Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Fiaaaa84 skrev 2011-08-02 12:44:44 följande:
    Ja, det är mitt första barn! Du har ett äldre barn om jag förstår rätt? Var i Stockholm bor du?

Prövade att pumpa ur nu, men vet inte om det hjälpte så mycket, han fick i sig för mycket ändå.. Verkar som att det handlar lite mer om vilket humör han är på. På nätterna kan brösten vara sprängfyllda men då blundar han och är lugn och då går det utan problem :) Sen går min lille kille från 0 till 100 när han är hungrig och jag hinner inte pumpa ut innan han gallskriker efter mat!
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-01 22:31:08 följande:
    MammaJennii: Olle sätter också i halsen ganska ofta, men ibland blir det som du beskriver. Han verkar liksom ha svårt att få luft och man ser verkligen hur ont det gör i halsen när han hostar så. Sen blir han jätteledsen när han väl slutat hosta. Min lilla plutt Gråter

Usch jag tränar verkligen ingenting! Knappt så jag går promenader. Olle gillar INTE att åka vagn om han är vaken, så jag har inte riktigt vågat mig ut så mycket. Fast storebror var likadan. Med honom gick jag runt, runt i området bara så jag hade nära hem när han började gapa  Får väl börja träna på att gå promenader ändå, snart ska ju Anton till förskolan och då blir det ju att gå dit i alla fall. Ska försöka komma iväg till Friskis snart också.

Är det nån som ger ersättning "bara för att", fast det inte bahövs så att säga. Bara så att man kan ta sig hemifrån nåt? Innan Olle kom sa jag till mig själv (och sambon) att denna bebis skulle minsann få ersättning, jag ville inte bli lika låst som jag kände mig med Anton. Men jag har inte vågat ge det än. Inbillar mig att han ska vägra bröstet efter det, och det vill jag inte! Men det vore ju skönt att kunna vara iväg mer än ett par timmar om det behövs. Men när han är 2-3 månader tänker jag nog börja testa och se om han vill ha.  
    Jag ger också ersättning bara "för att" ibland. Har blivit som rutin att ge det på kvällen innan läggdags. Vi började med det redan vid två veckor för att jag skulle få lite avlastning på nätter. Köpte en speciell "amningsflaska" från medela på apoteket,, med den måste han själv suga ur ersättningen ur flaskan. Den rinner inte så lätt som med en vanlig flaska och ska tydligen påminna om bröstet lite mer. Det har funkat jättebra och har inte varit något problem att kombinera med amning!
    Ja hon är 2 år! Vi bor i Farsta strand. Ni då?
    Okej ska prova att pumpa ut nästa gång hon ska äta.
    Nån mer som har små med magknip/gasig mage?
    Våran har det, är så jobbigt för henne, ska nog prova miniform. Har även slutat med kaffe och mjölk i 5 dagar för att se om det kan vara det..
  • MammaJennii

Carma blir 1 månad på lördag, hur kan tiden gå så fort :P
    Hon börjar bli väldigt stark känner jag, hon sparkar med benen jätte hårt som en liten groda, och huvet känns också väldigt stadigt.

Sitter och kollar på Livet på BB, oj vad glad jag blir att båda mina förlossningar gick så fort. Vattnet gick kl 5, värkarna började halv 8 och hon kom ut 22.29.  Vi kom till BB strax innan 22 och en halv timme efter var hon ute =)
    Nån mer som har haft snabba förlossningar eller extremt långa?

• MammaJennii

Jag känner mig konstant hungrig, är jag ensam om det?
    Det känns som att hon tar all mat ocg kraft från mig.. Känner mig alltid tom i magen förutom efter jag har äiti

• MammaJennii
    kattaaa skrev 2011-08-04 01:41:33 följande:
    Med mitt första barn låg vi på förlossningen i 12 timmar innan hon kom ut.

Andra förlossningen tog 2 timmar. Smärtsam och intensiv.

Tredje förlosnsingen tog 1½ timme, kanppt nån smärta, rena drömförlossningen :))
    Skönt att dom andra två gick snabbt då så inte alla tog lång tid :) Undra hur den fjärde blir då? hehe
  • MammaJennii
    HÄRLIGT! Trodde det bara var jag som alltid var hungrig, jag är mycket mer hungrig nu än när jag var gravid. Fast det är kanske bra, då kanske jag kan gå upp lite i vikt. :)
    Är det verkligen ingen annan som vill gå upp i vikt?  :(  Jag vill veta hur man gör hehe Jag äter och äter men inget händer. Det blir nog bttre när jag börjar träna och vi får Linas matkase igen :) Nån annan som har Linas?
  • MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-04 08:54:19 följande:
    delar glatt med mig av mina 18 överflödiga...=)
    Antar att om att gå upp i vikt handlar om att äta rätt och hälsosamt det också? 
    Ja verkligen! Vi kör ju med Linas matkasse och dom har alltid bra mat med linser och fisk och mycket grönsaker :)
  • MammaJennii
    Hope03 skrev 2011-08-04 09:23:43 följande:
    Jo då, här är en som vill upp i vikt. Jag Va så nöjd när jag va gravid, vägde 63 och min normal vikt är 46 men nu 4 veckor efter förlossning har jag gått ner till 49 :( fast än jag äter och äter!

Vi får fortsätta äta på :) 

Okej! Jag vägde 47 som minst innan jag blev gravid. Nu väger jag iaf 54 fast vill ha iaf nått kilo till.. Längtar tills jag ska börja träna och tänka på vad jag äter då kommer jag nog fixa det :)
  • MammaJennii
    Toffs skrev 2011-08-04 12:14:46 följande:
    Hm, jag tyckte att min förlossning tog förbannat lång tid, men jag fick "bannor" av BM för att jag tyckte så, för hon hade väntat sig att jag skulle vara kvar minst två dagar utan mer än småvärkar, nu tog den "bara" 14 timmar från att vattnet gick tills pojken var ute.. värkar har jag ingen koll på, tror de skrev i journalen att de började vid 22.30 och han föddes 08.44 dagen efter...:)
    Okej..  Jag var riktigt nervös när jag var inne på kontroll efter att vattnet gick när jag hörde alla som låg och skrek. Skämtade med mamma om att var löjliga dom är som skriker det gör ju inte så ont :) hehe
    Det är sjukt att man glömmer så snabbt efteråt hur jävla ont det gör
  • MammaJennii

Har varit ute på en mysig promenad i 1 timme :) Härligt! Förutom att hon spydde 6 gånger :( Plus alla gånger innan vi ens hann gå ut :/  Ursha jag vill att det ska ta slut..
    Har varit själv med Carma idag. Mamma har lånat storasyster över dagen och killen åker motorcykel :)

Svar på tråden Juni/Juli mammor...