Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Grattis till et stundande bröllopet! Glöm ej göra hinderprövning i tid!

Fundering... Kan man ge välling tidigare än vad som står på förpackningen? Det står ju tidigast 6mån... Nu fick grodan av den gamla babysempen (polver kvar i skötväskan) och då stog han sig i 5timmar innan han ville ha käk. Kan de va så enkelt att han blir mindre mätt på nya? Tänkte han bajsar ju typ 4gånger per dag på nya åh på gamla va de max varrannan dag? Måste ju finnas nått jag kan ge honom som gör att han är mätt längre... Han sover ju bara ca 30min i taget nu på dagarna åh vaknar åh vill ha mat?

• Larsson2006

Grodan har fått så förbannadt ont i magen nu på eftermiddagar/kvällar sen semper ändrade babysempen. Att man får ändra en sånn produkt utan att meddela nått. Inte äns skriva typ nytt recept på förpackningen.

Finns det nått mer man kan göra åt gasiga magar än massage och sånna droppar?

• Larsson2006

Grodan HATAR att ligga på mage. Spelar ingen roll vad vi gör för att motivera det. Han vill öva på att sitta och stå samt att dra sig upp. Han har dock börjat leka mycket med sina händer så han kan sitta för sig själv (vi har ingen sitter utan sackosäck) och pilla på. Sen på mornarna så har vi nu några dagar (pga jobbiga nätter) myst ner oss i vår säng, han ligger åh pillar och tittar på en disneyfilm medans jag vilar. Efter ett tag brukar vi båda ha somnat (oftast jag först).

• Larsson2006

Grodan fick prova lite välling i ersättningen till nattningen inatt. Nu när han vaknade så räckte det att man tog upp honom och han fick ligga lite nära en stund. Annars så har jag alltid måstat mata och vyssa honom. Vi har fått tippset på att ge lite välling för att sen öka dosen då han sover så dåligt (sen semper ändra).

• Larsson2006

Blir tokig. Vi har sånna mam flaskor med backventil av gummi. Har varit iväg åh rest åh inte haft möjlighet till att diska dom direkt. Så jag sköljde ur dom men tydligen inte tillräckligt (såg inget i mörkret). Åh nu spelar det ingen roll hur jag än diskar åh kokar dom så luktar gummiventlien i botten surt. Finns det nått jag kan göra eller måste jag köpa nya?

• Larsson2006

Vi går också emot. Vi har börjat spä ut grodans ersättning med välling till natten. Inte nog med att han börjat sova lite bättre på natten så är han en gladare åh nöjdare beby på dagarna. Ända skillnaden förutom detta vi nämt ovan så bajsar han lite oftare. Men de tar väll ett tag innan magen vänjt sig med lite fibrer.

Vi skall prova öka mängden välling suksesivt fram tills i helgen då vi skall prova vänja han av med natt mål. De 2 målen han käkar nu sen han fick välling så äter han mellan 30-90ml. De e mer bara av vana än hunger.

• Larsson2006

Uppdatering: Grodan och vällingen.
    Jag använder babysemp1 ersättning och han har (efter att de ändrade den) börjat sova jättedåligt åh vill ha mat hela tiden. Jag ringde semper och detta var deras rekomendation:

Om barnen sover dåligt så kan man vänja dom av med nattmålen helt gör följande: Blanda en mild godnattvälling med ersättningen (50/50) nån dag. Och nattmata som vanligt. Efter dag 2 bör du ha märkt om barnets mage är redo. Är det ej det märks STOR skillnad i både blöja och humör. Fungerar det inte prova byt till annan välling. (baserna majs, havre och ris samt kombinationer mellan dem finns).
    Funkar det öka dosen till bara välling på nattmålet. Ge då mindre mat på natten (då de ej behöver nattmålen). Ge bara som en kortare trygghet.
    Sista steget är att sluta helt med nattmålen.

Vi har hunnit så långt som bara välling. Detta är första natten. Vi ger nestles "milda havrevälling godnatt". Vi började köpa ett litet tetra. Onödigt med en hel låda pulver om han inte äter det. Har hunnit med vaknandet för första nattmålet. Jag tog av han flaskan efter 6-8 klunkar åh gav han snabbt tutten istället. Han var nöjd med de så jag la ner honom och han somna direkt.

• Larsson2006

Klockan är nu 2:30 han har vaknat och gnytt 2 gånger. Jag har det har räckt med tutte, sin snuttis och en omstoppning. Hoppas de håller i sig :)

• Larsson2006

Nu är klockan 4 åh Grodan fick sitt första mål mat. Hade säkert funkat utan också men vill ej börja ta strid än. De ska vi på fredag när de inte gör nått om vi väcker pappa. Hittis har jag bara varit upp en gång mer än vanligt. Fördelen med detta är att vi båda har kunnat somna om superfort. När jag är upp åh matar hinner jag bli superpigg så det kan ta upp till en timme innan jag somnar om.

• Larsson2006

Vilken toppen natt vi hade trotts nån extra vak så sov vi alla bättre. Och bara ett mål mat! Han har varit så lugn åh mysig idag inte gnällt en gång. MEN tror de e sista gången han får sova tills han vaknar ute i vagnen. Han sov nästan 4timmar innan jag tog in vagnen och han vaknade. Nu först (23 tiden) börjar han vilja sova. Trotts att han sovit som vanligt senaste tuppluren han tog vid 18. Han sov till 19 åh sen dess har han varit riktigt piggelin! Suck!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...