Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Hej!

Vi fick våran dotter Carma den 9 Juli.
    Allt har fått så bra, förlossningen gick jätte fort och inga problem alls.
    Hon har spytt hela tiden så hon har knapt gått upp något, så vi hoppas på viktuppgång!
    Har en till dotter som är 2 år, en jätte stolt storasyster :)
    Jag bor i Sthlm, vart bor ni?

• MammaJennii

Hej!
    Vi ska väga henne igen på fredag och har hon inte ått upp så blir det lite ersättning.

Carma sover hela tiden förutom när hon ska äta var 3e timme, sen är hon vaken ett tag och kollar läget :)

• MammaJennii

Amningen funkar bättre nu, hade mjölkstockning men det försvan av sig själv som tur var, det gjorde så sjukt ont, nu är det bara små sår för hon snuttar så mycket.
    Så vi har börjat med napp, vilket funkar ibland :)

• MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-20 17:45:11 följande:
    Indra sover också jättemkt och det är problem  när hon ska väckas för mat vart tredje timme. Hon somnar oftast om innan hon har hunnit äta så mkt. Inatt var vi uppe från kl ett till halv fem ungefär. Hon åt och skrek/ gnydde och ville inte ha bröstet  men samtidigt ville hon det också och kunde inte bestämma sig. Till slut så somnade hon vid bröstet och jag la henne í vagnen faktiskt så vi fick sova lite  och ligga skönt i sängen. Halv åtta vaknade hon igen och ville ha lite mat faktiskt. Sen somnade vi om till halv elva igen och det var så skönt. Men nu känns det att man har varit vaken. Så sjukt trött. Men så är det väl att ha en liten krabat hemma. Det kommer med i paketet. =)

Ja det är jobbigt när det gör ont i brösten. Det gör det på mig också i början men det släpper ganska fort när hon tar rätt tag.    
    Känner igen det från min första dotter, hon somnade också alltid, men fick byta blöja och böka mkt med henne så hon nästan vart arg men då var hon iaf vaken :)
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-07-21 20:31:56 följande:
    Melvin är likadan, jättesvårt att väcka för mat. Byta blöja är det enda som funkar! Känns som han är lite mer vaken nu dom sista dagarna iaf.

Spyr era mkt? Melvin spyr hur mkt som helst, känns som allt han ätit kommer upp igen. Vi har spyor precis överallt nu, tvättmaskinen går i ett :)

Nån mer som fött med kejsarsnitt? Är idag 3 veckor sen han föddes och jag är trött på att det tar sån tid att återhämta sig. Vill kunna lyfta min stora pojk och ge mig iväg själv med Melvin men kan inte lyfta in vagnen i bilen. Vill börja träna lite smått för att bli av med alla kilon men det lär ju dröja några månader innan man kan göra det :(

Hat ni gått ner mkt i vikt? Jag behöver gå ner 30 kilo (!!) och hoppades att amningen skulle ta en del av dessa. Men än så länge har inte mkt hänt. Ser ut att va gravid i typ 5e månaden. Har dåligt tålamod och vill ha tillbaka min gamla kropp nu, så trött på att vara överviktig..
    Min tös spyr väldigt mycket :( Det är jätte jobbigt, våran tvättmaskin går också 24/7.
    ska väga henne igen imorgon hos BM för att se om hon gått upp nått, hon hade knapt gått upp nått sist, har hon inte gått upp mkt så ska hon få ersättning som tjockar magen lite.

Min mage försvann helt nu efter en vecka, jag väger lika mkt nu som innan jag blev gravid, gick bara upp alla kilo i magen :)
  • MammaJennii

Grattis till era småttingar :) Hoppas allt går bra med aminingen :)
    Var och vägde min tös idag, hon väger nu 3495 (3405 när hon föddes) så det är jätte skönt att hon har gått upp så pass mkt, så nu slipper vi vara oroliga när hon spyr så mkt. Det är bara jobbigt för oss och tvättmaskinen :P hehe

Ja visst är det skönt att allt har försvunnit från graviditeten men jag är lite för smal, skulle gärna ha några kilo till. Men det känns verkligen att man har varit gravid och haft mkt foglossning, jag kom nästan inte ihåg hur man gick utan mage dom första dagarna hehe
    Och inte så mkt kraft har man efter en timmes promenad, men ska börja träna och motionera och äte rätt när allt har läkt :) Längtar!!

Imorgon blir Carma 2 veckor :) Det går fort när man har en nyfödd och en trotsig 2 åring hemma :) Fast mellan allt bråk och stök så älskar jag att ha dom två underbaraste med mig :)  Så mycket glädje och lycka som dom ger mig och självklart min underbara pojkvän som tar så mkt ansvar för båda barnen och ger dom så mycket kärlek

• MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-22 17:53:20 följande:
    Skönt att hon har gått upp nu. Få se på måndag om min har lyckats gått upp lite mer. Tvätta lite extra kan ju vara värt det  om hon växer som hon ska=)
    Ja verkligen då kan man verkligen slappna av. Hur mkt väger din lill?
  • MammaJennii
    MorsLillaOlle skrev 2011-07-22 23:41:22 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna med här.

Fick min andra son den 19 juni, knappt en vecka innan bf. Har en tre-årig son sen tidigare och han gick jag över 14 dar med så att denna skulle komma tidigare fanns inte i min värld. Slutade jobba på fredan och han kom 22.28 på söndan     

Lillebror Olle var 53 lång och vägde 3620. Han är också en kräkare, vår lilla kräk-Olle  Men han går upp bra i vikt så det är bara lite drygt att behöva ha kräk-trasor med sig jämt och byta kläder titt som tätt Vägde 4400 när han var en månad, så han börjar bli stor.

Båda barnen är snittade, eftersom deras hjärtljud inte varit bra, men det gick bra ändå

Ang vikten så har den inte försvunnit denna gång. Förra gången var 10 av 12 kg borta när vi kom hem från BB. Har inte haft sån tur denna gång Men det ska väl bort så småningom, synd bara att det blir så mycket fikabröd när man är mamma-ledig, och att jag har sånt sug efter att äta hela tiden!     
    Heej!
    Hur går det med storebror med svartsjuka och sånt?
    Alla säger hur dom ska gå ner, jag vill gå upp några kilo så jag kan ta dina :) hehe
  • MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-24 11:58:00 följande:
    God dag! Hur står det till med alla bebisar och mammor idag?  Här regnar det idag så det blir en åka runt och hälsa på släktingar dag idag tänkte vi. Trist när man inte kan göra ngt  ute heller=( Men farmor och farfar blir glada iallfall när dom får se lilla Indra.

Inatt har vi sovit jättebra. Kl ett somnade hon och sov till kl 6 då det var matdags sen somnade hon om vid bröstet och vaknade kl  åtta och åt lite mer somnade om igen och sover nu. hihi Men nu är det dags att vakna för att äta och kanske sätta på sifg lite kläder =) Hon är som en tonåring. Sover halva dagarna=) Men det får man  när man är bebis.

Hur är det med er mammor? har era avslag gett med sig nu? har ni haft mkt ont? eftervärkar?
    Jag hade en del kraftiga eftervärkar på BB och ngr när hon åt med senare har dom avtagit. Efter ngr dagar så har mina avslag  slutat och nu känner man sig lite mer ren och fräsch iallfall.   

Jag har haft mkt problem med att det kliar på bristningarna på magen långt ner. Försöker att smörja mkt men vet inte vad man kan göra mer än så. Jobbigt är det iallfall. Ngn annan som kännt likadant? Har ni haft många bristningar eller inga alls? Med sonen hade jag inga alls men var mkt större nu iof.

Hej :)
    Det är bara bra här, vi har varit i centrum och handlat lite.
    Jag blöder lite fortfarande, men det är nog inte långt kvar innan det slutar hoppas jag verkligen! Jag har haft lite eftervärkar 3 dagar efter förlossningen annars inget ont alls. Kännt lite ibland när jag har ammat att det drar lite i magen..
    Jag har inte fått några bristningar som tur är,
    Har fått som ett skärsår där brötvårtan börjar, nån annan som har fått så? Det svider verkligen och gör jätte ont när jag ammar.
  • MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-07-24 18:15:50 följande:
    hm.. jadså undrar va det är för ngt. Bebben har inte rivit dig då? Är det ljupt?

Skönt att slippa bristningarna. Mina kliar enormt mkt och det är så jobbigt.  
    Ingen aning va som har hänt, tror hon har snuttat så det har skaft eller så. Det är som ett sår man får av ett papper ungefär, ganska djupt, det blöder lite ibland.
    Ursh vad jobbigt för dig, jag trodde att jag skulle få det eftersom det spände så mycket dom sista veckorna
Svar på tråden Juni/Juli mammor...