• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Liniz77

Jag har fyra barn o vill inte ha fler. Men vill gärna ha tillbaka min mens, mina slemhinnor är så sköra när jag ammar t dess mensen kommit tillbaka.

• Ofeigur
    Liniz77 skrev 2012-02-17 14:24:58 följande:
    Jag har fyra barn o vill inte ha fler. Men vill gärna ha tillbaka min mens, mina slemhinnor är så sköra när jag ammar t dess mensen kommit tillbaka.

Sambon vill ha snart men jag villl vänta tills vi har flyttat. Det är för trångt här i detta hus. Har ju två en av varje kön så för mig kan det räcka ett tag. Har ingen åldersnojja alls faktiskt. =)
  • Ppilla

Min mens kom när Maja var två månader.
    Har ett barn och är alldeles nöjd med detta. Finns varken hjärterum eller stjärterum för en till i denna familjen. Binär båda uppväxta i stora familjer och är dessutom skilsmessobarn så vi är väldigt nöjda med ett som vi kommer skämma bort till tusen

• FridaKarin

Vi vill ha fler barn. Vidar är vårt första barn. Men det får vänta i några år till :) Just nu har vi det så bra och det är så mysigt. Jag studerar även till arbetsterapeut som jag har 1 år kvar på. Ska plugga klart och få fast jobb innan det blir babyverkstad igen ;)

• Toffs

Ser att det finns barntankar hos flera av er, här är det jag som vägrar tills sambon tar lite ansvar. Jag tycker nämligen att det känns mer som om han är en avlägsen bekant emellanåt, snarare än pappa till sitt barn. Plus att han hållit på och strulat med jobb, och mitt krav är att han har fast jobb, då först kan vi börja satsa på syskon.

F har inga gaddar än, inte ens minsta lilla tillstymmelse, och han ligger mest still (skulle jag aldrig ha sagt, nu har han tagit sig över halva golvet...:P ) Han har varit jätterädd för andra barn, men igår på ÖF sökte han kontakt jättemycket med en tjej från föräldragruppen, så det börjar vända.

• hugger i sten

Som det känns nu så blir det inga fler barn här. Vi är väldigt nöjd med våra två döttrar. Att vi fått två helt underbara friska och viljestarka döttrar :) Kanske känns annorlunda om några år, när båda är stora och man blir sugen på en liten sladdis, men jag tror inte det. 

• p0ppaN

TS, har du lust att lägga in min dotter i listan också?

27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm :)

• auo

jahha nu vet vi då att varför fick vi inte sova på nätter .. våran 7 tand tittade ut igår ..  annars växer hon fint . va igår och gjorde hennes första passet . vi ska nästa månad till estland .. hälsa på släkten och fira morfars 70 ... 

• Ofeigur

Hej!

Sambon har haft med sig datorn till jobbet hela helgen så det har inte blivit mkt surfande i helgen. Men det kanske är bra för jag har fått mkt gjort här hemma=) Fast igår var vi ju hos syrran i Hallstavik hela dagen och kalasade och vet ni! .. Usch! så pinsamt.. Stolen som jag skulle sätta mig på gick sönder så jag ramlade i golvet med Indra i famnen! haha jösses! Det gick bra med oss men det var sååå pinsamt. Fick reda på sen att det var ngt fel på den stolen och att den skulle ha gått sönder när som helst! haha Det var ju klart att det var jag som fick den! =) Typiskt mej! Men alla fick sig ett gott skratt iallafalll när dom märkte att allt gick bra! =)

• SamsonS

Här har vi haft en riktig skitvecka! Speciellt fredag och lördag. Vet inte om det är någon fas eller tänder på g, men våra rutiner är helt kaos, dagsömnen funkar i princip inte alls då lillan har 100 saker för sig som att rulla som en tok tills hon blir ledsen för att hon är trött, så blir det bara en ond cirkel. När hon väl somnar för natten, vaknar hon ungefär varje timme och är ledsen. Hon äter dock ok iaf, och är hyfsat pigg och glad trots dåligt med sömn. Hoppas det går över snart för det suger verkligen energi av hela familjen. Idag fick vi iaf fyllt på med lite energi ute i det härliga vädret :)
    Vi har även fått en väääldigt aktiv dotter. Hon har nu fått in tekniken och ålar som en tok. Även rulla är sååå roligt och man vågar knappt ha henne hos oss i vår säng längre. Hon har även helt ändrat sitt prat på para några dagar och det är mest baba,dada,gaga som gäller nu, också jättekul så munnen går i ett! Haha!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...