• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-24 11:58:00 följande:
    God dag! Hur står det till med alla bebisar och mammor idag?  Här regnar det idag så det blir en åka runt och hälsa på släktingar dag idag tänkte vi. Trist när man inte kan göra ngt  ute heller=( Men farmor och farfar blir glada iallfall när dom får se lilla Indra.

Inatt har vi sovit jättebra. Kl ett somnade hon och sov till kl 6 då det var matdags sen somnade hon om vid bröstet och vaknade kl  åtta och åt lite mer somnade om igen och sover nu. hihi Men nu är det dags att vakna för att äta och kanske sätta på sifg lite kläder =) Hon är som en tonåring. Sover halva dagarna=) Men det får man  när man är bebis.

Hur är det med er mammor? har era avslag gett med sig nu? har ni haft mkt ont? eftervärkar?
    Jag hade en del kraftiga eftervärkar på BB och ngr när hon åt med senare har dom avtagit. Efter ngr dagar så har mina avslag  slutat och nu känner man sig lite mer ren och fräsch iallfall.   

Jag har haft mkt problem med att det kliar på bristningarna på magen långt ner. Försöker att smörja mkt men vet inte vad man kan göra mer än så. Jobbigt är det iallfall. Ngn annan som kännt likadant? Har ni haft många bristningar eller inga alls? Med sonen hade jag inga alls men var mkt större nu iof.

Hej :)
    Det är bara bra här, vi har varit i centrum och handlat lite.
    Jag blöder lite fortfarande, men det är nog inte långt kvar innan det slutar hoppas jag verkligen! Jag har haft lite eftervärkar 3 dagar efter förlossningen annars inget ont alls. Kännt lite ibland när jag har ammat att det drar lite i magen..
    Jag har inte fått några bristningar som tur är,
    Har fått som ett skärsår där brötvårtan börjar, nån annan som har fått så? Det svider verkligen och gör jätte ont när jag ammar.
  • MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-24 18:15:50 följande:
    hm.. jadså undrar va det är för ngt. Bebben har inte rivit dig då? Är det ljupt?

Skönt att slippa bristningarna. Mina kliar enormt mkt och det är så jobbigt.  
    Ingen aning va som har hänt, tror hon har snuttat så det har skaft eller så. Det är som ett sår man får av ett papper ungefär, ganska djupt, det blöder lite ibland.
    Ursh vad jobbigt för dig, jag trodde att jag skulle få det eftersom det spände så mycket dom sista veckorna
  • Ofeigur
    MammaJennii skrev 2011-07-24 18:42:22 följande:
    Ingen aning va som har hänt, tror hon har snuttat så det har skaft eller så. Det är som ett sår man får av ett papper ungefär, ganska djupt, det blöder lite ibland.
    Ursh vad jobbigt för dig, jag trodde att jag skulle få det eftersom det spände så mycket dom sista veckorna
    Oki ja det kan ju vara ett sår av ngt slag. Prova smörja med lite bröstmjölk så kanske det ger med sig snabbare.

Jag var ju så stor denna gång så det fanns väl inget  återvändo=) 
  • MorsLillaOlle
    MammaJennii skrev 2011-07-23 10:44:12 följande:
    Heej!
    Hur går det med storebror med svartsjuka och sånt?
    Alla säger hur dom ska gå ner, jag vill gå upp några kilo så jag kan ta dina :) hehe

Anton är inte svartsjuk alls än. Han älskar lillebror mer än alla andra säger han, och säger lätt 5 ggr per dag hur söt han är. Han vill hela tiden titta på honom och klappa på honom. Han har blivit lite mer kramig och kärleksfull mot mig, säger "Jag älskar dig mamma" flera ggr om dan Men han har aldrig sagt ett ont ord om Olle.

Ja ta gärna en 5-6 kg

Ofeigur: Tack   Ska bli kul att få se lilla Indra snart!
    Jag fick som tur var inga bristningar denna gång heller. Drygt om de kliar! Avslaget försvann efter ca 3 veckor, fast då hade det bara varit ytterst lite sista veckan. Men jag har fortfarande ganska mkt flytningar. Räknas det till avslag, eller kan man börja bada nu tror ni? Ska kolla med BVC-tanten på torsdag om hon vet.
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • MammaJennii
    MorsLillaOlle skrev 2011-07-24 22:59:10 följande:
    Anton är inte svartsjuk alls än. Han älskar lillebror mer än alla andra säger han, och säger lätt 5 ggr per dag hur söt han är. Han vill hela tiden titta på honom och klappa på honom. Han har blivit lite mer kramig och kärleksfull mot mig, säger "Jag älskar dig mamma" flera ggr om dan Men han har aldrig sagt ett ont ord om Olle.

Ja ta gärna en 5-6 kg

Ofeigur: Tack   Ska bli kul att få se lilla Indra snart!
    Jag fick som tur var inga bristningar denna gång heller. Drygt om de kliar! Avslaget försvann efter ca 3 veckor, fast då hade det bara varit ytterst lite sista veckan. Men jag har fortfarande ganska mkt flytningar. Räknas det till avslag, eller kan man börja bada nu tror ni? Ska kolla med BVC-tanten på torsdag om hon vet.
    Jag vill också ta ett varmt bubbelbad :) det var så länge sen
  • Ofeigur

Ja vi får hoppas att det blir en fika snart igen=) Nu har dom flesta fått också.

Skönt att han inte blir svartsjuk. Oliver är så hjälpsam så och det är skönt. Jag vet faktiskt inte hur det är men sålänge man inte blöder så kan det ju inte vara ngn fara. Jag ska till bvc idag kan höra med tanten där. 
    Det ska bli spännande att se om lillfisen har gått upp  mer nu. Det borde hon ha gjort eftersom hon har ätit ersättning efter varje måltid nu i 4 dagar., Och har hon inte det då blir vi chockade! Spännande ska det bli.

Vilket tråkväder det är  hela tiden. Regn och åska och blåst om vartannat. Trist att inte knappt kunna gå på promenader. Jag som vill bli av med mina kilon nu. Men det blir en del fikaböd nu också och sånt på semester och mkt främmande. Får ta tag i det ordentligt  efter semestern.  Vi får träffas mkt och ta långa höstpromenader sen hela gänget Myspys.     

• Toffs

Hej hej! Får man vara med här?

Fick min son Fredrik den 3/7, en dryg vecka över tiden.. Premiärbarn, så vardagen är väl uppochner mest hela tiden..:)

• väntanstidernr1

Hej på er! Nu är vi på liten semester i sommarstugan några dagar. Även min mamma, bror, svägerska o svärföräldrar är här så vi har bra hjälp med barnpassning till stora sonen. Så skönt.

Jag blöder fortfarand, på torsdag är det 4 v sen förlossning. Hoppas det ger sig snart, men förra gången blödde jag i 10 v så får nog stå ut ett tag till.

Har ni som ammar ont i brösten? Tycker fortfarande dom känns så svullna o ömma. Kan inte krama någon för det är så obehagligt när nåt trycker mot dom! O så när utdrivningsreflexen drar igång om jag hör ett barn som skriker lr bara tänker på att amma så känns det som tusen nålar i brösten o sticker som tusan, så obehagligt. Kan säga att detta med att amma är inte min grej, önskar jag var en sån som tycker det är mysigt! Men bara att härda ut, får tänka att det inte är många månader av livet man ammar :)

Får för övrigt fortfarande väcka min pojk var tredje timme på dagarna för mat, han bara sover! Finns det fler trötta bebisar?

• MorsLillaOlle
    väntanstidernr1 skrev 2011-07-25 14:24:17 följande:
    Hej på er! Nu är vi på liten semester i sommarstugan några dagar. Även min mamma, bror, svägerska o svärföräldrar är här så vi har bra hjälp med barnpassning till stora sonen. Så skönt.

Jag blöder fortfarand, på torsdag är det 4 v sen förlossning. Hoppas det ger sig snart, men förra gången blödde jag i 10 v så får nog stå ut ett tag till.

Har ni som ammar ont i brösten? Tycker fortfarande dom känns så svullna o ömma. Kan inte krama någon för det är så obehagligt när nåt trycker mot dom! O så när utdrivningsreflexen drar igång om jag hör ett barn som skriker lr bara tänker på att amma så känns det som tusen nålar i brösten o sticker som tusan, så obehagligt. Kan säga att detta med att amma är inte min grej, önskar jag var en sån som tycker det är mysigt! Men bara att härda ut, får tänka att det inte är många månader av livet man ammar :)

Får för övrigt fortfarande väcka min pojk var tredje timme på dagarna för mat, han bara sover! Finns det fler trötta bebisar?

Mina tuttar gör också ont fortfarande! Spänner som satan ibland när det börjar forsa, men värst är nog bröstvårtorna! Olle har alltid haft lite väl litet grepp, men jag har inte fått till det, han bara stänger munnen när han närmar sig. Gör ju för tusan ont av duschstrålen! Hoppas detger sig snart för jag tycker det är så mysigt att amma Hade inga problem med storebror så jag hoppas på en vändning snart.

Ang sovning är det lite olika. Vissa dar sover han hela tiden. Andra (som idag) blir det bara korta stunder här och där...helst på mig   

Välkommen Toffs!
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
Svar på tråden Juni/Juli mammor...