• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ppilla
    MammaJennii skrev 2011-08-11 12:31:39 följande:
                                                                                              Dagens lunch
    Fullkorns coscos med en bönsallad som innehåller tomat, gurka, cashewnötter, fetaost,  krispsallad och till har jag en dressing som är på creme fresh, pesto, hackad paprika samt lite citron..! Utsökt :)

Vad äter ni andra?
    mm va gott!!
    Här blir det en cambridge shake.. mums.... haha eller inte=) 
  • MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:47:18 följande:
    mm va gott!!
    Här blir det en cambridge shake.. mums.... haha eller inte=) 
    Blir man ens mätt på en sån?
    Jag drack nån liknande shake när jag jobbade på pressbyrån när jag inte hade tid att äta, och jag blev inte alls mätt.. Men den var jätte god med choklad smak
  • timena

Malte somnar i famnen eller i vagnen/bilstolen. Ibland somnar han om man lägger ner honom men oftast vaknar han då.
    Han vill jämt vara nära och vaknar ofta när vagnen slutar rulla eller om man försöker lägga ner honom.
    På kvällen när han somnat ordentligt är det dock inga problem, då sover han 3-4 timmar i sin säng innan han vaknar och kommer över till oss.
    Nu har hansomnat i famnen men jag vet inte var jag ska lägga honom =) Babysittern gillar han så där brukar han sova ibland. Får väl testa det kanske =)

• Ppilla

Njaa varken eller gått på det nu över en vecka så hunger och sugkänslorna är borta helt

• timena

Napp eller tumme?

Jag ar försökt ge Malte napp sen han var 5-6 dagar men den fungerar ytterst sällan.
    Han har redan från första stund sugit mycket på händerna, i lördags fick han in tummen och pekfingret mot näsan, sååå söt!!!
    Men sen har den inte lyckats slinka in igen även om han försöker hitta den, tror de oftast är 2,5-3 mån innan de medvetet kan föra tummen till munnen.

Är det några fler blivande tumsugare  här?

Det är ganska jobbigt när han inte tar napp, det blir liksom jag som får agera tröst så fort det behövs, hade verkligen sett att han gillat nappen. 

• Toffs
    timena skrev 2011-08-11 14:04:23 följande:
    Napp eller tumme?

Jag ar försökt ge Malte napp sen han var 5-6 dagar men den fungerar ytterst sällan.
    Han har redan från första stund sugit mycket på händerna, i lördags fick han in tummen och pekfingret mot näsan, sååå söt!!!
    Men sen har den inte lyckats slinka in igen även om han försöker hitta den, tror de oftast är 2,5-3 mån innan de medvetet kan föra tummen till munnen.

Det är ganska jobbigt när han inte tar napp, det blir liksom jag som får agera tröst så fort det behövs, hade verkligen sett att han gillat nappen. 
    här är det knytnäven in i mun som gäller, han tar inte napp alls.. så det blir nog snutten och tummen som gäller..
  • MammaJennii
    timena skrev 2011-08-11 14:04:23 följande:
    Napp eller tumme?

Carmas tumme har slinkit in i munnen några gånger men vi tar bort den direkt. Lättare att avvänja en napp än en tumme
  • Toffs
    MammaJennii skrev 2011-08-11 12:31:39 följande:
                                                                                              Dagens lunch
    Fullkorns coscos med en bönsallad som innehåller tomat, gurka, cashewnötter, fetaost,  krispsallad och till har jag en dressing som är på creme fresh, pesto, hackad paprika samt lite citron..! Utsökt :)

Vad äter ni andra?
    det blir spaghetti och kryddig korv, en stor melonbit och hemkokt saft..=) fast din lunch lät mycket lyxigare, fetaost är såå gott!
  • MorsLillaOlle
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!

Bara ge henne till honom. Är ju hans barn också!

Här hemma är det nästan tvärtom ibland. Jag krävde att få sova på mornarna tex. Tror Fredrik fick typ 3-4 sovmornar på 5 veckor semester Fast han sa inget om det. Jag åker ibland iväg om det ska handlas för att få komma ut lite. Har jag precis ammat kan ju Fredrik trösta lika bra som jag. Han är verkligen jättebra med båda barnen och tar dem väldigt ofta, oftare än mig känns det som ibland (fast så är det nog inte )

Men fortfarande är det jag som har "koll" på allt. Vad som ska med när vi ska bort, när de ska äta mm. Men får fortfarande som dåligt samvete när han får ha honom om han typ skriker, känner lite som att det ska vara jag som tar det, fast det är lika mycket hans barn och han gärna vill ha dem. När storebror var nyfödd fick jag en infektion så jag knappt kunde gå, kunde inte bära honom på ett par veckor. Sambon fick ju ta mycket då och det var nog bra tror jag

Idag har han faktiskt gått att lägga ner i vaggan jättebra! Har haft mycket tid här och med storebror idag

Olle tar faktiskt nappen. Det gjorde aldrig Anton. Det var i och för sig skönt att man aldrig behövde sluta med den Men jag ville ändå försööka denna gång eftersom man var som en vandrande napp förra gången.   

Ikväll äter vi nåt så simpelt som tunnbrödsrulle. Har både korv och tunnbröd som börjar bli gammalt, så det måste ätas upp!    

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • FrökenLagom

Håller med dig MammaJennii, jag försöker verkligen avstyra tummsugande. Mycket lättare att avvänja dem från napp senare, då kan man som mamma/pappa bestämma, tummen har de juh alltid med sig.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...