• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • monni

Jag är så glad. Har använt amningsnappar för att Charlie inte har fått tag om mina vårtor tidigare men idag har han lyckats amma utan!! Tjoho! Ibland blir man glad för det lilla.

Någon mer som känner panik över att tiden går så fort. Charlie är vårt andra barn och vi vet inte om vi ska skaffa fler. Om vi inte ska det så är detta ju sista gången jag får ha en liten bebis. Jag vill inte att tiden ska gå för fort och att han ska växa ifrån mig. Känner smma inför hans storasyster. Om två år ska hon börja skolan. Panik!! Min lilla tjej växer upp och blir stor... snyft

• väntanstidernr1

Mammajennii. nä man undrar ju hur man ska orka med spyorna i flera månader till, men man får väl försöka bara ta det vecka för vecka. Nån gång tar det ju slut. Vill bara kunna mysa o gosa med melvin utan plastad frotté o handdukar överallt!

Hoppas din tjej gått upp bra imon iaf så du inte behöver oroa dig! Håller tummarna.

• NoWiMom

Hej alla, har inte skrivit i tråden innan men jag brukar gå in ibland och läsa vad ni skriver.
    Ser att många har barn som kräks mycket och kan säga att min son (som snart är 5 år) spydde så mycket och ofta sina första 6 månader att vi aldrig hade kläder på honom förutom när vi skulle gå ut. Han hade alltså bara blöja dygnet runt för det var helt meningslöst att ta på några kläder.. Men så länge barnet går upp i vikt som han/hon ska så är det ingen fara fick jag höra. Lillkillen (som är tre veckor nu, vad fort det går) verkar *peppar peppar* inte ha ärvt samma benägenhet att kräkas fullt så mycket, men några gånger per dag kommer det allt.

• Toffs
    Snöviolen skrev 2011-08-11 19:32:15 följande:
    Vad är en lapisbehandling?
    Det varade och geggade ur naveln och på BVC förklarade de att det berodde på att det sitter en liten bit navelsträng kvar, och genom att pensla på nåt som de förkortar till lapis så trillar den sista lilla plutten bort. Blir svart och geggigt av det där, men försvinner tydligen på 2-3 veckor med behandling. Sköterskan sa att det kan bero på hur de klipper navelsträngen, om det blir nåt kvar eller inte.
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-11 19:24:14 följande:
    Mammajennii: idag har varit en hemsk spydag för oss också. Tyckte det hade varit lite bättre några dagar men som du säger så kan detta knappast va normalt. Va dessutom på BVC nu idag o han har bara gått upp 100 g på 9 dagar. Men vi skulle avvakta o väga nästa vecka o se om han gått upp bättre då. Efter en måltid spyr han typ 8 gånger, utspridda på en timme kanske. Och det är mkt så kläderna går att vrida ur sen o nacken o håret är dyngsurt. Känner oxå att det är väldigt jobbigt nu och orolig blir man. Men tycker även det är synd för man vill knappt hålla honom o mysa med honom för när som sprutar det ut spyor :(

Usch önskar det kunde bli lite bättre iaf, så mkt mjölk kan jag väl inte ha i tuttarna..
    Jag längtar också efter att få mysa hud mot hud och slippa bli ner spydd och slippa alla handdukar..! fast ibland stuntar jag i det och myser iaf, finns ju dusch :)

Det verkar ju som att hon har gått upp i vikt sen sist iaf för hon ser större och känns tyngre så det är nog inge problem hoppas jag
  • MammaJennii
    Vickanflickan skrev 2011-08-11 21:14:47 följande:
    Mammajennii: min tjej kräks också jättemycket. Och ibland kan det endast vara en sån simpel grej som att hon har missat en rap... har hon sen efter den ätit 5-6gånger (hon äter otroligt ofta) så kommer allt det upp sen också. Och eftersom det är så mycket så kan det komma i många omgångar under lång tid innan själva rapen kommer. Hon är jätte svår att rapa men efter att vi kommit på det så kämpar vi läääänge med att få ur henne sina rapar och det har faktiskt blivit bättre efter det.
    Storebror var också en kräkpelle och hans säng gjorde vi lite sluttande så att huvudändan kom lite högre än fötterna. Tyckte det hjälpte lite.

Vi har också försökt rapa henne, men det är svårt för henne att rapa så det är väldigt sällan det går
  • MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-11 22:21:21 följande:
    Mammajennii. nä man undrar ju hur man ska orka med spyorna i flera månader till, men man får väl försöka bara ta det vecka för vecka. Nån gång tar det ju slut. Vill bara kunna mysa o gosa med melvin utan plastad frotté o handdukar överallt!

Hoppas din tjej gått upp bra imon iaf så du inte behöver oroa dig! Håller tummarna.
    Känner att jag inte har nån kraft kvar ibland..  Hinner byta kräkkläder säkert 4 ggr innan vi hinner gå ut, och vagnen blir jämt nerspydd när vi är ute Ursha
    men det är bara att hålla ut.
    Men även om det är vanligt så känns det inte normalt att dom kräks så mycket det känns fel
  • sensommarbarn

Hej allihop...
    Nu har jag inte riktigt hängt med senaste dagarna, men OJ vad ni skriver =) Hinner knappt in och läsa ikapp längre ;)

Undrar om det är någon mer än jag som känner mig helt slutkörd? Både energin och tålamodet (framför allt) är helt väck.. Känner mig hyfsat pigg på förmiddagen, men efter lunch orkar jag knappt röra mig =( Äter järntabletter för fullt, men tycker inte att det blir bättre...
    Ebba sover hyfsat på nätterna, hon vaknar och äter två -tre gånger och somnar oftast om direkt.

Börjar tröttna på mig själv med mitt dåliga humör nu, vet inte vad jag ska göra.. Inatt körde jag ut maken från sovrummet för jag blev skitförbannad för han inte kunde sluta snarka... Sonen och jag kommer verkligen inte överens, han mest bara gnäller och vill inte alls som jag vill. Och just gnället går mig på nerverna =( Vill bara låsa in mig på rummet och stanna där resten av månaden... =(
    Någon som varit med om samma sak? I normala fall har jag tålamod till tusen och är alltid glad och på bra humör... Tycker inte alls om mig själv som jag är just nu... =(

• FridaKarin

Åååh mitt mammahjärtagör ont.. Min lilla son har fått förstoppning :( Igår låg han och kämpade med bajset och tillslut kom det ut som små har pluttar som var hårda. :( Han hade inte bajsat på två dygn då.. Lilla gubben..

BVC sa att det antagligen beror på bebysemp och att jag inte ammar. (Hoppas verkligen att jag kommer igång med amningen snart) Så vi måste åka till apoteket..

• Toffs
    sensommarbarn skrev 2011-08-12 09:16:27 följande:
    Börjar tröttna på mig själv med mitt dåliga humör nu, vet inte vad jag ska göra..
    Någon som varit med om samma sak? I normala fall har jag tålamod till tusen och är alltid glad och på bra humör... Tycker inte alls om mig själv som jag är just nu... =(
    Check på den! Jag hatar verkligen att bara gå hemma och skrota, och med obefintlig nattssömn är det ju ännu värre. Så de senaste dagarna har jag varit riktigt otrevlig, och igår brast det när Freddan illvrålade för säkert tjugofemte gången under dagen och sambon frågade om det skulle dröja länge innan vi skulle gå (var på väg ut på promenad) så han kunde få ro att äta... Det slog blixtar om mig då kan jag säga...

Som sagt tycker jag det är som ett fängelse att bara vara hemma hela tiden, och det gills liksom inte att gå på en promenad, för det är inte samma sak som att GÖRA något. Ska hänga på låset till öppna förskolan på måndag, sen blir jag väl en inventarie där innan det är färdigt...=)

Sen är min sambo väldigt hönsig av sig, han vill absolut inte att jag ska köra bil ensam med sonen, med motiveringen att: "om han börjar skrika och du blir nervös så kan ju vad som helst hända..." (till saken hör att sambon har asperger och säger så ofantligt korkade saker med jämna mellanrum, men det här är väl egentligen sagt med omtanke, jag har ju trots allt haft körkort i tio år och har hittills aldrig krockat...) Så att komma hemifrån är inte helt lätt...

Huvva, det var dagens gnälligaste inlägg, ber om ursäkt!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...