• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Toffs
    Evve81 skrev 2011-08-10 15:54:12 följande:
    Någon mer än jag som har ont i huvudet typ jämt??? Jag hade ju feber och fick åka på bb och kolla och hade ev början till en infektion i måndags sedab fick jag tabletter som ska dra ihop livmodern för att ev rester ska försvinna MEN jag har också ätit alvedon och mått hyfsat nu tog jag ingen alvedon och direkt fick jag ont i huvudet..... BLÄH!

Jag är också ständigt hungrig men inte sötsugen konstigt nog vilket jag varit med min tidigare barn!
    Jag har också mycket mer huvudvärk nu än förut, särskilt på kvällarna. Tror att det kommer sig mest av sömnbristen och det faktum att vi sover snett och vint åt alla håll och det sitter i nacken egentligen.. Hoppas din huvudvärk ger med sig!
  • YlwaMarie

Tror det är vid två månader man ger första sprutan eller är det tre kanske. Kanske är helt ute och cyklar:)

• Toffs
    FridaKarin skrev 2011-08-11 11:10:37 följande:
    På måndag ska vi till BVC då Vidar är en månad gammal. Tar man vaccin då? Och isåfall hur reagerade era barn på sprutan? Feber?
    tre månader är de när man tar första sprutan, så ännu vet jag inte hur min lille reagerar.. =)
  • Ppilla

Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!

• Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!
    tänk, den där varianten kör vi tydligen med också, igår kunde jag inte låta bli att fråga om det bara är mitt barn...=/ det är ju kul att ha barn så länge de inte skriker...typ...?
  • Toffs
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-10 21:59:32 följande:
    Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Olle somnar antingen vid bröstet eller när vi bär honom. Efter Anton sa jag att nästa barn skulle INTE få somna vid bröstet för det fortsatte han med länge,men nu är vi här igen. Har en vän som bara lägger ner sin kille som är 2 månader äldre och så somnar han själv. Hon har gjort det sen dag ett. Är det försent att börja med det nu tro? Ska se till att få över honom i egen säng först i alla fall.

Vart sover de på dagarna? Läste att de ska helst inte sova i sin säng på dagarna för att de ska känna skillnad på dag och natt liksom. Olle sover lite var som helst, vaggan, vår säng, babysittern, vagnen, på oss. Ska försöka göra så hans säng blir till natten och vaggan eller vagnen blir på dan, får se hur det går
    jag försöker natta freddan i sin säng, men igår sov han hela dagen så det var ju dömt att misslyckas, så han sover i min famn, där han också somnar, sen smyger jag ner honom i vagnen eller sängen... men det brukar ändå sluta med vår säng eller famnen, han är så sjukt mammig...
  • Ppilla

Toffs: igår fick jag lite avlastning för att träna en timme. När jag kom hem hade min sambo spel för hon hade gråtit i en timme. Haaaa längtar till den dagen då han ska ha henne själv en dag. Hoppas han verkligen förstår att det inte alltid är så lätt. Som du skrev när hon är glad o mysig och bajsfri då dyrkar han henne

• MammaJennii
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Gör som jag alltid har gjort jag ger honom Carma och säger jag går och duschar :) Fast han säger ju inte nej, och han frågar ibland om jag vill ha hjälp med henne när hon skriker och spyr.
    Så vänta inte på honom att erbjuda sig utan säg här ta ditt barn nu, eller prata me honom och säg att du vill ha lite hjälp iblan speciellt när han är ledig..  :)
  • MammaJennii
                                                                                             Dagens lunch
    Fullkorns coscos med en bönsallad som innehåller tomat, gurka, cashewnötter, fetaost,  krispsallad och till har jag en dressing som är på creme fresh, pesto, hackad paprika samt lite citron..! Utsökt :)

Vad äter ni andra?
  • Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:22:54 följande:
    Toffs: igår fick jag lite avlastning för att träna en timme. När jag kom hem hade min sambo spel för hon hade gråtit i en timme. Haaaa längtar till den dagen då han ska ha henne själv en dag. Hoppas han verkligen förstår att det inte alltid är så lätt. Som du skrev när hon är glad o mysig och bajsfri då dyrkar han henne
    haha, låter som min sambo precis, härom kvällen när vi gått och lagt oss, lillen och jag, och jag somnat så väckte sambon mig efter en halvtimme..."hör du inte att han skriker???" hmpf...
Svar på tråden Juni/Juli mammor...