• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur

Välkommna Puggan och Mirilla!

Våra hästar är jättenyfikna på vagnen och när det låter i den så blir dom aldeles förvånade. Ska bli skoj att komma igång med  den ena snart så jag kan börja rida. Det var ett tag sen nu.

Trist att det var kö till BB. Det var väldigt lungt i Västerås när vi  var där. Sambon fick sova kvar. Vi fick ett dubbelrum tillsammans. Ebbe var ett fint namn =)

Härligt Smulan att du har gått ner så mkt=) Min våg kommer nog aldrig att stå på 65 men  visar den 75 är jag nöjd i slutändan. Gick upp ungefär 10 kilo skulle jag tro men var rätt stor innan så det tar ett tag att få bort dom  sista kilona. Kan ha mina gamla kläder men gillar mina mammabyxor och tunikor.

Inatt har det varit full fart i huset vill jag lova. Det har åskat som sjutton och lillfisen ville inte sova utan bara äta och prata och skrika. Dessutom så har vi en jätte åskrädd hund här hemma och hon har sprungit omkring och flåsat och gnytt hela tiden. Kan inte få ro och lägga sig utan bara vankar fram och tbx. Jag är inte heller ngn fan av åska och ger henne inga bra vibbar direkt. Till slut vid två tiden så somnade hon i vagnen som jag fick väcka sambon för att hämta nere. Kl fem vaknade lillfisen igen och ville ha mat så nu känns det lite småjobbigt. Hon sover som en gris nu och snart bär det iväg och lämna storebror till sin pappa för en pappa vecka och  hunden hos sin matte för mattevecka. Sen far vi till Avesta och handlar mys till kvällen. Det är vi värda tycker vi! =) 

Vad ska ni hitta på idag då?

• MammaJennii

Grattis till era småttingar :) Hoppas allt går bra med aminingen :)
    Var och vägde min tös idag, hon väger nu 3495 (3405 när hon föddes) så det är jätte skönt att hon har gått upp så pass mkt, så nu slipper vi vara oroliga när hon spyr så mkt. Det är bara jobbigt för oss och tvättmaskinen :P hehe

Ja visst är det skönt att allt har försvunnit från graviditeten men jag är lite för smal, skulle gärna ha några kilo till. Men det känns verkligen att man har varit gravid och haft mkt foglossning, jag kom nästan inte ihåg hur man gick utan mage dom första dagarna hehe
    Och inte så mkt kraft har man efter en timmes promenad, men ska börja träna och motionera och äte rätt när allt har läkt :) Längtar!!

Imorgon blir Carma 2 veckor :) Det går fort när man har en nyfödd och en trotsig 2 åring hemma :) Fast mellan allt bråk och stök så älskar jag att ha dom två underbaraste med mig :)  Så mycket glädje och lycka som dom ger mig och självklart min underbara pojkvän som tar så mkt ansvar för båda barnen och ger dom så mycket kärlek

• Ofeigur
    MammaJennii skrev 2011-07-22 13:09:43 följande:
    Grattis till era småttingar :) Hoppas allt går bra med aminingen :)
    Var och vägde min tös idag, hon väger nu 3495 (3405 när hon föddes) så det är jätte skönt att hon har gått upp så pass mkt, så nu slipper vi vara oroliga när hon spyr så mkt. Det är bara jobbigt för oss och tvättmaskinen :P hehe

Ja visst är det skönt att allt har försvunnit från graviditeten men jag är lite för smal, skulle gärna ha några kilo till. Men det känns verkligen att man har varit gravid och haft mkt foglossning, jag kom nästan inte ihåg hur man gick utan mage dom första dagarna hehe
    Och inte så mkt kraft har man efter en timmes promenad, men ska börja träna och motionera och äte rätt när allt har läkt :) Längtar!!

Imorgon blir Carma 2 veckor :) Det går fort när man har en nyfödd och en trotsig 2 åring hemma :) Fast mellan allt bråk och stök så älskar jag att ha dom två underbaraste med mig :)  Så mycket glädje och lycka som dom ger mig och självklart min underbara pojkvän som tar så mkt ansvar för båda barnen och ger dom så mycket kärlek
    Skönt att hon har gått upp nu. Få se på måndag om min har lyckats gått upp lite mer. Tvätta lite extra kan ju vara värt det  om hon växer som hon ska=)
  • MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-22 17:53:20 följande:
    Skönt att hon har gått upp nu. Få se på måndag om min har lyckats gått upp lite mer. Tvätta lite extra kan ju vara värt det  om hon växer som hon ska=)
    Ja verkligen då kan man verkligen slappna av. Hur mkt väger din lill?
  • Ofeigur

När vi var på bvc sist i onsdags så vägde hon 4220g När hon föddes så vägde hon 4526g så det är lite skillnad. Men nu får hon ju ersättning också så vi hoppas att det är bättre nu på måndag när vi ska in och väga igen.

• MorsLillaOlle

Hej! Jag hoppar gärna med här.

Fick min andra son den 19 juni, knappt en vecka innan bf. Har en tre-årig son sen tidigare och han gick jag över 14 dar med så att denna skulle komma tidigare fanns inte i min värld. Slutade jobba på fredan och han kom 22.28 på söndan     

Lillebror Olle var 53 lång och vägde 3620. Han är också en kräkare, vår lilla kräk-Olle  Men han går upp bra i vikt så det är bara lite drygt att behöva ha kräk-trasor med sig jämt och byta kläder titt som tätt Vägde 4400 när han var en månad, så han börjar bli stor.

Båda barnen är snittade, eftersom deras hjärtljud inte varit bra, men det gick bra ändå

Ang vikten så har den inte försvunnit denna gång. Förra gången var 10 av 12 kg borta när vi kom hem från BB. Har inte haft sån tur denna gång Men det ska väl bort så småningom, synd bara att det blir så mycket fikabröd när man är mamma-ledig, och att jag har sånt sug efter att äta hela tiden!     

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • MammaJennii
    MorsLillaOlle skrev 2011-07-22 23:41:22 följande:

Fick min andra son den 19 juni, knappt en vecka innan bf. Har en tre-årig son sen tidigare och han gick jag över 14 dar med så att denna skulle komma tidigare fanns inte i min värld. Slutade jobba på fredan och han kom 22.28 på söndan     

Lillebror Olle var 53 lång och vägde 3620. Han är också en kräkare, vår lilla kräk-Olle  Men han går upp bra i vikt så det är bara lite drygt att behöva ha kräk-trasor med sig jämt och byta kläder titt som tätt Vägde 4400 när han var en månad, så han börjar bli stor.

Båda barnen är snittade, eftersom deras hjärtljud inte varit bra, men det gick bra ändå

Ang vikten så har den inte försvunnit denna gång. Förra gången var 10 av 12 kg borta när vi kom hem från BB. Har inte haft sån tur denna gång Men det ska väl bort så småningom, synd bara att det blir så mycket fikabröd när man är mamma-ledig, och att jag har sånt sug efter att äta hela tiden!     
    Heej!
    Hur går det med storebror med svartsjuka och sånt?
    Alla säger hur dom ska gå ner, jag vill gå upp några kilo så jag kan ta dina :) hehe
  • Ofeigur
    MorsLillaOlle skrev 2011-07-22 23:41:22 följande:

Hej och välkommen  vännen!
    Kul att du ville joina oss här också=)

Synd tt jag missar fikat idag=( men snart igen får vi träffas så jag får se lilla Olle.     
  • Ofeigur

God dag! Hur står det till med alla bebisar och mammor idag?  Här regnar det idag så det blir en åka runt och hälsa på släktingar dag idag tänkte vi. Trist när man inte kan göra ngt  ute heller=( Men farmor och farfar blir glada iallfall när dom får se lilla Indra.

Inatt har vi sovit jättebra. Kl ett somnade hon och sov till kl 6 då det var matdags sen somnade hon om vid bröstet och vaknade kl  åtta och åt lite mer somnade om igen och sover nu. hihi Men nu är det dags att vakna för att äta och kanske sätta på sifg lite kläder =) Hon är som en tonåring. Sover halva dagarna=) Men det får man  när man är bebis.

Hur är det med er mammor? har era avslag gett med sig nu? har ni haft mkt ont? eftervärkar?
    Jag hade en del kraftiga eftervärkar på BB och ngr när hon åt med senare har dom avtagit. Efter ngr dagar så har mina avslag  slutat och nu känner man sig lite mer ren och fräsch iallfall.   

Jag har haft mkt problem med att det kliar på bristningarna på magen långt ner. Försöker att smörja mkt men vet inte vad man kan göra mer än så. Jobbigt är det iallfall. Ngn annan som kännt likadant? Har ni haft många bristningar eller inga alls? Med sonen hade jag inga alls men var mkt större nu iof.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...