Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Vickanflickan skrev 2011-08-11 21:14:47 följande:
    Mammajennii: min tjej kräks också jättemycket. Och ibland kan det endast vara en sån simpel grej som att hon har missat en rap... har hon sen efter den ätit 5-6gånger (hon äter otroligt ofta) så kommer allt det upp sen också. Och eftersom det är så mycket så kan det komma i många omgångar under lång tid innan själva rapen kommer. Hon är jätte svår att rapa men efter att vi kommit på det så kämpar vi läääänge med att få ur henne sina rapar och det har faktiskt blivit bättre efter det.
    Storebror var också en kräkpelle och hans säng gjorde vi lite sluttande så att huvudändan kom lite högre än fötterna. Tyckte det hjälpte lite.

Vi har också försökt rapa henne, men det är svårt för henne att rapa så det är väldigt sällan det går
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-11 22:21:21 följande:
    Mammajennii. nä man undrar ju hur man ska orka med spyorna i flera månader till, men man får väl försöka bara ta det vecka för vecka. Nån gång tar det ju slut. Vill bara kunna mysa o gosa med melvin utan plastad frotté o handdukar överallt!

Hoppas din tjej gått upp bra imon iaf så du inte behöver oroa dig! Håller tummarna.
    Känner att jag inte har nån kraft kvar ibland..  Hinner byta kräkkläder säkert 4 ggr innan vi hinner gå ut, och vagnen blir jämt nerspydd när vi är ute Ursha
    men det är bara att hålla ut.
    Men även om det är vanligt så känns det inte normalt att dom kräks så mycket det känns fel
  • MammaJennii
    sensommarbarn skrev 2011-08-12 09:16:27 följande:
    Hej allihop...
    Nu har jag inte riktigt hängt med senaste dagarna, men OJ vad ni skriver =) Hinner knappt in och läsa ikapp längre ;)

Undrar om det är någon mer än jag som känner mig helt slutkörd? Både energin och tålamodet (framför allt) är helt väck.. Känner mig hyfsat pigg på förmiddagen, men efter lunch orkar jag knappt röra mig =( Äter järntabletter för fullt, men tycker inte att det blir bättre...
    Ebba sover hyfsat på nätterna, hon vaknar och äter två -tre gånger och somnar oftast om direkt.

Börjar tröttna på mig själv med mitt dåliga humör nu, vet inte vad jag ska göra.. Inatt körde jag ut maken från sovrummet för jag blev skitförbannad för han inte kunde sluta snarka... Sonen och jag kommer verkligen inte överens, han mest bara gnäller och vill inte alls som jag vill. Och just gnället går mig på nerverna =( Vill bara låsa in mig på rummet och stanna där resten av månaden... =(
    Någon som varit med om samma sak? I normala fall har jag tålamod till tusen och är alltid glad och på bra humör... Tycker inte alls om mig själv som jag är just nu... =(
    Känner igen mig också :P  Har en 2åring som är lite svartsjuk på nya syskonet och hon är i trots åldern också, så jag känner att man blir väldigt lättirriterad på småsaker. Känner mig så taskig mot 2 åringen som också blir arg på mig för att jag blir arg på henne. Men jag tror att det blir såhär innan man kommer in i rutiner och lär sig "hantera"  den nya vardagen
  • MammaJennii

Var hos BVC och lillan väger som hon ska och har gått upp bra så då behöver jag inte oroa mig för det.
    Ang kräkningarna så tror hon att det är den övre magmunnen som är för mjuk och inte stängs ihop som på dom flesta småbarn.. Så finns inget att göra förutom att hoppas att det minskar.
    Jag tänker amma tills hon blir 6 månader då börjar vi med mat och då slutar dom flesta barn spy.

Hur länge har ni tänkt amma era?

• MammaJennii

Jag skulle inte vilja att min pojkvän skulle upp på nätterna om han jobbar..
    Självklart om han skulle vilja det själv men jag skulle inte be honom göra det ändå, för hans skull..

Jätte fint väder idag så vi ska a oss till stranden och bada :) Härligt!

• MammaJennii

Vilka söta underverk ni har fått :)  Det har ni gjort bra hehe

Sist vi var hos BM var hon 4 v 6 dgr & vägde 4370 & är 54 cm.

Hur gamla är era & hur mycket väger dom? 

• MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-08-14 12:30:37 följande:
    Hur ska ni göra med era mammakläder? Sälja eller spara till senare bruk kanske?=)

Här blir det inga mera barn nu. En av varje räcker bra tycker jag. Sambon vill gärna ha en till. Indra är hans  enda barn. Det blir nog jag som vinner den disskutionen. =) 
    Ska ni ha mera barn?  Hur känner ni er efter förlossningen och grav? Jag tycker att allt var ok och skulle inte ha ngt problem att skaffa fler barn men två räcker för mig.    
    Jag ska spara mina mammakläder, behövde inte köpa så mycket eftersom jag kunde ha mina egna kläder ganska länge..

Jag vill iaf vänta 2 år tror jag.. Som jag känner nu iaf. Båda två vill ha flera barn men jag vill vänta tills jag känner att vi har tid/ork och råd med flera..  Jag har alltid velat ha 3 eller 4 barn meen vi får se :)
  • MammaJennii

Här är sov och vaken tider ganska olika.. Hon äter runt 5 på morgonen sen vaknar hon runt halv 8 sen är hon vaken till 10-11 sen sover hon ganska mkt för förmiddagen och eftermidagen fast man märker att hon är mer och mer vaken. :)

Igår var en jobbig dag ursha!!  Hon skrek länge på kvällen och inget hjälpte, till slut somnade hon. Vi tror att det var för att jag drack kaffe på dan så jag ska sluta med det helt tills jag slutar amma.. Får bli en te period igen :)

• MammaJennii
    Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:
    å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor
    Min har också gasig mage, vi använder Minifom, första veckan känndes det som att det blev värre men nu börjar det bli lite bättre iaf..
    Bärsele & bärsjal funkar jätte bra när hon har ont i magen! Och sen när hon ligger på rygg så trycker jag upp benen mot magen lite försikigt det brukar funka.
Svar på tråden Juni/Juli mammor...