• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-09 21:16:14 följande:
    Tycker inte du ska må dåligt över att inte kunna amma, du ska ju inte ha ont under tiden! Men det funkar inte att ligga ner och amma, om du nu verkligen vill amma?

Alltså jag kan inte lägga ner Olle alls för tillfället! Är han vaken skriker han, och sover han vaknar han efter 10-15 minuter! Men peppar peppar är det inte likadant på natten. Då kan han ju sova flera timmar själv. Är lite drygt måste jag säga! Får tex fixa frukost till storebror medans han ligger och skriker och sen själv äta på stående fot. Inte mkt tid över för storebror heller. Som tur är börjar han försolan nästa vecka så han får lite mer stimulans än här hemma för tillfället.  
    Stackars liten=( Hoppas det ger med sig snart. Kram
  • Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan
    vet hur det där är, och lider med dig. jag bävar för den dag pojkens farmor kommer på besök, då blir det sådär...fy fan, då blir man tigermamma...
  • Ofeigur

Fler än jag som ständigt är hungrig och sötsug som få?

Jag blir galen snart på mig själv! Jag är sugen hela dagarna och har svårt att inte äta sötsaker. Vet att suget försvinner om man inte äter det alls men jag kan inte låta bli då blir jag som ett monster.

• acinna

Ständigt hungrig är jag, men sötsuget försvann efter förlossningen. Innan dess så har jag aldrig ätit så mycket godis som under graviditeten.

Så var det konstaterat: Ella har kolik. Tycker synd om henne, och vi vet vad vi gör mellan 22-02 varje natt. Stackars sambon som dessutom skulle upp tidigt för att jobba, men har var tapper tills hon somnade vid 02...

Har varit på bvc idag, och Ella hade växt 385g på en vecka! 

• Evve81

Någon mer än jag som har ont i huvudet typ jämt??? Jag hade ju feber och fick åka på bb och kolla och hade ev början till en infektion i måndags sedab fick jag tabletter som ska dra ihop livmodern för att ev rester ska försvinna MEN jag har också ätit alvedon och mått hyfsat nu tog jag ingen alvedon och direkt fick jag ont i huvudet..... BLÄH!

Jag är också ständigt hungrig men inte sötsugen konstigt nog vilket jag varit med min tidigare barn!

• hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-08-10 14:51:43 följande:

Jag blir galen snart på mig själv! Jag är sugen hela dagarna och har svårt att inte äta sötsaker. Vet att suget försvinner om man inte äter det alls men jag kan inte låta bli då blir jag som ett monster.
    OOOH! JA!
    Jag har värre sug nu än då jag var gravid!Då jag var gravid var det bara glass mestadels men nu så vill jag ha choklad, chips ,smågodis, kakor- mumsmums!!!Har ett riktigt suuug som då man var rökare och röksugen, ja!
    -Grrr!Inte lätt att bli kvitt sina kilon men samtidigt tycker/tror jag inte jag lagt på mig av det heller.Står justillpå vågen nu sedan ett tag...
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum
    Evve81 skrev 2011-08-10 15:54:12 följande:
    Någon mer än jag som har ont i huvudet typ jämt??? Jag hade ju feber och fick åka på bb och kolla och hade ev början till en infektion i måndags sedab fick jag tabletter som ska dra ihop livmodern för att ev rester ska försvinna MEN jag har också ätit alvedon och mått hyfsat nu tog jag ingen alvedon och direkt fick jag ont i huvudet..... BLÄH!

Jag är också ständigt hungrig men inte sötsugen konstigt nog vilket jag varit med min tidigare barn!
    Kan det inte vara en biverkning av tabletterna da?Dricker du tillräckligt?Sover/vilar för mkt eller mer troligt för lite, äter bra- om du ammar förlorar du ju mkt....?
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • alive01
    Ofeigur skrev 2011-08-10 14:51:43 följande:

oh ja! Sjukligt sugen, heeela tiden. Har  nu efter 5 veckor lång sockerkick ,bestämt mig för att jag bara ska äta sådant på helgerna. Blir ju bara ännu tröttare då kicken gått ur.  Inga gravidkilo kvar men mår ändå skit av allt sött jag stoppar i mig hela tiden.
    Var exakt likadant förra graviditeten.

Hemsk dag i dag. både jag o pojkarna är sjuka. Får inte heller lägga ner minstingen en sekund och storebror är så less. Jag är så trött och har noll tålamod.
  • Snöviolen

Håller med om att man är sjukt törstig. Har inte druckit så mycket mjölk som nu. 1 liter går åt varje dag bara till mig. I natt så skulle Elenora äta konstant. Det var drygt.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...