Juni/Juli mammor...
Japp han morrar åh högt. Ingen hund hemma att härma heller. Sen när han ska somna så kämpar han emot åh då låter han som en gris.
Japp han morrar åh högt. Ingen hund hemma att härma heller. Sen när han ska somna så kämpar han emot åh då låter han som en gris.
Var förästen och vägde och mätte oss igår för första gången då var han prick 1mån. Han vägde ca 4300 och var 58 lång. När han kom så vägde han 3430 åh va 51 lång.
Jag märkte att mjölken ej räckte för att han tog/tar inte bröstet alls utan jag pumpar. Jag får bara ur ca 200ml per dygn åh de räcker bara till 2 mål mat. Han äter betydligt fler :)
När är våra unverk sttora nog att inte äta på natten?
Vi ger också ersättning. Våran kille vill ha det lite olika beroende på omgivningen. Ibland varrannan men oftast var 3-4 timma.
Sömnen blir vi inte kloka på. Kl 20 sätter vi på pyjamas och han får mat sen är han trött men kämpar emot och grinar, gnäller och morrar. Efter 1,5-2 timmar vill han ha mat igen. Han får lite åh då är han oftast så trött att han somnar vid flaskan, sover genom rapningen men när man lyft över honom i sin säng så vaknar han åh e lessen och kämpar imot i ytterligare 10-30min. Sen sover han till 2-3 äter och efter ca 10min "grymtande" somnar han om. Vaknar igen vid 6 och gör om samma sak, åter igen vid 9 och sen vaknar han vid 12 och vill vara vaken i ca 2timmar. Han somnar jättebra själv i sin sittpuff på dagarna men just första insomningen på kvällen är jättejobbig. Han värkar nästan rädd för att sova. Vad gör man åt det?
Mitt tipps är att antingen köra med sele och napp eller pumpa ur och låt pappan va hemma.
Du kan pumpa ur lite varje dag och frysa eller spara i kylskåp. Bröstmjölk håller 6mån i frys och 3dygn i kyl. Frys inte om mjölken. Värm den aldrig över 60 grader. Värm aldrig om mjölken utan låt den hällre stå i rumstemperatur tills nästa mål (om ni hällt upp för mycket). Mjölken klarar sig i 4timmar i rumstemperatur.
Min lille kille är snart 5veckor och äter ersättning var 2-3 time nu mer och förut var det var 4. Han äter mellan 100-140 per gång beroende på tid på dygnet.
Jag blir så trött, måste få sova mer. På natten så är han vaken 1timme per gång också vilket gör att man får max 1 timmes sömn i sträck. Läser om er andras barn som vaknar ca 1 gång. Hur mycket äter dom? Åh hur gamla är dom?
Amisej: minns du hur han åt när han var 1mån?
Det vore ju trevligt att få sova lite. Tycker jag inte hinner lägga ner honom i sin säng förns det är dax för mer mat. Tror han ogillar att mamma sover. Fick inte sova under graviditeten heller, vaknade varrannan timme för att antingen spy eller kissa från v 3.
Bra tipps tack. Vi ska nog prova byta ersättning också. Han käkar nan nu men tänkte prova semper. Han fick tidigare både ersättning åh mjölk men får inte äns ut ett mål nu när jag pumpar så i tisdags slutade vi. Han spänner sig åh morrar nu mer för minsta lilla fis.
Lill grodan åt nan men var trög/hård i magen och sov dåligare åh dåligare + han tyckte minsta lilla fis va jobbig. Vi bytte nu till Lemolacken och genast mindre jobb med fisar och "annat".
Men vilken natt. Börja försöka lägga honom vid 20 som vanligt. Han somna åh sov 30min vi börja om åh gav han mat då han var hungrig när han vakna. Han somna om åh då passa vi på att ha sex för första gången på nästan 3mån. Toppen. Typ 5min sen vi va klar vakna han (vid ca 23 tiden) sen vägra han somna förns 2. Han kämpar så förbannat nu för att inte somna. Nästan som om han va rädd?
Han ligger åh gnäller tills han inte orkar hålla upp ögonen. Efter att ha haft de stängda nån sekund spärrar han upp dem åh börjar tokgråta.