• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Vickanflickan

Tycker ni det är kul att plocka undan urväxta kläder?! :-O jag gillar det inte alls, jag blir helt gråtfärdig och tycker det är jobbigt att hon växer så fort, att bebistiden springer fram. Jag har tagit undan storlek 56 och nu är hon inne på storlek 62-68. Men det var med gråten i halsen jag plockade bort kläderna och jag drog ut på det länge.

Jag grejar här hemma med endre Molly på armen eller i babysitern. Fast sitter hon i den måste hon vara med så nära att hon ser. Hon vill vara med där det händer saker, hatar att vara själv. Storebror på 1,5år är min hjälpreda, så duktig och hjälper till. Tur det då sambon är ju borta på jobb och kommer hem om två veckor.

men senaste dagarna har det inte hänt mycket här då sonen gråter sej igenom hela nätterna pga blåsor i munnen och så svullet tandkött. Så jobbigt att inte kunna göra något för att lindra när man ser hur ont han har och vilken panik han får.  

• FridaKarin
    Vickanflickan skrev 2011-08-18 14:52:56 följande:
    Tycker ni det är kul att plocka undan urväxta kläder?! :-O jag gillar det inte alls, jag blir helt gråtfärdig och tycker det är jobbigt att hon växer så fort, att bebistiden springer fram. Jag har tagit undan storlek 56 och nu är hon inne på storlek 62-68. Men det var med gråten i halsen jag plockade bort kläderna och jag drog ut på det länge.

Jag grejar här hemma med endre Molly på armen eller i babysitern. Fast sitter hon i den måste hon vara med så nära att hon ser. Hon vill vara med där det händer saker, hatar att vara själv. Storebror på 1,5år är min hjälpreda, så duktig och hjälper till. Tur det då sambon är ju borta på jobb och kommer hem om två veckor.

men senaste dagarna har det inte hänt mycket här då sonen gråter sej igenom hela nätterna pga blåsor i munnen och så svullet tandkött. Så jobbigt att inte kunna göra något för att lindra när man ser hur ont han har och vilken panik han får.  
    Stackars lilla pojke, hoppas att han blir bättre snart. Och jobbigt för dig att vara själv med dem när sonen är sjuk. 

Jag har plockat undan 50 kläder som vi aldrig använt. Och 56 åker nog snart också. Jättefina kläder som är använda en gång :/ tråkigt. 
  • Elsa81

Det är delade känslor här när hon växer ur 56. Dels är det jättekul att kunna använda allt fint vi har fått i 62 men samtidigt blir man lite ledsen att hon växer så fort och jag inte riktigt har njutit klart av att hon är så liten!

Nu har jag iaf lyckats dammsuga och dammtorka lite. Hon somnade när jag tog fram dammsugarn så det var perfekt!

Har inte skaffat mig en babysitter än....trodde hon var lite för liten för att sitta i en sån men det kanske funkar? Hade inte tänkt köpa en så avancerad sak utan en ganska enkel, kan de "sitta" stadigt i en sån trots att de inte har koll på kroppen ännu? Rädd att hon liksom glider ner på sidorna.

• hugger i sten

Stortjejen hade stl 50-56 hela sommaren och hon är född i slutet på april, medan Thea redan vuxit ur 50 och snart 56 också. Jag hinner inte alls med. Som det känns nu är det här sista barnet och jag försöker njuta så mycket som möjligt, men det går ju så fort... Svårt att riktigt hinna med när man har en till hemma som är 2,4 år

• monni

Jag passar på när Charlie sitter i babysittern eller sover eller när mannen är hemma och kan sitta med honom.

Jag får lite ångest o panik över att de växer ur kläderna. Vill inte att min lilla ska växa för snabbt, samtidigt som jag vill se honom utvecklas till en egen liten personlighet!

• Vickanflickan
    Elsa81 skrev 2011-08-18 15:43:15 följande:

Har inte skaffat mig en babysitter än....trodde hon var lite för liten för att sitta i en sån men det kanske funkar? Hade inte tänkt köpa en så avancerad sak utan en ganska enkel, kan de "sitta" stadigt i en sån trots att de inte har koll på kroppen ännu? Rädd att hon liksom glider ner på sidorna.

De flesta babysitrar går att ställa i olika lägen så man kan ha dom allt från helt liggande till helt sittande. S i början behöver man inte ha dom så sittande utan kan göra så att dom ligger med huvudändan högt så att de ser. Vi har inte nån värsting babysiter heller men den är en av de bästa investeringarna vi gjort. Storebror satt/låg mycket i den och nu har lillasyster fått börja använda den. En till bra grej att ha den till är när bebisen är förkyld. När sonen var liten och var förkyld hade vi babysitern mellan oss i sängen och så fick han sova i den på nätterna. Då blev det inte så jobbigt för honom att andas.

• timena

Dop?
    Ni som tänkt döpa era barn, hur går planeringen- vad tänker ni?

Någon som har bra tips på sång/låt/psalm som stora systrarna kan sjunga på dopet (7 och 11 år) ?

• Elsa81
    Vickanflickan skrev 2011-08-18 19:39:47 följande:

De flesta babysitrar går att ställa i olika lägen så man kan ha dom allt från helt liggande till helt sittande. S i början behöver man inte ha dom så sittande utan kan göra så att dom ligger med huvudändan högt så att de ser. Vi har inte nån värsting babysiter heller men den är en av de bästa investeringarna vi gjort. Storebror satt/låg mycket i den och nu har lillasyster fått börja använda den. En till bra grej att ha den till är när bebisen är förkyld. När sonen var liten och var förkyld hade vi babysitern mellan oss i sängen och så fick han sova i den på nätterna. Då blev det inte så jobbigt för honom att andas.

Hmm smart! Hade jag inte alls tänkt på att man den är bra när de är förkylda!
    Ska åka till Barnens Hus och se om de har nån bra enkel variant!
  • Sarisan
    timena skrev 2011-08-19 09:12:31 följande:
    Dop?
    Ni som tänkt döpa era barn, hur går planeringen- vad tänker ni?

Någon som har bra tips på sång/låt/psalm som stora systrarna kan sjunga på dopet (7 och 11 år) ?

Vi har tänkt att döpa våran dotter men inte bokat in något än...  när stora syster döptes sjöng en kompis handens fem fingrar.. den är jättefin! Kan vara lite svår för barn kanske..
  • Evve81

timena: Jag ska ringa och boka till veckan. Vi var varit på dop när syskonet sjöng blinka lilla stjärna så det behöver inte vara en psalm.... Jag har funderat på vad mina stora barn 3 och 6 kan göra. ska prata med dem!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...