Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Nu har vi varit och lämnat 2 åringen på förskolan första dagen efter semestern! Oj så glad hon var. Hon sa att hon skulle krama AALLLAA kompisar när hon kom dit :D
    Blir tårögd när jag såg hur glad hon blev och hur mycket hon har längtat efter alla :) Hon har stått på våran balkong och ropat på Harry (en kompis på förskolan) många gånger :)  Börjas tidigt med killarna

• MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-08 08:25:06 följande:
    Är det verkligen så farlig att bebisar ligger på mage?? Har en liten som inte kommer till ro förrän hon får ligga på magen:s
    Om ni låter henne somna på mage i din famn då och sen lägga ner henne, kan det funka?!
  • MammaJennii
    alive01 skrev 2011-08-08 09:36:59 följande:
    Fick min andra son den 26/6-11 så jag försöker hänga här lite jag med : )
    Härligt att se en till med mycket hår :)  Våran tös har också mycket mörkt hår.. Nån mer??
  • MammaJennii
    YlwaMarie skrev 2011-08-08 10:34:49 följande:
    Min son föddes också med en massa hår. Så stämmer myten massa halsbränna och bebisen får mycket hår? Jag hade iaf en hel del :)
    Det frågade min BM mig om jag hade mycket halsbränna. Jag vart väldigt förvånad när hon frågade det när vi pratade om hår haha
    Jag hade halsbränna 2 - 3 ggr bara
  • MammaJennii
    GabbiG skrev 2011-08-08 11:53:39 följande:
    Lilla Filip föddes också med mycket hår :) Både jag o sambon hade riktiga kaluffser när vi föddes, så vi var bombsäkra på att även bebis skulle ha det :) Ang halsbränna, jag hade massor under slutet av graviditeten, riktigt jobbigt, men jag har svårt att tro på att det har med håret att göra... Men man vet ju aldrig.. :p Finns säkert nån lustig prick som sitter o forskar om det ;)
    Så härligt! :) Jag och pappan hade också mycket hår när vi var små.. så vi vart inte heller förvånade.  Vi får mycet komentarer om håret :) hehe
  • MammaJennii
    Pumpaläns skrev 2011-08-08 15:33:01 följande:
    Hej hej alla mammor MED bebisar! Glad
    Skönt att dem är utanför magen, gick själv över 6 dagar och vet där va en del som fick dras med fler dagar.
    Känner igen några ansikten från gravid-tråden jag hängde lite i. Så tänkte att jag gör ett litet avtramp här Glad

Idag är i alla fall vår Linnea 1 månad och tiden går sjukt fort (läskigt!)

Vad roligt att se en till bebis med så mycket drag efter bara 1 månad :) Alla ser ut som "bara" bebisar runda och goa, men din söta tös har mycket drag från nån av er :) Så härligt att se.
    Våran tös har mycket drag från pappan och hon är också en månad,  Min 2åring var rund i ansiktet och inte lik någon förän hon var mycket äldre.
  • MammaJennii

Ett litet tips till dom mammor som har små med magknip..!
    Bärsjal eller bärsele funkar super bra när våran tjej har magknip  :)

• MammaJennii

Här är mina två tjejer! :)

Carma & Louize.  Louize är så stolt över sin lillasyster..

Carma är 1 månad och Louize är 2 år <3

Idag ska vi iväg till MVC på efterkontroll, hoppas jag kanske får klartecken på att få börja träna lite iaf :)

Min pojkvän har börjat springa och jag vill också.. Skulle vara skönt att springa på morgonen eller sen eftermiddag nere vid vattnet..

• MammaJennii
    FridaKarin skrev 2011-08-09 16:45:14 följande:
    Hej. Jag tänkte också hoppa in i tråden. Fick min son den 15 juli (Vidar).

Ser att det disskuteras amning mycket i tråden, det passar mig utmärkt. Jag kan inte amma :( Opererade bort blindtarmen i fredags och har sedan dess fått pumpa och ge ersättning. Mjölken minskar för varje dag som går. Men det går verkligen inte att lägga honom till bröstet för då ligger han och trycker på såret.

Jag vill ge min son min mjölk och inte ersättning. Jag mår skit dåligt över detta och får ofta gråtattacker. Vill vara en bra mamma till mitt älskade barn. 
    Men säg inte så!! Det är inte ditt fel att du inte kan amma. Bara för att du har opererat dig så är du verkligen inte en dålig mamma, du har bara otur..  Så vila upp dig och hoppas det går bra
  • MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan
    Åh jag lider med dig..!
    Jag brukar känna mig som en dålig mamma när nån blir så extrem och säger gör si gör så..  Känns som att man gör fel fastän man gör rätt på sitt eget sätt.
    Jag vet att den äldre generationen brukar ha väldigt mycket att säga till om, hur dom gjorde på sin tid och blabla.. 
    Mendu får väl helt enkelt säga ifrån och säga att det är erat barn och ni gör som ni vill, och om ni vill ha råd så frågar ni dom kan du säga!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...