• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MammaJennii
    FridaKarin skrev 2011-08-09 16:45:14 följande:
    Hej. Jag tänkte också hoppa in i tråden. Fick min son den 15 juli (Vidar).

Ser att det disskuteras amning mycket i tråden, det passar mig utmärkt. Jag kan inte amma :( Opererade bort blindtarmen i fredags och har sedan dess fått pumpa och ge ersättning. Mjölken minskar för varje dag som går. Men det går verkligen inte att lägga honom till bröstet för då ligger han och trycker på såret.

Jag vill ge min son min mjölk och inte ersättning. Jag mår skit dåligt över detta och får ofta gråtattacker. Vill vara en bra mamma till mitt älskade barn. 
    Men säg inte så!! Det är inte ditt fel att du inte kan amma. Bara för att du har opererat dig så är du verkligen inte en dålig mamma, du har bara otur..  Så vila upp dig och hoppas det går bra
  • MorsLillaOlle
    FridaKarin skrev 2011-08-09 16:45:14 följande:
    Hej. Jag tänkte också hoppa in i tråden. Fick min son den 15 juli (Vidar).

Ser att det disskuteras amning mycket i tråden, det passar mig utmärkt. Jag kan inte amma :( Opererade bort blindtarmen i fredags och har sedan dess fått pumpa och ge ersättning. Mjölken minskar för varje dag som går. Men det går verkligen inte att lägga honom till bröstet för då ligger han och trycker på såret.

Jag vill ge min son min mjölk och inte ersättning. Jag mår skit dåligt över detta och får ofta gråtattacker. Vill vara en bra mamma till mitt älskade barn. 
    Tycker inte du ska må dåligt över att inte kunna amma, du ska ju inte ha ont under tiden! Men det funkar inte att ligga ner och amma, om du nu verkligen vill amma?

Alltså jag kan inte lägga ner Olle alls för tillfället! Är han vaken skriker han, och sover han vaknar han efter 10-15 minuter! Men peppar peppar är det inte likadant på natten. Då kan han ju sova flera timmar själv. Är lite drygt måste jag säga! Får tex fixa frukost till storebror medans han ligger och skriker och sen själv äta på stående fot. Inte mkt tid över för storebror heller. Som tur är börjar han försolan nästa vecka så han får lite mer stimulans än här hemma för tillfället.  
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • FridaKarin

Jag vet att amning inte gör mig till en bra eller dålig mamma. Men det känns så sjukt tråkigt och hopplöst. Det går inte att ligga ner o amma för jag kan inte ligga på sidan. Ska till BVC i morgon och prata med henne där. Men jag fortsätter att pumpa och hoppas på att få igång mjölkproduktionen igen. 

Hur äter era barn på natten? Vidar vaknar 4-5 timma och vill ha mat. Hur ofta vaknar era barn? 

• hugger i sten
    FridaKarin skrev 2011-08-09 22:13:56 följande:
    Jag vet att amning inte gör mig till en bra eller dålig mamma. Men det känns så sjukt tråkigt och hopplöst. Det går inte att ligga ner o amma för jag kan inte ligga på sidan. Ska till BVC i morgon och prata med henne där. Men jag fortsätter att pumpa och hoppas på att få igång mjölkproduktionen igen. 

Hur äter era barn på natten? Vidar vaknar 4-5 timma och vill ha mat. Hur ofta vaknar era barn? 
    De flesta nätter äter Thea var 3-4 timme, men någon natt i veckan äter hon varje timme. Men det har bivit allt färre ju äldre hon blivit. Hon blir 4 veckor i morgon. 
  • Madelen b

Ralph har börjat sova bättre på nätterna "peppar peppar" Han somnar vid 21-22 och sover till ca 03-04 äter då och sover sedan till ca 07...hoppas detta håller i sig och att han sedan sover över 03 matningen! Vore ju underbart!

• Vickanflickan
    FridaKarin skrev 2011-08-09 22:13:56 följande:

Jag blev inlagd med dropp och 41graders feber för nån vecka sen. Efter att ha varit så sjuk i några dagar försvann min mjölk nästan helt. För att få igång den fick jag amma dygnet runt i några dagar. Det är jobbigt att få igång mjölken när den börjat avta. Nu kunde ju jag amma och behövde inte förlita mej på pumpandet men jag kan tänka mej att det är ännu jobbigare att bara kunna pumpa. För en pump är ju inte lika effektiv som en liten bebis. Om du verkligen vill amma och inte övergå till ersättning så hoppas jag du har en elektrisk pump, har du inte det så tycker jag du ska hyra en.

Min Molly äter väldigt ofta dagtid. På nätterna äter hon lite mer sällan. Hon äter oftat runt kl 24.00, 4.00 och sen 8.00 då. Men nån natt har hon faktiskt sovit mellan 24.00 och 6.00 och hoppat över 4.00-målet.
    nu senaste dagarna har hon haft mycket ont i magen och blir sällan nöjd. Ska införskaffa minifom (visst var det så dom hette) och börja utesluta vissa saker ur min mat för att se om det kan bli bättre.
  • Ppilla

Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan

• MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Åh jag lider med dig..!
    Jag brukar känna mig som en dålig mamma när nån blir så extrem och säger gör si gör så..  Känns som att man gör fel fastän man gör rätt på sitt eget sätt.
    Jag vet att den äldre generationen brukar ha väldigt mycket att säga till om, hur dom gjorde på sin tid och blabla.. 
    Mendu får väl helt enkelt säga ifrån och säga att det är erat barn och ni gör som ni vill, och om ni vill ha råd så frågar ni dom kan du säga!
  • hjärterum
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-09 21:16:14 följande:
    Tycker inte du ska må dåligt över att inte kunna amma, du ska ju inte ha ont under tiden! Men det funkar inte att ligga ner och amma, om du nu verkligen vill amma?

Alltså jag kan inte lägga ner Olle alls för tillfället! Är han vaken skriker han, och sover han vaknar han efter 10-15 minuter! Men peppar peppar är det inte likadant på natten. Då kan han ju sova flera timmar själv. Är lite drygt måste jag säga! Får tex fixa frukost till storebror medans han ligger och skriker och sen själv äta på stående fot. Inte mkt tid över för storebror heller. Som tur är börjar han försolan nästa vecka så han får lite mer stimulans än här hemma för tillfället.  
    Kunde skrivit inlägget själv, förutom att hon bökar o grymtar nätterna igenom med- om hon inte liger brevid mig, och jag som är lite emot att samsova men vad göra...
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!

Men fy va jobbigt! =( Sånt är inte kul med folk som ska  säga hur man ska göra. Ja här får du kräka ur dig hur mkt du vill. Vi finns här för sånt=)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...