Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Härligt att alla har samma :) Jag känner också sug efter nått att äta vääldigt ofta och är ständigt törstig..!

Hehe nu har jag anmält min kille till Wipeout :) Han kommer säkert inte komma med, men jag hoppas :)

• MammaJennii

God morgon!

Jag är så extremt trött..  Carma har varit väldigt krånglig inatt, spytt mycket och vaknat för magont. Imorse har hon kräkts säkert 10 - 15 ggr och då hade vi inte ens gått upp :/ Måste ringa BVC och höra med dom för det är jag orolig för nu när det har varit så extremt mycet :S  Sen har 2åringen varit gnällig hela morgonen så jag ha inge tålamod kvar snart. Men hon ska snart till dagis så då kan jag lägga mig och vila lite, behöver verkligen det känner jag.
    Jag blir så stressad och får ont i magen..   Ursh denna dag kommer bli jobbig :(

Carma somnar vid bröstet eller av sig själv när hon är trött, hennes favorit är när hon ligger på mage på min mage :) Eller i bärsele..

• MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!
    Gör som jag alltid har gjort jag ger honom Carma och säger jag går och duschar :) Fast han säger ju inte nej, och han frågar ibland om jag vill ha hjälp med henne när hon skriker och spyr.
    Så vänta inte på honom att erbjuda sig utan säg här ta ditt barn nu, eller prata me honom och säg att du vill ha lite hjälp iblan speciellt när han är ledig..  :)
  • MammaJennii
                                                                                             Dagens lunch
    Fullkorns coscos med en bönsallad som innehåller tomat, gurka, cashewnötter, fetaost,  krispsallad och till har jag en dressing som är på creme fresh, pesto, hackad paprika samt lite citron..! Utsökt :)

Vad äter ni andra?
  • MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:47:18 följande:
    mm va gott!!
    Här blir det en cambridge shake.. mums.... haha eller inte=) 
    Blir man ens mätt på en sån?
    Jag drack nån liknande shake när jag jobbade på pressbyrån när jag inte hade tid att äta, och jag blev inte alls mätt.. Men den var jätte god med choklad smak
  • MammaJennii
    timena skrev 2011-08-11 14:04:23 följande:
    Napp eller tumme?

Jag ar försökt ge Malte napp sen han var 5-6 dagar men den fungerar ytterst sällan.
    Han har redan från första stund sugit mycket på händerna, i lördags fick han in tummen och pekfingret mot näsan, sååå söt!!!
    Men sen har den inte lyckats slinka in igen även om han försöker hitta den, tror de oftast är 2,5-3 mån innan de medvetet kan föra tummen till munnen.

Är det några fler blivande tumsugare  här?

Det är ganska jobbigt när han inte tar napp, det blir liksom jag som får agera tröst så fort det behövs, hade verkligen sett att han gillat nappen. 
    Carmas tumme har slinkit in i munnen några gånger men vi tar bort den direkt. Lättare att avvänja en napp än en tumme
  • MammaJennii

Ursh denna dag har varit den jobbigaste på länge.
    Hon har spytt hela dagen, det har varit sjukt mycket.. Ska till BVC imorgon, det kan inte vara normalt att spy så många gånger. Hon spydde säkert 10 ggr innan vi ens hann gå upp imorse. Jag känner verkligen att det tar på mina krafter, skulle kunna gråta om det blir ännu mer eller om 2åringen börjar bråka.
    Nån av era som kräks enormt ofta?

Vi badar Carma 1-2 ggr i veckan, men eftersom hon spyr så mycket så tvättar vi av henne i håret och nacken för att få bort allt..

Vi ska på 2 månaders kontroll hos läkaren, ingen 1 månadskontroll..

• MammaJennii
    Snöviolen skrev 2011-08-11 18:10:26 följande:
    Kan ju vara att hennes magmun inte riktigt är mogen. Då kan de spy som bara den. Jag lider med er.
    Ja BM sa att det kunde vara en anledning. Jag hoppas verkligen det ger med sig snart.
    Det hade iförrgår örjat lugna ner sig sen inatt så började det bli mycket igen :( 
    Tack vad gullit av dig
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-11 19:24:14 följande:
    Mammajennii: idag har varit en hemsk spydag för oss också. Tyckte det hade varit lite bättre några dagar men som du säger så kan detta knappast va normalt. Va dessutom på BVC nu idag o han har bara gått upp 100 g på 9 dagar. Men vi skulle avvakta o väga nästa vecka o se om han gått upp bättre då. Efter en måltid spyr han typ 8 gånger, utspridda på en timme kanske. Och det är mkt så kläderna går att vrida ur sen o nacken o håret är dyngsurt. Känner oxå att det är väldigt jobbigt nu och orolig blir man. Men tycker även det är synd för man vill knappt hålla honom o mysa med honom för när som sprutar det ut spyor :(

Usch önskar det kunde bli lite bättre iaf, så mkt mjölk kan jag väl inte ha i tuttarna..
    Låter precis som vi har det..
    Vi ska till bvc imorgon så får vi se vad dom säger..
    Man blir verkligen helt utmattad och har ingen energi kvar i kroppen..
    Har märkt också att hon har svåårt att komma till ro när hon ska sova
    Håller tummarna för er
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-11 19:24:14 följande:
    Mammajennii: idag har varit en hemsk spydag för oss också. Tyckte det hade varit lite bättre några dagar men som du säger så kan detta knappast va normalt. Va dessutom på BVC nu idag o han har bara gått upp 100 g på 9 dagar. Men vi skulle avvakta o väga nästa vecka o se om han gått upp bättre då. Efter en måltid spyr han typ 8 gånger, utspridda på en timme kanske. Och det är mkt så kläderna går att vrida ur sen o nacken o håret är dyngsurt. Känner oxå att det är väldigt jobbigt nu och orolig blir man. Men tycker även det är synd för man vill knappt hålla honom o mysa med honom för när som sprutar det ut spyor :(

Usch önskar det kunde bli lite bättre iaf, så mkt mjölk kan jag väl inte ha i tuttarna..
    Jag längtar också efter att få mysa hud mot hud och slippa bli ner spydd och slippa alla handdukar..! fast ibland stuntar jag i det och myser iaf, finns ju dusch :)

Det verkar ju som att hon har gått upp i vikt sen sist iaf för hon ser större och känns tyngre så det är nog inge problem hoppas jag
Svar på tråden Juni/Juli mammor...