Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Ett tillägg!

Barn har vissa perioder när de är allmänt oroliga tex äter sämre eller sover dåligt. Kom då ihåg DET ÄR EN PERIOD! Hått ut med rutinerna! Annars måste du börja om från början. Undantag är dock för sjuka barn. Men försök hålla fast det ger trygghet för barnet!

• Larsson2006

Grodan sov dåligt i vagnen så länge den var stilla förrut men han har börjat vänja sig. Nu sover han några korta stunder på dan i den (45-60min). Sen nu sen jag skadade benet så blir det inga långpromenader längre går en liten sväng (tills han somnat). Sen får vagnen stå ute. Då sover han minst 2 timmar oftast mer.
    Hur gör ni med er egen sömn? Är det många som ssover/vilar en sväng på dan?

• Larsson2006

Jag har måsta börja med det. Nu på sista tiden drömmer han så mycket och vaknar ofta. Jag vaknar av ljuden han gör i drömmarna också. Så nu vaknar jag flera gånger per timme. Sen har jag upptäckt att jag blir vinglig på benet (det skadade) när jag är trött så jag försöker sova en av stunderna han är sover på dan (oftast en av de på 45-60min).

• Larsson2006

Grodan får smaka lite av våran mat (dock ej kryddstarkt åh bara typ ett halvt kryddmått. Mest för att få smaken i munnen. Han är så nyfiken på vår mat, följer varje tugga vi tar åh sträcker sig efter maten. Han blev 3 månader den 26/10.

• Larsson2006

Måste ställa en mycket pinsam fråga....
    Nån mer än jag som får typ mensvärk när det börjar vara dax för att uträtta nr2?
    Blev snittad i juli åh jag antar att det tar ett tag innan magen kommit till rätta men hur länge?

• Larsson2006

Våran groda har haft problem med hård mage åh måsta tagit messmör och babysemp bifilus men nu sen (jag tror de ändrat) bajsar han rätt ofta åh rätt löst. Han har blivit så glad :)

Förutom vid sista sovstunden innan natten då blir han alltid övertrött. (tror jag) spelar ingen roll när vi lägger honom eller hur vi gör han bara gråter.

• Larsson2006

Hmm kanske dax att sänka sängen för oss också. Ska man de när de börjar sätta sig åh ställa sig?

Grodan drar sig upp från liggande till sittande (om han får hålla i nått) och sen till stående. När han väl står så börjar han gå (om han får hålla nått). Däremot hatar han värkligen att ligga på mage. Jag kan fan inte få han till att göra det mer än max 5min.

• Larsson2006

Grodan är 3 månader och 2 veckor. Tror anledningen till att han lärt sig detta är att han lagt all tid på att sitta och stå istället för att ligga på mage och lyfta på huvudet och vända på dig.

Måste fråga om tipps innan vi trillar av pinn av trötthet. Sen semper ändrat samansättningen på babysemp (har ringt och frågat dom åh de hade de) så har han börjat vakna jättemycket på natten åh tokskriker och fiser högt som F. Sen på dagarna så bajsar han ca 4 gånger. Vi (och han) är van vid att han max bajsat varranan dag. Sen så hör man värkligen hur det låter från hans lillamage på nätterna. Finns det nått vi kan göra för att hjälpa? Vet ju att man kan ge magdroppar men de funkade inte för honom när förut när han var gasig. Sen vat jag massa man kan göra för dom om de är hårda i magen. Men tvärt om då?

• Larsson2006

Vete tusan vad grodan håller på med. Han äter åh äter ibland så mycket som varrannan timme åh då ca 160 per gång. Ibland även 200ml. Vill ju inte neka han mat men börjar fundera på att det kanske är så att han äter av fel anledning. Typ ont i magen...

Hur mycket åt/äter era vid grodans ålder? (3,5mån)

Det står 160-200ml 5ggr/dag på paketet. Men vi kommer upp i MYCKE mer...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...