• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • faglin
    Fjärilspirr skrev 2013-05-13 21:04:20 följande:

vilket fint lapptäcke :)

Har börjat klippa ut fyrkanter till ett överkast till sonen, får se när det blir klart ;)

Tack! :) Gjorde detta på kvällarna när han sov när han bara var några månader.
  • Stormorsan
    jmynt skrev 2013-05-13 18:58:23 följande:
    är det någon som sytt ett "fodral" till nappflaska som håller värmen lite? Vad ska man fodra med för bästa isolering?
    Klampar in här trots att jag varken är gravid eller har småbarn. 

Stoff och Stil har ett mellanlägg som heter thermoisolering som är tänkt för isolering mot kyla men det funkar precis lika bra åt andra hållet.  http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=589&articleid=14627
  • tinis

Måste få säga att ni är så himla duktiga allihop! imponerande minst sagt Glad

Nu är jag äntligen gravid o ska börja styra o fixa till bebis, men det är långt kar än haha

Supertack för en kanoninspirerande tråd BabySolig

• faglin
    tinis skrev 2013-05-16 19:34:35 följande:
    Måste få säga att ni är så himla duktiga allihop! imponerande minst sagt Glad

Nu är jag äntligen gravid o ska börja styra o fixa till bebis, men det är långt kar än haha

Supertack för en kanoninspirerande tråd BabySolig
    Vilken vecka är du i? Själv  är jag i vecka 33 så nåt till kanske man hinner göra! :)
  • tinis

Jag gick in i vecka 7 idag så hoppas att jag hinner göra ngt på alla veckor :P Ett babynest vill jag gärna göra o lite kläder o en filt :) Har aldrig gjort ngt tidigare så får se hur set går haha Vad har du gjort för grejor?

• faglin
    tinis skrev 2013-05-16 21:31:10 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag så hoppas att jag hinner göra ngt på alla veckor :P Ett babynest vill jag gärna göra o lite kläder o en filt :) Har aldrig gjort ngt tidigare så får se hur set går haha Vad har du gjort för grejor?

Till sonen gjorde jag ett lapptäcke och till nya bebisen en babyfilt. La upp bilder lite tidigare i tråden. Vill också göra ett babynest men får se om jag hinner. Ganska fullt upp med en tvååring hemma. :) Vecka 7 var tidigt så du lär ju hinna både det ena o det andra. :) Fler barn?
  • jmynt
    Stormorsan skrev 2013-05-16 17:51:29 följande:
    Klampar in här trots att jag varken är gravid eller har småbarn. 

Stoff och Stil har ett mellanlägg som heter thermoisolering som är tänkt för isolering mot kyla men det funkar precis lika bra åt andra hållet.  www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?...
    Tack så jätte mycket för tippset, tror jag ska ta o beställa en bit av det, man kanske skulle passa på att sy en åkpåse också när man ändå är igångObestämd
  • weasley

Påbörjade ett dregglismaraton till vår kräkbebis, blev fyra igår kväll och lär bli en hög till under helgen så vi klarar oss ett tag :p

• tinis
    faglin skrev 2013-05-16 22:31:54 följande:

Till sonen gjorde jag ett lapptäcke och till nya bebisen en babyfilt. La upp bilder lite tidigare i tråden. Vill också göra ett babynest men får se om jag hinner. Ganska fullt upp med en tvååring hemma. :) Vecka 7 var tidigt så du lär ju hinna både det ena o det andra. :) Fler barn?
    Lapptäcken är så fina! Nee det är första barnet :) Är nog an aning naiv som helst skulle vilja göra allt själv men inser nog att det inte kommer gå :P
Svar på tråden Syjunta för gravida!