Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Juni/Juli mammor...

Vi var hos BVC i fredags och hon var 8 veckor väger hon 5105 g, så hon går upp i vikt så det är skönt.
    Man märker hur mycket hon har växt, hon är så stor fast så liten :) Tiden går fort.

Nån mer som har ett syskon som är runt 2?  Hon börjar bli så jobbig när jag är ensam med båda barnen, Hon lyssnar inte på mig och är jätte envis, men så fort pappa kommer hem då lyssnar hon direkt :/ Jobbigt när hon inte lyssnar. Tråtsåldern vet jag om men hon lyssnar mer på pappa än på mig..

Carma har också fått panik skrik några gånger. Det går ju över efter ett tag men inget hjälper :(

• MammaJennii

Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är  år 1 månad..
    Det var babyboom i Juli.  Det var fullt på sjukhuset så vi fick sova i förlossnings rummet första natten.
    Stackars min kille fick sova på golvet :( Men så överlycklig att han gjorde det :)

• MammaJennii

Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är 1  år 1 månad..
    Det var babyboom i Juli.  Det var fullt på sjukhuset så vi fick sova i förlossnings rummet första natten.
    Stackars min kille fick sova på golvet :( Men så överlycklig att han gjorde det :)

• MammaJennii
    FridaKarin skrev 2011-09-04 22:25:12 följande:
    Jag ska vara hemma i ett år. Sedan har sambon hemma i ca 6 månader. Tänkte väl börja förskolan i januari 2013. Hur långt innan ska man söka försskoleplats?
    Okej!
    Det är lika bra att göra det redan nu tycker jag. Man står ju i kö,  ju snabbare du söker desto bättre står du i kön. Man skriver in vilken månad man vill börja..
  • MammaJennii

Den bästa natten & morgonen på väldigt länge.
    Carma sov hela natten, vaknade en gång för att äta, spydde ingenting. Sen sov hon hela morgonen tills jag väkte henne vid halv  då vi lämnade storesyster på dagis.
    Så skönt att få äta frukost med stora tjejen i lugn och ro.
    Annars brukar lill tjejen spy och gnälla och skrika från 7 tills vi går från dagis.
    Så jag har verkligen njutit av denna morgon :) och så är jag på väldigt bra humör Glad

• MammaJennii

Jag måste bara få skriva av mig lite..

Helvete vilken tuff natt det har varit. Min 2åring har haft jätte hög feber och har vaknat många gånger under natten och mått jätte dåligt och ont i halsen. Jag hade ju räknat med att få vakna i natt men att också min 2 månaders inte somnade ordentligt förrän vid 5 hade jag inte räknat med.

Så fort hon somnade så vaknade hon och vände och vred och skrek. Vet inte vad det var för fel på henne. Hon hade inge feber. Tror hon vaknade varje halvtimme hela natten och ville verkligen inte, plus att 2 åringen vaknade och ville ha tröst och kramas.

Lillan sover ute i vagnen och jag har lagt Storasyster där uppe så jag vågar inte gå och lägga mig för då kommer  jag inte höra när dom vaknar och jag vill inte ta in lill tjejen för hon sover så bra där ute. 10 min har dom varit tysta så jag hoppas jag iaf hinner sitta ner ett tag och få lite kraft tillbaka.

• MammaJennii
    Idag var vi på BVC, hon är 9 v 5 d hon väger 5660  g, 59 cm!
    Märker verkligen hur mycket hon växer så underbart :)
    Hon ler och pratar ganska mycket så härligt att vakna av ljudet när hon ligger och jollrar..
    Hon har tröttnat på att ligga ner nu, hon vill sitta eller stå upp numera :) Nyfiken tös.
    Hon är så stark i nacken.
    Min BM tog alltid sin hand bakom Carmas huvud varje gång när vi var där. Så irriterande tycker jag, typ oj akta hennes nacke, Men jag höll ju alltid koll på hennes huvud och hon är så stark så idag satt hon upp i mitt knä och jag var så nöjd att hon inte gör så längre..

Ang lunch så finns det ganska sällan över mat från gårdagen för min sambo har matlåda till jobbet, så antingen middagen dagen innan eller så lagar jag något eller en macka bara när jag inte orkar/hinner. Eller när jag går på promenad så slinker jag in på grillen =)
  • MammaJennii

Ni som blir irriterade på att era killar åker iväg och gör saker /övernattning.
    Varför säger ni inte det till dom att ni vill åka iväg. Ni kan inte vänta på att han ska fråga er om det.
    Rakt på sak tjejer! Glad

• MammaJennii

PÅ nätterna har inte våran tös napp, då är det antingen tutten eller inget som gäller. Men på dagarna har hon oftast napp när hon ska sova eller tutten.

Vi fick hem våran babysitter igår, jätte mjuk var den :) Hon älskar den, hon sparkar som en tok och pratar med sakerna på den.
    Vi var verkligen tvugna att köpa den eftersom hon vägrar att ligga ner,  hon vill alltid sitta upp och se allt och alla :) Social tjej det gillar vi :)
    Hon ler och skrattar ljudlöst och pratar jätte mycket nu så unerbart att vakna upp av en liten trollunge som har ett leende i hela ansiktet :)

Igår var jag hos frisören!!!  Nu är jag snyggare morsa än nånsin haha
    Hade en utväxt som var så ful och trist, så min syster tog Carma medans jag fick bli fin :) Nu kommer jag lysa i höst mörkret

Som mamma tycker jag verkligen att man ska ta hand om sig själv, ser så många som ser förstörda ut och det tycker jag är synd..
    Lite smycken eller läppglans eller så gör så mycket :)
    Fast jag förstår verkligen att ibland orkar man bara inte bry sig om hur man ser ut om man har varit vaken hela natten eller så

• MammaJennii

Imorgon är det dags för vaccination för tjejen..
    Vi har inte några rutiner hemma hon äter och somnar lite hur som och när som. Så var det med storasyster också och det funkade bra.
    Men ska börja med lite rutiner snart, hon somnar mellan 9-12 på kvällen. Så skulle vara skönt med rutiner så man får lite egentid med pappan :)

Carma vaknar 1-3 ggr på nätterna ungefär och vill ha mat eller bara snutta.

• MammaJennii

Carma skulle ha fått vacin igår men hon är förkyld så vi ska vänta tills imorgon för att se hur hon är då.
    Dessa nätter har varit tuffa, hon har haft svårt att somna rikitgt pga av förkylningen. Stackarn hon verkar ha det så besvärligt! Usha
    Hon väger nu 6385 g & 61 cm nu när hon är 3 månader. Tiden går härligt fort :) Tar verkligen vara på tiden :)
    Går på babymassage på BCV varje fredag, det är verkligen mysigt. Hon sätter på lugnande musik så visar hon hur man masserar. Det enda problemet är att Carma inte vill ligga ner. Hon ska sitta upp & se allt :) Så det gick lite si sådär men det var mysigt ändå!
    Skönt att få träffa lite mammor tills mammagruppen börjar .

• MammaJennii

C är snart 7 månader & hon har så svårt att komma till ro på kvällarna.
    Hon har inte haft några problem förut men nu bråkar hon och strätar emot och vill inte ha napp.
    Hon blir jätte ledsen, och ännu mer trött, hon vägrar, hon somnar jätte sent på nätterna till slut.
    Nån mer som känner igen sig?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...