Juni/Juli mammor...
Här uppe i norr börjar det kyla på lite ute + att de blåser så lillgrodan har boddy byxor och collage tröja och byxor och en mössa. Sen har han inte så tjock filt i vagnen.
Här uppe i norr börjar det kyla på lite ute + att de blåser så lillgrodan har boddy byxor och collage tröja och byxor och en mössa. Sen har han inte så tjock filt i vagnen.
Äter alla era nattmål?
Vad hade era för siffror på testen som gjordes när de föddes?
Nån mer som födde via snitt?
Mitt snitt err är så konstigt. Har en liten grop som varar ur av och till och sen är det som om jag skulle ha en ashård falukorv inopererad under erret. Är era också så?
När började ni lyfta annat än babyn?
De tester/kontroller som görs direkt sen de kommit ut. De skrivs in i förlossningsprotokollet
Ja de va de jag mena. Gu va läskigt med navelsträngen. Vår lill groda börja skrika redan innan de hade lyft ut honom ur magen.
Känns kanske knäppt att fråga redan men är det nån mer än vi som börjat tänka på syskon?
Blev snittad 26/7 och när vi frågade läkaren om när man kan skaffa syskon sa hon -Så fort ni känner för det.
Nån som fått höra efter hur många månader de e ok?
Både jag och min man har nära till vårt yngre syskon och vi har jättebra relation med det och har även haft det när vi växte upp. Sen så har vi även syskon där det är flera år som skiljer åh de va inge roliga att leka me som små åh nu har vi inget gemensamt med dem. Vi vill ge våran lille kille samma gemenskap som vi hade.
Nån som genomgick snitt och som planerar syskon som vill följas åt lite närmre?
Är inne på tredje dygnet med minimal sömn, det är otroligt vad kroppen klarar av. Men börjar märka av att det är för mycket. Klarar inte av att temperera kroppen, tokfryser trotts ordentligt nerbäddad. Har trotts allt bara sovit 7 timmar på dessa tre dygn. Lill killen har helt plötsligt blivit jätte gasig. Vi har inte ändrat nått ju. Jag fattar ingenting...
Kan inte amma har ingen mjölk. Han får ersättning Sempers Lemolac. Har funkat bra tidigare. Han tar dock i som en galning för minsta lilla fis. Ska prova minifom.
Fick åka in med lill killen till doktorn för han va så utroligt grinig åh hängig. De kollade hals och öron och massa annat. Han hade början till både halsfluss och öroninflamation. Vi blev hemskickade med medicin (alvedon sup och nå näsdroppar) samt ordination om högläge. Hoppas de blir bättre. Nu vet man inte om det är mage, hals, öron eller allt. Han är näst intill otröstlig. Har varit på långpromenad så pappa (som också är sjuk) ska få sova lite. Nu har dock mitt jävla kejsarsnitts ärr börjat göra ont som satan åh varar sjukt mycket. Suck... Måste ringa bm imorgon så de får kolla det.
FridaKarin: vad söt han är. Hur gammal är han?
Liniz77: mitt snitt är 6v. Var till doktorn med det igår. Det läkte ok men har blivit en liten infektion i nått av "mellanlagren" så jag hade lite förhöjd sänka och de var därför jag hade ett pyttelitet hål som varade.
Timena: hejar på dig. Så va/är min lille kille också åh han har tokvägrat vara utan trotts att han bara fick bröstet 2 första veckorna innan mjölken sinade och vi fick börja med flaska. Han använder nu napp och oftast sätter han tillbaka den själv om han inte tappat den för långt bort. Är han riktigt orolig så ligger han och håller i den i munnen åh då lugnar han sig ofta (4-10) gånger själv. De andra gångerna så vill han nått annat än att bara tutta, typ hungrig, gosesjuk, ont eller vill ha blöjan bytt.
Oj vilket månster jag måste ha här hemma då. Sist jag vägde och mätte lillkillen var han prick månaden och då var han 58cm. De sa att han skjutit ifrån snittet i längden men trodde inte det var så mycket.
Vi har rätt kallt hör uppe på vintern så vi köpte en overall när de hade utförsäljning av vinterkläder på lindex. Den är som i vit fuskpäls nästan och fodrad. Ser ut som en liten isbjörn.