Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Jag har inte haft barnvakt men efter fallet från stegen i torsdags kväll så fick min lillasyster komma åh ta hand om grodan medans jag låg åh berättade vad hon skulle göra. Detta är första gången hon tar hand om nån annan än helle själv så hon både behövde och ville ha hjälp.

Måste fråga er om råd. Ni är ju trotts allt opartiska. Min biologiska far är grovt alkoholiserad och även dömd för insest, våldtäckt på barn, misshandel mm. Mina syskon umgås med honom och ser inget fel i det. Jag gör det inte och har brutit kontakten helt. Varit tvungen att skaffa hämligt nummer på mobilen och sagt upp hemtelefonen för att få vara ifred. Nu vill mina syskon ha kort på grodan men jag vill inte att han skall få se honom. Anser inte att pedofiler skall umgås eller ha nått med mitt barn att göra. Jag litar inte på mina syskon då det bara dröjde nån timme från att jag berättat för dom att jag var gravid tills han började höra av sig (innan vi fixat med telefonerna). Det tog också bara nån timme efter förlossningen.
    Vad ska jag göra? Kan ju inte neka dem foton hela livet.
    Vad skall jag säga till grodan när han blir större och undrar varför kusinerna får träfda morfar?
    Hur skyddar man honom på skola och dagis?

• Larsson2006

Våran lille har fortfarande 56 i storlek men tror han snart är för stor för det. Han har endel som är 62 men då får man vika upp armar och ben.

Tvättar ni era kläder och babyns samtidigt?

Jag bokade kyrka och festlokal igår. Börjar fundera över vilka man ska bjuda...
    Hur långt innan ska man skicka inbjudningskorten?

• Larsson2006

Tack för alla tipps. Läser denna tråd varje natt när jag är upp och matar grodan.

Är det nån som fått sin mens än?

Ang. Snitt så behöver man inte genomgå en helvetes förlossning för att få det. Jag fick planerat snitt med grodan (vårt första barn) pga rädsla om att det skulle påminna för mycket om mitt förflutna.

Sover era lika bra nu som för ett tag sedan?

Grodan har börjat bli svår som satan att få somna. Gråter sig till sömns, spelar ingen roll vad vi gör. Funkar lite bättre att hålla för ögonen på honom. På nätterna vaknar han allt oftare men som tur är att han inte gråter då. Sen han fått mat grymtar han lite och somnar om. Men detta tär ortoligt på mammadå jag har svårt att somna om och eftersom han sover så dåligt även dagtid så blir det minimalt med sömn för mig.

• Larsson2006

Tack för svaren ang mensen.

Grodan använder napp när han själv vill. Han stoppar nämligen ofta i den själv, vi har den på napphållare så han vet vart han har den.

Han är nu 2 mån snart och äter ofta, rapar dåligt eftersom han äter tills han somnar nu. På dagarna sover han mellan 10min och en timme och på nätterna ca 2timmar. Håller på bli galen av sömnbristen. Jag klarar inte av att somna direkt efter att han somnat. Jag intalar mig hela tiden att det bara är en period och att den snart går över. Att han ska sluta bråka så mycket när han ska sova (antagligen för att han e övertrött), att han ska börja sova ca 4timmar igen på nätterna eller ännu bättre hela natten.

Längtar så tills man får sova en hel natt. Tänker mest bara på sömn nu under min vakna tid...

• Larsson2006

Vända på dem på vilket sätt? På sida eller mage?

Panik!!! Denna månad får min man avdrag för pappaledigheten på lönen. Vi hade räknat med ca 5000:- men det blev närmare 10000:- vi kommer nu ha ca 3000:- att leva på efter räkningar. Det skall räcka till blöjor, ersättning, mat till oss och även födelsedagspressenter...
    Detta suuuger! Vet ej vad jag ska göra!

Svärmor och svärfar lovade att vi skulle få grodans säng av dom. Vi la ut pengar för den när vi var och storhandlade på ikea i juni. Vi har ännu inte fått nått för den. När jag frågat om den har de bara ignorerat mig. Vi skulle värkligen behöva den 1000 lappen nu.

Innan vi fick veta detta så anmälde vi oss till baby sim. Vill värkligen gå men tror vi måste avboka det nu och be om att få tillbaka pengarna. (900
    Suck... Detta är ett jävla dilemma!

Sen behöver vi nya vinterdäck och sen har vi även utgifter i samband med dopet...

• Larsson2006

Vi brukar snåla in på vår egen mat och saker till oss. Man vilö ju inte snåla med grodans mat eller blöjor. Han får bara ersättning så det kostar ju lite. Hittade dock storpack med babysempen han dricker så då sparar man lite.

Angående bajs så får grodan bara ersättning. Förut var det som rävbajs. Men nu när han får olja så är det lite lösare. Dock fortfarande samma färg. Väldigt mörkt.

• Larsson2006

Bara min lille som har fast bajs värkar de som. Ibland så måste man hjälpa honom lite för han blir så gnällig och bara ligger åh krystar. Ingen ersättning funkar bättre. Han får dessuton 1tsk olja både morgon och kväll.

• Larsson2006

Mammiz81: nej vi ger han vanliga babysemp vi har testat både nan och babysemp lemolac men ingen skillnad. Bvc säger att så länge han inte verkar besvärad av det (typ grinig eller gråter och skriker i samband med bajsning) så kan helersättningsbarn ha väldigt mörk åh fast. Ett annat bra tecken va tydligen att det kom lika mycket med ungefär samma mellanrum. Han bajsar varrannan dag och samma mängd. Vi ska på 2månaders kollen och då ska jag fråga?
    Tycker alla säger att deras har senapsfärgat och gröt konsistens...

Fick tillbaka min mens igår. Skönt. Gick fortare än jag trott. 2mån efter snitt 1mån efter ammningsstopp.

• Larsson2006

Hjälp!!!!

Blir grymt förbannad och fattar inget!
    Ska skatteverket tvinga oss till skillsmessa?

För andra gången nu får vi avslag på namnansökan! Vi vill alla ha samma efternamn. Jag tog min mans namn när vi gifte oss men behöll även mitt egna, nu vill vi ha båda då vi båda vill att grodan ska ha vårt släcktnamn. Sen vill vi ju heta samma allehopa och därför vill min man även ta mitt.

Vi har skickat in rätt papper men fått tillbaka med motivationen för mannen: typ ni hade chansen när ni gifte er. Och för grodan: typ du får nöja dig med ett.

Har däremot kollat upp att om vi inte hade varit gifta och jag tog bort min mans namn så. Då har vi rätt att ge grodan bådas namn. Sedan gifter vi oss igen och då får jag och min man ta båda namnen. Ska det vara så här?

Vi är superledsna över detta och värkar inte finna någon annan utväg...

Fattar inte att de godkänner att folk döper om sig till t.ex. Godzilla som tilltalsnamn. Men vi får inte ha samma efternamn!!!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...