Madelen b skrev 2011-08-06 23:49:03 följande:
Hejsan är ny i denna tråd, har läst lite men inte alls mycket. Vårat första barn, Ralph! Roligt att kunna läsa och diskutera med andra i samma situation i livet!
Så mitt första ämne.....AMMNING?!
Hur går det för er?
Vad tycker ni om det?
Funkar det?
Allmänt?
Jag HATAR det, har strulat sedan dag 1 och fortsätter bara, har haft mjölkstockning 4ggr så varannan vecka sedan han föddes kan vi säga! Han föddes för tidigt, har tillmatas och hade gulsot så han har inte velat greppa bröstet alls, började med amningsnapp och nu greppar han ju, men är sjukt less på den och tror det är därför jag får stockningar helatiden! Jag vill INTE amma, men vill att han ska få min bröstmjölk ( har mycket ). Jag envisas på, hoppas att jag ska hålla ut tills han e 4månader men då har jag bara kommit halvvägs så kan ju räkna med mÅNGA flera mjölkstockniningar!:(
Vad jobbigt för dig/er..! Om du pumpar ut då? Eller som sagt kan du härda ut i "bara" 4 månader :)
För mig har amningen funkar bra, fast det kommer ganska mycket mjölk så hon kräks pga det också. Jag har lite svårt för att sitta stilla ibland och vill också vara med och umgås och hitta på saker men då ska man sitta och amma :) hehe Fast det är också väldigt skönt att ha en bra ursäkt när man vill vara själv eller vila lite :)