• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Sarisan
    monni skrev 2011-08-10 21:09:59 följande:
    Jag har alltid en flaska med mineralvatten med mig. Törsten kommer fa när jag sätter mig och ska amma.

Det går åt mycket vätska när man ammar, BVC uppmanade mig att ta förvana att dricka vatten innan och efter amning med förra dottern :) sen är de ju så gott att dricka när man är tröstigt oxå :)
  • MammaJennii

Härligt att alla har samma :) Jag känner också sug efter nått att äta vääldigt ofta och är ständigt törstig..!

Hehe nu har jag anmält min kille till Wipeout :) Han kommer säkert inte komma med, men jag hoppas :)

• MorsLillaOlle

Guu jag verkligen vräker i mig allt onyttigt jag kan hitta verkar det som! Godis och fikabröd blir inte gammalt i detta hus Mer sugen på onyttigheter än mat tyvärr. De där kilona jag har över lär nog sitta där ett tag till

Och törstig när jag ammar! Så fort han suger tag i bröstet är det som om han suger ut all vätska från mig. Blir som en öken i munnen!

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Vickanflickan

jag är också jättetörstig hela tiden. Har alltid många 1,5liters loka päron hemma. Vill inte riskera att dom tar slut.
    Amingste dricker jag också, ganska så gott även om det har lite mysko smak.

Vad många som blivit inlagda på sjukhus med feber. Jag blev ju också inlagd för nån vecka sen. Jag fattade aldrig riktigt allvaret i det hela heller när jag blev sjuk, det fick jag förklarat för mej när jag väl blivit frisk. Och inte trodde jag att det var så vanligt att folk blev sjuka så. Fast tänker man efter så kanske det inte är så konstigt. En förlossning är ju en ganska stor grej att gå igenom.

• MorsLillaOlle

Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Olle somnar antingen vid bröstet eller när vi bär honom. Efter Anton sa jag att nästa barn skulle INTE få somna vid bröstet för det fortsatte han med länge,men nu är vi här igen. Har en vän som bara lägger ner sin kille som är 2 månader äldre och så somnar han själv. Hon har gjort det sen dag ett. Är det försent att börja med det nu tro? Ska se till att få över honom i egen säng först i alla fall.

Vart sover de på dagarna? Läste att de ska helst inte sova i sin säng på dagarna för att de ska känna skillnad på dag och natt liksom. Olle sover lite var som helst, vaggan, vår säng, babysittern, vagnen, på oss. Ska försöka göra så hans säng blir till natten och vaggan eller vagnen blir på dan, får se hur det går

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Vickanflickan

jag tror det är svårt att styra hur/var de somnar. Det känns som att jag har gjort exakt lika med båda mina barn. Dock har sonen föredragit att somna själv och inte velat ligga hud mot hud. Medan dottern vill ha närhet hela tiden, hon hatar att behöva ligga själv. När hon ska sova somnar hon antingen i famnen när vi bär henne eller vid mitt bröst. Och hon är skitsvår att flytta från bröstet till egen sovplats. Jag tror på att följa med bara och så får man försöka styra in det sedan.
    En annan skillnad på mina barn är hur mycket de sover... när sonen var liten sov han hela tiden. det var korta stunder han var vaken. Lillasyster kan lätt vara vaken större delen av dagarna och har svårt/ingen lust alls att sova. Jag trodde inte att spädbarn kunde vara vaken såhär mycket faktiskt! Men alltid lär man sej nåt nytt

• hjärterum

Min Meya somnar nästan alltid efter amning, annars somnar hon i famnen men vi lägger inte ifrån oss henne förrän hon somnat- för att somna.Sover gör hon i vagnen på dagen.Vill oftast inte sova i sin säng på natten, visst är det mysigt att samsova men oroligt samtidigt- fast vi sover som bäst tillsammans...

-Prova du att lägga honom på annat sätt, myspys- det är nog inte för sent.Rutiner kan ju införas närsom men ta lite tid att vänjas bara.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • smulan1704
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-10 21:59:32 följande:
    Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Olle somnar antingen vid bröstet eller när vi bär honom. Efter Anton sa jag att nästa barn skulle INTE få somna vid bröstet för det fortsatte han med länge,men nu är vi här igen. Har en vän som bara lägger ner sin kille som är 2 månader äldre och så somnar han själv. Hon har gjort det sen dag ett. Är det försent att börja med det nu tro? Ska se till att få över honom i egen säng först i alla fall.

Vart sover de på dagarna? Läste att de ska helst inte sova i sin säng på dagarna för att de ska känna skillnad på dag och natt liksom. Olle sover lite var som helst, vaggan, vår säng, babysittern, vagnen, på oss. Ska försöka göra så hans säng blir till natten och vaggan eller vagnen blir på dan, får se hur det går

Vår lilla tjej sover i sin säng på natten och vi har börjat nu att bara lägga ner henne och hon somnar helt ensam.. Hon är 4 veckor.

På dagarna sover hon mest i babysittern. Men hon har börjat vara så vaken på dagarna nu så hon sover bara korta stunder. Nån mer som har vakna bebisar.. Kan tilläggas att hon sover riktigt bra på natten.. 4-6 timmar i sträck.. Hur skönt som helst.. Jobbigt bara att tuttarna är sprängfyllda när man vaknar på morronen..=P   
  • Sarisan

Min Mollie sover på dagen i vagnen, bilbarnstolen, babysittern, i famnen eller i soffan.
    Natten sover hon i sin säng, lägger ner henne efter amning inför natten hon får somna själv, även på natten får hon somna om själv i sin säng.... gjorde så med första också och hon har aldrig haft problem att somna själv.. Alltid haft en speciell filt som är hennes där så hon känner igen doften nu när hon är så liten. vilket jag trott gjort det hela mycket lättare...

väntar fortfarande på att hon ska bli lite vaknar på dagarna bara! Är säker bara vaken 5-6 timmar totalt på dagen.. vill ju ha vaken bebismys också! :)

• Sarisan
    Vickanflickan skrev 2011-08-10 21:58:07 följande:
    jag är också jättetörstig hela tiden. Har alltid många 1,5liters loka päron hemma. Vill inte riskera att dom tar slut.
    Amingste dricker jag också, ganska så gott även om det har lite mysko smak.

Vad många som blivit inlagda på sjukhus med feber. Jag blev ju också inlagd för nån vecka sen. Jag fattade aldrig riktigt allvaret i det hela heller när jag blev sjuk, det fick jag förklarat för mej när jag väl blivit frisk. Och inte trodde jag att det var så vanligt att folk blev sjuka så. Fast tänker man efter så kanske det inte är så konstigt. En förlossning är ju en ganska stor grej att gå igenom.

Var det en infektion du fick eller något annat ? (om du inte tycket det är jobbigt att jag frågar så klart! )
    funderade lite bara då jag själv åkte in och ut första veckorna och hade ett litet helvete... infektion och blodpropp :(  
Svar på tråden Juni/Juli mammor...