Ofeigur skrev 2011-07-27 10:28:48 följande:
Ja det var jätteskönt. Nu vet vi att hon får i sig det hon ska. =) Nej hon spyr inte mkt inte men var ju så stor när hon föddes så det kan bli så när dom har kommit ut at dom bara sover och sover ochhar svårt att hålla vikten pga av sömn och att mjölken inte är riktigt tillräcklig i början innan det har kommit igång. Men nu finns det mkt mjölk och hon får äver ersättning ofta så hon är mätt. Vi väcker henne vart tredje timme nu också ett tag så får vi se hur det går=)
Skönt att han gapar ordentligt nu Toffs.=)
Den smärtan med såriga bröstvårtor klarar man sig utan. Hade det med sonen. =(
Vart ligger era bebisar och sover på natten? Indra ligger i våran säng och det är ju både bra och dåligt tycker jag. Jag har svårt att slappna av när hon ligger där och vill inte vända på mig heller så jag inte har koll på henne. Vad har ni för erfarenheter? Hur gör ni och hur funkar det? Funderar på att börja lägga henne i sin säng när hon har ätit färdigt i sängen och så får hon sova där tills hon vaknar och vill ha mer mat och sen tbx igen i sin säng fast då står den ju brevid min säng. Svårt det där. Det är ju smidigt att ha henne brevid sig också och så för närhetens skull.
Carma ligger i våran säng och sover, vill ha henne där för att hon spyr så mycket så jag vill ha koll. Jag har spjälsängen bredvid sängen och en liten kudde emellan så hon kommer ingenstans :p
Hon sover väldigt bra på natten, vaknar när hon ska äta sen somnar om igen om hon inte spyr..
Min äldsta dotter låg också i våran säng ganska länge. Hon vaknade av minsta lilla ljudet och var jätte svårt att somna om igen.
När hon var lite mer än ett år så körde vi 5 minuters metoden och hon somnade efter 3 minuters gnäll och har somnat helt själv sen dess i egen säng och eget rum :) Såå härligt. Innan fick jag vagga henne mellan 1-2 timmar sen vaknade hon direkt när man la ner henne