• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Strömseng

Hej!

Jag är jättesugen på att sy en egen skötväska nu när nr.2 kommer och jag känner att den jag har kommer bli förliten.

Någon som har tips på vad för tyg jag ska använda och gärna mönster på skötväskor som är relativt lätta att sy?

Vill ju gärna ha ett vattentåligt tyg men då jag inte har nån koll på tyger så hittar jag inte.

• Imsewimse

Haha, önskar jag kunde sy som ni, men nej...har inte tålamod eller fantasi. Vill verkligen försöka... :)

• JM76
    micksaan skrev 2012-03-05 19:24:30 följande:
    Det är vaxduk med lite mer tygaktigare yta.
    Åh, smart med vaxduksöverdrag! Vi har en sån där uppblåsbar madrass från IKEA. Egentligen hör det frottéöverdrag till men de får man ju tvätta i princip varje dag, så vi har slutat med dem och använder bara själva plastdynan (som går att torka av). Nu ska jag sy nytt överdrag och piffa upp den lite till syskonet som kommer i sommar!
  • mikroE
    Strömseng skrev 2012-03-06 08:23:48 följande:
    Hej!

Jag är jättesugen på att sy en egen skötväska nu när nr.2 kommer och jag känner att den jag har kommer bli förliten.

Någon som har tips på vad för tyg jag ska använda och gärna mönster på skötväskor som är relativt lätta att sy?

Vill ju gärna ha ett vattentåligt tyg men då jag inte har nån koll på tyger så hittar jag inte.

Galon? Vaxduk?

Mönster har jag tyvärr inga tips på, jag har ärvt min svärmors skötväska som hon använde till sambon från slutet av 70-talet och utöver denna tänker jag använda en vanlig ryggsäck för kortare turer. Jag planerar att bära i sjal/sele en del så jag måste ha en ryggsäck så jag slipper bära väska snett över kroppen eller i handen.  
  • Evli3

Från En Lycklig Evelina:

I dag har jag inhandlat min nya maskin, det blev en Husqvarna Viking emerald 203, dem sålde ut sina kursmaskiner till ett bra pris, så jag kunde inte motstå! Hade inte tänkt att köpa en så dyr maskin egentligen men men :D

Nu ska jag ta tag i mina liggande projekt igen!

• Ampellilja

Hejsan jag skulle vilja sticka en cupcake mössa men har inget mönster till de.. någon här inne som har de kanske ??

• Ampellilja
    ohbaby skrev 2012-03-06 14:25:09 följande:
    Cupcakemössa lät spännande!
    visst gör de men ska nog hitta på eget mönster :)
  • Kevin och Englahs Mamma
    Ampellilja skrev 2012-03-06 14:02:22 följande:
    Hejsan jag skulle vilja sticka en cupcake mössa men har inget mönster till de.. någon här inne som har de kanske ??
    Googla på det! Min mamma har nyligen stickat en till min dotter, suuuuupersöt!
  • Kevin och Englahs Mamma

Håller på med en skiss på en Tors hammare som mjukisfigur. Är en liten pojk i magen som troligtvis kommer få namnet Tor.
    Funderar på att göra en skallra eller ett barnvagnshänge... :) 

Svar på tråden Syjunta för gravida!