• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mlir

Jag är osams med min overlock så har inte blivit mycket sytt... Men så hittade jag de här underbara tygerna i den lokala lilla tygbutiken och kunde inte motstå trots den överfulla 30 litersbacken med tyger som redan står här hemma och väntar. Efter att jag slagits med overlocken i två timmar (Först hoppade den över ett stygn lite här o där... trädde om den och då började den hugga av tråden längst till höger istället) gav jag upp och plockade upp min gamla ärvda trotjänare från 89 och sydde ihop följande sett :) blev lite för stort till tösen men hon lär väll växa i det. Hade inget mönster så ritade av köpt klänning och byxor

sam
  • kela81

Är det nån som har mönster till Bugaboo donkey sulfletter (och ev. dyna med?) har försökt få till ett själv men jag gör nått galet :-/

Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • jmynt
    kela81 skrev 2013-03-07 17:44:30 följande:
    Är det nån som har mönster till Bugaboo donkey sulfletter (och ev. dyna med?) har försökt få till ett själv men jag gör nått galet :-/
    Kan du inte ta i sär det gamla och rita av. Glöm isf inte att antäckna hur allt satt från början. Annars kanske det finns nån i nån bugaboo-tråd som kan hjälpa dig.
  • kela81
    jmynt skrev 2013-03-07 18:33:19 följande:
    Kan du inte ta i sär det gamla och rita av. Glöm isf inte att antäckna hur allt satt från början. Annars kanske det finns nån i nån bugaboo-tråd som kan hjälpa dig.
    vågar inte sprätta upp den, för om jag misslyckas med min så vill jag ju ha kvar en sulflett till till vagnen iallafall
    Ja82 skrev 2013-03-07 18:54:23 följande:
    Kolla in livetiettradhus.se, hon syr mycket bugaboodynor och sufletter!
    Tack för tipset

Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • elinsc

Är nöjd över inköpet på second hand-butiken. Hittade en bit velour för 17 kr som jag senare gjorde en liten dress av. st.62 tror jag. Tröjan kanske är lite mindre.. Eller så är byxorna lite större. Vi får se! Men bebis lär kunna ha dem ändå, men kanske inte samtidigt. Mönstret för tröjan är från en body som jag ritat av och sedan försökt fixa om till en tröja. Byxorna är lite moddat ottobre!

• Yarrow

Jag har inte hunnit sytt något för jag har varit så focuserad på byrån till Knyttets rum som jag har målat om. Tänkte att ni pysselsugna kanske vill kolla på den också även om den inte är gjorde med en symaskin ;)

Har gått "all in" med Cirkus-tema, kanske gått liiite till överdrift men det är ju första gången jag får inreda ett barnrum så jag passar på att släppa loss lite ;)

Ni kan se en förebild på min blogg med om ni är nyfikna.
    sottnottochlagat.blogspot.se/2013/03/nu-gar-vi-pa-cirkus.html
  • JCT81

sommarbarn88: låna tidningar (t ex ottobre) och böcker på biblioteket och rita av mönstren. Annars kan man sprätta upp och rita av kläder som man gillar modellen på, men som blivit slitna/trasiga.

Svar på tråden Syjunta för gravida!