trådspänningen, men det blir bara värre och värre. Världens trådhärva på sidan med trikå-tyget längs hela sömmen (lyckades inte få till någon bild då tyget är för mörkt). Någon som kan hjälpa mig med vad som är fel och hur jag ska  göra för att få det bättre. Jag borde verkligen inte  sy i annat än bomullstyg..... :(
    första problemet är troligen att du syr i ett trikåtyg och ett stumt tyg, dvs de drar olika mycket. du kan testa att stryka på vliseline längst med kanterna för att göra det stumt, och sen nåla ihop. Trä om maskinen och ha trådspänningen på normal så ska det nog gå. Lycka till!
  • Fjärilspirr
    hyschad skrev 2013-03-17 13:35:10 följande:
    Någon som har klätt om en 70-tals sittvagn?
    Den vagnen jag sytt nytt tyg på är nog från 80-90-talet. Men jag har sytt nytt tyg på sufletten över det gamla, sittdelen har jag sytt som ett fodral som man stoppar i den gamla i och sätter fast den på sittvagnen igen.
  • jmynt
    Sara1988 skrev 2013-03-17 14:04:00 följande:
    Jag behöver HJÄLP!

Har du en gammal maskin eller om du har sytt mycket på den kan det vara griparen som behöver en service. Min gamla maskin gjored så när griparen behövde ses över. Men testa allt annat först innan du lämnar in den på service.
  • elinsc

Idag fixade jag en liten skötbädd att ha med i skötväskan

Booshiboo skrev 2013-03-13 15:52:44 följande:
    Här finns också massa gratis mönster: pinterest.com/fagert/free-sewing-projects-gra.../
    Åh vad bra! Kul att det finns lite samlat!
    Hur ska man kunna vila nu då? Det finns så mycket kul att göra och skapa! :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!