• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • ansanviol

Halloj, har inte skrivit nåt tidigare men läst en del..  så skönt o se att ni andra oxå är lättirriterade, godissugna och trötta..  hahaa  själv säger jag varje morgon att idag SKA jag sova när han sover... men nej.. det blir inte av.. så mycket annat man vill göra o när eftermiddagen kommer så känns det som jag är drogad..  :(

Kräks gör min son oxå men inte lika mycket, stora kräks kommer ibland o igår kom det en rejäl. Vi försökte ge honom lite ersättning för han tömmer båda brösten men vill ha mer, har köpt en Medela flaska som ska vara bra för att inte störa amningstekniken. Det dumma är att de måste suga för att det ska komma, det tog tid innan han fattade hur han skulle göra, sen kom det nog för mycket o han fick nog i sig en del luft för han drack så han nästan kiknade o sen kom ALLT upp..  massor med gammal mjölk oxå :(

Har någon provat denna flaska o kan ge mig tips på hur vi ska göra... 

Nappflaska Medela
  • FridaKarin

Vi har köpt den flaskan också. För att han inte ska glömma sugtekniken när jag kommer igång med amningen igen. Men jag gillar inte flaskan. Det kommer väldigt mycket och det rinner ut från munnen och så kräks han mer. 
    Det är ju sån stor öppning på nappen.

• MammaJennii
    sensommarbarn skrev 2011-08-12 09:16:27 följande:
    Hej allihop...
    Nu har jag inte riktigt hängt med senaste dagarna, men OJ vad ni skriver =) Hinner knappt in och läsa ikapp längre ;)

Undrar om det är någon mer än jag som känner mig helt slutkörd? Både energin och tålamodet (framför allt) är helt väck.. Känner mig hyfsat pigg på förmiddagen, men efter lunch orkar jag knappt röra mig =( Äter järntabletter för fullt, men tycker inte att det blir bättre...
    Ebba sover hyfsat på nätterna, hon vaknar och äter två -tre gånger och somnar oftast om direkt.

Börjar tröttna på mig själv med mitt dåliga humör nu, vet inte vad jag ska göra.. Inatt körde jag ut maken från sovrummet för jag blev skitförbannad för han inte kunde sluta snarka... Sonen och jag kommer verkligen inte överens, han mest bara gnäller och vill inte alls som jag vill. Och just gnället går mig på nerverna =( Vill bara låsa in mig på rummet och stanna där resten av månaden... =(
    Någon som varit med om samma sak? I normala fall har jag tålamod till tusen och är alltid glad och på bra humör... Tycker inte alls om mig själv som jag är just nu... =(
    Känner igen mig också :P  Har en 2åring som är lite svartsjuk på nya syskonet och hon är i trots åldern också, så jag känner att man blir väldigt lättirriterad på småsaker. Känner mig så taskig mot 2 åringen som också blir arg på mig för att jag blir arg på henne. Men jag tror att det blir såhär innan man kommer in i rutiner och lär sig "hantera"  den nya vardagen
  • Snöviolen

Ja känner igen vad ni skriver. Tålamod har man noll av. Vet inte hur många gånger man höjer rösten till storebröderna. Det gnälls och tjatas nästan hela tiden, men i natt så har äldsta sonen sovit hos deras farmor, så det har inte varit lika mycket tjat i dag. Fast när man kom upp i morse så hade mellansonen stoppat i all tvättpulver i tvättfacket och hällt i sköljmedel, så det var bara att slänga pulvretSkrikandes. Jäklar vad sur jag blev. Det var många svärord som kom ur min munTyst. Ja jag är en sådan mamma när jag blir riktig arg då svär jag, så mina barn har väl lärt sig det fast man inte vill.

• Snöviolen
    Toffs skrev 2011-08-12 09:06:57 följande:
    Det varade och geggade ur naveln och på BVC förklarade de att det berodde på att det sitter en liten bit navelsträng kvar, och genom att pensla på nåt som de förkortar till lapis så trillar den sista lilla plutten bort. Blir svart och geggigt av det där, men försvinner tydligen på 2-3 veckor med behandling. Sköterskan sa att det kan bero på hur de klipper navelsträngen, om det blir nåt kvar eller inte.
    Ok tack
  • hjärterum

Så är det här med: Gap o skrik från alla håll och från alla...Jag får säga till storebröderna som mest inte vill lyssna på mig- t.om den lille 3åringen skäller tillbaka på mig nuför tiden!
    Min stora gosse blir 6år idag! -Jisses! Skrattande
    Lillan skriker av trötthet och att hon när sutten annars är hon tyst o snäll men sover dåligt- jag som trodde jag skulle slippa bärsele denna gången med men nej, bli att investera i snarast!Orkar inte sitta på röva hela dagarna och inte få nåt gjort mer än då man skyndar med alla sysslor och snabbäta.Lägger jag ifrån mig henne vaknar hon i princip alltid genast..o ja, trött är man med stora bokstäver- TRÖTT! Svag i kroppen o seg i hela huvvet...Men visst är det underbart ändå...Hjärta

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Ppilla

Fridakarin: min lilla tjej bajsar varannan var tredje dag och är inte förstoppad. Min barnmorska sa att de kan bajsa allt från flera ggr per dag till en gång i veckan utan att vara förstoppade.

• monni
    FridaKarin skrev 2011-08-12 09:35:24 följande:
    Vi har köpt den flaskan också. För att han inte ska glömma sugtekniken när jag kommer igång med amningen igen. Men jag gillar inte flaskan. Det kommer väldigt mycket och det rinner ut från munnen och så kräks han mer. 
    Det är ju sån stor öppning på nappen.

Jag har en mamflaska som fungerat bra att kombinera med amningen.
    Ppilla skrev 2011-08-12 13:00:10 följande:
    Fridakarin: min lilla tjej bajsar varannan var tredje dag och är inte förstoppad. Min barnmorska sa att de kan bajsa allt från flera ggr per dag till en gång i veckan utan att vara förstoppade.
    Om de ammar behöver de inte bajsa på 10dagar men äter de ersättning ska de helst bajsa varje dag.
  • FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-08-12 13:00:10 följande:
    Ja vet, när man ammar så kan bajset komma lite när det vill utan att de är förstoppade. Men nu är han hård i magen och får kämpa med att få ut lite bajs. Det ser ut som små hårda bollar (harbajs) stackan.  
  • Ppilla

Urk stackare. Vet en vän vars barn fick laktolos som jag tror är för att ändra konsistensen

Svar på tråden Juni/Juli mammor...