Juni/Juli mammor...
Jag har inte haft barnvakt men efter fallet från stegen i torsdags kväll så fick min lillasyster komma åh ta hand om grodan medans jag låg åh berättade vad hon skulle göra. Detta är första gången hon tar hand om nån annan än helle själv så hon både behövde och ville ha hjälp.
Måste fråga er om råd. Ni är ju trotts allt opartiska. Min biologiska far är grovt alkoholiserad och även dömd för insest, våldtäckt på barn, misshandel mm. Mina syskon umgås med honom och ser inget fel i det. Jag gör det inte och har brutit kontakten helt. Varit tvungen att skaffa hämligt nummer på mobilen och sagt upp hemtelefonen för att få vara ifred. Nu vill mina syskon ha kort på grodan men jag vill inte att han skall få se honom. Anser inte att pedofiler skall umgås eller ha nått med mitt barn att göra. Jag litar inte på mina syskon då det bara dröjde nån timme från att jag berättat för dom att jag var gravid tills han började höra av sig (innan vi fixat med telefonerna). Det tog också bara nån timme efter förlossningen.
Vad ska jag göra? Kan ju inte neka dem foton hela livet.
Vad skall jag säga till grodan när han blir större och undrar varför kusinerna får träfda morfar?
Hur skyddar man honom på skola och dagis?