• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • FridaKarin

Vidar tar nappen när han blir trött och spottar uten så fort han somnat till. Skönt att han kommer till ro med nappen i munnen. Han har sugit på tumme, hand och armar. (gjorde ett sugmärke på sin arm) men som ni andra säger så är det ju lättare att sluta med nappen sen. 

Här hemma blir det korvstroganoff (matlåda från igår)

Hur ofta badar ni era barn? 

• timena

För min del tycker jag det är helt ok med tumme. Har 3 barn sedan tidigare, första dottern tog tummen efter 3 mån och jag var överlycklig, för sen blev hon en annan unge och jag slapp agera napp.
    Hon slutade självmant med tummen. Det finns ju fördelar med tummen också, den används bara när de behöver tröst, det går inte att leka med tummen i munnen =)

Sonen som är nr 2 tog napp med en gång, praktiskt men det var ständigt tjat om den där nappen, sen va det hyfsat lätt att få honom att sluta så visst är det smidigt. 

Sen kom dottern som vägrade både napp och tumme, det var riktigt jobbigt. Jag kunde vakna minst 10 ggr på natten för att hon skulle ha bröstet i munnen hela tiden och ingenting annat fungerade. Riktigt jobbigt!

SAmbon var också tumsugare och han slutade också med tummen i "god tid" så det har inte varit några problem.

Vi får väl se hur det blir med Malte....

• timena
    FridaKarin skrev 2011-08-11 15:32:38 följande:
    Vidar tar nappen när han blir trött och spottar uten så fort han somnat till. Skönt att han kommer till ro med nappen i munnen. Han har sugit på tumme, hand och armar. (gjorde ett sugmärke på sin arm) men som ni andra säger så är det ju lättare att sluta med nappen sen. 

Här hemma blir det korvstroganoff (matlåda från igår)

Hur ofta badar ni era barn? 
    Vi badar Malte ca 2 ggr i veckan. Däremellan tvättar vi av honom med tvättlappar. 
  • Snöviolen

Jag duschar Elenora 1-2 gånger i veckan. Lägger ut en handduk på badrumsgolvet och sen så tvättar och duschar jag av henne. Jag har en badbalja, men jag tycker det är smidigare med att duscha henne.

• Snöviolen

Är det någon som har träffat läkaren då när barnet är 1 månad gammal? Jag ska dit med Elenora på läkarbesök den 17:e då hon är 1 månad gammal.

• MammaJennii

Ursh denna dag har varit den jobbigaste på länge.
    Hon har spytt hela dagen, det har varit sjukt mycket.. Ska till BVC imorgon, det kan inte vara normalt att spy så många gånger. Hon spydde säkert 10 ggr innan vi ens hann gå upp imorse. Jag känner verkligen att det tar på mina krafter, skulle kunna gråta om det blir ännu mer eller om 2åringen börjar bråka.
    Nån av era som kräks enormt ofta?

Vi badar Carma 1-2 ggr i veckan, men eftersom hon spyr så mycket så tvättar vi av henne i håret och nacken för att få bort allt..

Vi ska på 2 månaders kontroll hos läkaren, ingen 1 månadskontroll..

• Snöviolen
    MammaJennii skrev 2011-08-11 17:43:17 följande:
    Ursh denna dag har varit den jobbigaste på länge.
    Hon har spytt hela dagen, det har varit sjukt mycket.. Ska till BVC imorgon, det kan inte vara normalt att spy så många gånger. Hon spydde säkert 10 ggr innan vi ens hann gå upp imorse. Jag känner verkligen att det tar på mina krafter, skulle kunna gråta om det blir ännu mer eller om 2åringen börjar bråka.
    Nån av era som kräks enormt ofta?

Vi badar Carma 1-2 ggr i veckan, men eftersom hon spyr så mycket så tvättar vi av henne i håret och nacken för att få bort allt..

Vi ska på 2 månaders kontroll hos läkaren, ingen 1 månadskontroll..
    Kan ju vara att hennes magmun inte riktigt är mogen. Då kan de spy som bara den. Jag lider med er.
  • MammaJennii
    Snöviolen skrev 2011-08-11 18:10:26 följande:
    Kan ju vara att hennes magmun inte riktigt är mogen. Då kan de spy som bara den. Jag lider med er.
    Ja BM sa att det kunde vara en anledning. Jag hoppas verkligen det ger med sig snart.
    Det hade iförrgår örjat lugna ner sig sen inatt så började det bli mycket igen :( 
    Tack vad gullit av dig
  • Toffs
    Snöviolen skrev 2011-08-11 17:25:38 följande:
    Är det någon som har träffat läkaren då när barnet är 1 månad gammal? Jag ska dit med Elenora på läkarbesök den 17:e då hon är 1 månad gammal.
    vi var där förra veckan, och fick OK-stämpel i rumpan ;) Han växer som han ska, inga blåsljud på hjärtat, fina klara ögon och fina slemhinnor i munnen. Lite sånt var det doktorn kollade, sen fick han lapisbehandling i naveln och allt var frid och fröjd.

Visst går tiden fort med de små?! En månad har verkligen gått jättefort, och man ser hur de utvecklas hela tiden..=)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...