• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Liniz77

Jag kör diet nu t 19 augusti. 20 fyller sonen 9 så den helgen blir det mkt gott. Men sen ska jag köra 2 v till. Vågen har stannat o det är 5 kg kvar... Men jag är också sugen på det mesta o vantrivs så fruktansvärt så här! Vår tvååring sjöng vaggvisor för liten i morse

• väntanstidernr1

Här står vikten still, lr nej hade gått UPP ett kilo när jag vägde mej igår !! Usch o fy. Är som en del andra skriver konstant sugen på sötsaker. Vill äta choklad o fika dygnet runt typ. Är inte sugen på vanlig mat alls så det äter jag inte mkt av. Om det ändå kunde va samma med sötsakerna.

Idag har vi haft en sån dag när Melvin inte kan komma till ro o sova, annars brukar han ha ett 3 timmars pass med sömn nån gång på dagen men nu vaknar han typ var 5e minut o skriker. Vill helst ligga på min mage dygnet runt men jag vill få nåt gjort o kunna umgås med stora pojken med. Dock har dom 2 senaste nätterna vart bättre. Han äter var 3e timme o somnar efter typ en halvtimme om han får ligga på mig :) iaf bättre än att han är vaken o skriker i över timme mitt i natten. Så man får va glad för det, får man några timmars sömn på nätterna orkar man med skriket på dagarna mkt bättre tycker jag!

• Vickanflickan

jag är också konstant sötsugen, fast det är jag alltid. har värsta sockerberoendet. Men nu har jag lagt av med chokladen iallafall för att se om Mollys magont försvinner av det +prickar.. Jag sa till min mamma att det känns som om jag blivit av med en underbar älskare och jag sörjer enormt.   =P

Storebror är så söt mot lillasyter och när hon har ont i magen vill han pussa på henne och blåsa på det onda. Han är väldigt noga med att vara där och ge henne nappen också,han vet ju själv vilken kär ägodel det är.  

• Evve81

Jag dricker MASSOR. Drack dock mer när jag hade feber kan jag säga.

NI som ammar är era bröst ömma om ni klämmer på dem?? Det är mina blir ju lite rädd för mjölkstockning nu.

• hjärterum

Ja, mina är ömma utan mjölkstockning i.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hugger i sten
    Ofeigur skrev 2011-08-10 14:51:43 följande:
    Fler än jag som ständigt är hungrig och sötsug som få?

Jag blir galen snart på mig själv! Jag är sugen hela dagarna och har svårt att inte äta sötsaker. Vet att suget försvinner om man inte äter det alls men jag kan inte låta bli då blir jag som ett monster.
    Jag är också extremt sötsugen, helst choklad. Jag som inte är jätte förtjust i choklad annars. Jag kan bara inte låta bli, tänker bara på godis, måste skärpa mig...
  • Sarisan

Hej hej! Hoppar in för jag oxå.

Fick min andra dotter(Mollie) den 4 Juli... Hade en jätte jobbigt start då jag blev sjuk och låg på sjukhus i nästan 2 veckor men nu har vi kommit in i alla rutinerna :)

Läste lite i tråden och känner igen det där med amning och magknip. Mollie har haft en del magknip, inte son skriker men så hon ligger och grymtar hela tiden (kallas lillgris nu :) ) provade utesluta mjölk men blev inget bättre, nu for hon Minifom och det har faktiskt släppt en hel del. Jätteskönt!! Dessutom bajsar hon bara en gång i veckan.. drygt! Blöjan räcker inte till då kan jag säga :)  

Känner med er som amningen sturlar för eller som inte känner ro att sitta! Jag tyckte inte om amningen med min första dotter, bara stressad över det hela tiden.... så jag slutade efter 2-3 månader...  och alla dessa kommenter av folk! Sluta lägger er i liksom... mår mamma bra mår barnet bra!  denna gång tycker jag det är helmysigt att amma .. så det är olika :) 

• Sarisan
    Evve81 skrev 2011-08-10 18:23:26 följande:
    Jag dricker MASSOR. Drack dock mer när jag hade feber kan jag säga.

NI som ammar är era bröst ömma om ni klämmer på dem?? Det är mina blir ju lite rädd för mjölkstockning nu.
    jag dricker oxå massa hela tiden, annars kommer huvudvärken krypande.  Hade oxå hög feber och varit inlagd och snacka törstig då! Satt och halsa i mig en liter vatten utan problem.. kissade rent vatten typ :)
  • monni

Jag har alltid en flaska med mineralvatten med mig. Törsten kommer fa när jag sätter mig och ska amma.

• Ofeigur
    Sarisan skrev 2011-08-10 21:02:16 följande:
    jag dricker oxå massa hela tiden, annars kommer huvudvärken krypande.  Hade oxå hög feber och varit inlagd och snacka törstig då! Satt och halsa i mig en liter vatten utan problem.. kissade rent vatten typ :)
    Hej och välkommen!

Trist att du har varit sjuk men skönt att det är bättre nu. =)

Skönt att det är fler som är sockerberoende. Då är jag inte ensam. Svårt är det att låta bli iallfall. =)   
Svar på tråden Juni/Juli mammor...