• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Kevin och Englahs Mamma
    Bollen skrev 2012-03-08 12:51:57 följande:
    ååh, vilken fin, vill också sy en.. eller försöka iaf (är skitdålig på att sy). Kan du inte lägga ut en lite lättare beskrivning?.. snälla.. Drömmer
    Googla är ett tips! Gjorde det och tryckte på visa bilder. Finns MASSOR! Hittade en kuvertliknande skötbädd jag nog gör för den såg enkel ut. Är inte heller nått vidare på att sy, men kul är det!:)
  • lalasmama

Kevin och...: du skulle göra en tygpåse till nappar.. Hur blev den och hur gjorde du?

lalasmama skrev 2012-03-08 15:08:19 följande:
    Kevin och...: du skulle göra en tygpåse till nappar.. Hur blev den och hur gjorde du?
    haha den är fortfarande i en tanke i huvet:) Den kommer så småningom:)
  • mamma Linder

Hur syr man på kant banden så det blir snyggt? för man har väl sånna kantband som man viker över om ni för står? på en sidan fattar jag hur man syr men sen viker man över kanten till baksidan, hur syr man då?

Är det någon som har sytt en vintermössa någån gång? 
    mamma Linder skrev 2012-03-08 17:13:40 följande:

Hur syr man på kant banden så det blir snyggt? för man har väl sånna kantband som man viker över om ni för står? på en sidan fattar jag hur man syr men sen viker man över kanten till baksidan, hur syr man då?

Är det någon som har sytt en vintermössa någån gång? 
    hmm.. man syr väl båda sidorna på kantbandet samtidigt? Eller missuppfattar jag hur du menar?

Lite stopp i skötbäddsprojektet till imorgon. Har mätt ut allt, men ska fixa fleece imorgon som mellaninlägg så det blir lite mjukt oxå:)
    Nu sitter jag och finurlar på att sy en liten blöjficka med plats för typ 4 blöjor i kuvertform. Blev vaxduk över, så det får bli i det materialet tror jag:) 

• Bollen

Tack, har faktiskt inte ens tänkt tanken på att googla det Skäms Är på jobbet nu men ska kolla närmare på länken du skrev senare. Kommer ju gå hemma två mån innan bebis kommer så ska försöka fnula ihop lite saker. Det enda som fattas just nu är tyg. Vi har inget alls hemma. Har testat att sy några dregellappar av ett gammalt örngott med delar av en gammal hundfilt som baksida Obestämd Ska försöka komma iväg i helgen. Vi har väldigt nära till Ikea och de har ju mycket roliga tyger. Rusta finns också så ska kika där på vaxduk/tyg

• Bollen
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-08 18:18:39 följande:
    Lite stopp i skötbäddsprojektet till imorgon. Har mätt ut allt, men ska fixa fleece imorgon som mellaninlägg så det blir lite mjukt oxå:)
    Nu sitter jag och finurlar på att sy en liten blöjficka med plats för typ 4 blöjor i kuvertform. Blev vaxduk över, så det får bli i det materialet tror jag:) 
    Om du hittar något bra mönster så får du väldigt gärna länka det också. Har tänkt att jag ska försöka mig på en sån också
Svar på tråden Syjunta för gravida!